Uitstel menstruatie - progestageen

Discussie in 'De lounge' gestart door Clairemin, 16 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clairemin

Clairemin Actief lid

6 mrt 2022
    152
    233
    43
    Vrouw
    En ja hoor, precies de week van onze vakantie ben ik ongesteld… ik slik geen pil meer, en tampons doen pijn. Op het internet kom ik progestageen tegen, lynestrenol en norethisteron. Iemand ervaring hiermee? Ontregel ik mijn cyclus dan drastisch, of werkt het wel goed?

2. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ik heb dat een keer gedaan maar het nadeel was dat ik daarna dubbel zo ongesteld ben geworden!

Clairemin vindt dit leuk.
  3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    En de nuvaring een keer gebruiken dan? Dat deed ik voor vakantie.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb het twee maande geleden 5 dagen gebruikt. Het werkte goed met een beetje buikpijn ... daarna werd ik wel echt mega ongesteld ... dat duurde wel weer gewoon een maand bij mij.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Even contact opnemen met de huisartsassistent. Ik heb vorig jaar pilletjes gekregen om mijn menstruatie uit te stellen. Ik vind niet zwemmen niet zo´n probleem maar de eerste dagen douchen, vieze handdoeken en het verschonen bij mogelijk doorlekken vind ik wel een dingetje op een camping.
    Ik had niet het idee dat mijn menstruatie heftiger was. Ook mijn cyclus was de ronde erna weer normaal.

Je kan er ook nog voor kiezen om een maandje aan de pil te gaan.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Weet je nog welke je hebt geslikt? Misschien is het voor mijn dochter nodig, maar als ze de keer daarna nog heftiger gaat menstrueren, dan weet ik niet zo goed waar ik goed aan ga doen. Eerst nog even de hoop dat het voorlopig wegblijft, maar dat denk ik niet..

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee sorry, weet de naam echt niet meer. Zou contact opnemen met de praktijk en samen met de huisartsassistente naar de opties kijken.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  8. Ik heb vorig jaar lynestrenol gebruikt tijdens een vakantie, bij mij werkte het helaas maar een paar uur per dag. Ik kreeg iedere dag bloedingen, was wel veel minder heftig tov ongesteld maar iedere avond tot in de ochtend bloedingen.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb als puber noresthyron gebruikt (primolut) -werkte prima - geen bijzonderheden naderhand. Ik overwoog het ook voor onze dochter - maar die wil haar menstruatie meerdere weken uitstellen en dan volstaat dit niet. Dus wij moeten ons toch gaan verdiepen in een pil - in overleg met de huisarts.

Maar ik zou inderdaad overleggen met de huisarts.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik slik daar Primolut voor op vakantie. Ik heb daarna geen extra last van mijn menstruatie.

Deel Deze Pagina