Abonnement e-books

Discussion in 'De lounge' started by Luppy, Jun 15, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Al jaren heb ik een abonnement op bookchoice. Kost niet zo heel veel en dan krijg je elke maand 8 boeken die je als ebook of luisterboek kunt downloaden. Daarna zijn ze voor eeuwig van jou.
    Op zich best leuk, maar ongeveer 40-50% van de boeken zijn niet echt mijn genre, dus ik lees ze niet eens allemaal.

Via de bibliotheekapp lees ik ook veel, maar dat doe ik op mijn telefoon, want te ingewikkeld om ze op mijn ereader (Kobo) te zetten. En ik wil mijn telefoon wat minder in handen hebben en vindt de ereader prettiger om te lezen.

Ik ben een beetje op zoek naar een vorm die ook niet zo duur is, maar wel meer keuze in genres geeft die ik zelf leuk vind, ipv een voorgekauwde selectie. Gebruiken jullie een abonnementsdienst, welke dan en hoe bevalt die?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Het kobo abbo via bol.com
    10 euro per maand en kun je onbeperkt kiezen uit de boeken die geselecteerd zijn voor kobo. En dat zijn er echt heel veel. De boeken zijn alleen niet van jou, als je abbo stopt ben je de boeken kwijt.

3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ja dat vind ik wel een nadeel. Ik heb ooit eens zo'n abonnement gehad. Die boeken staan nog op mijn ereader, maar kunnen niet meer geopend worden. Heel irritant.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,568
    113
    Als je een Kobo plus abonnement kun je die er ook afkieperen.

Ik activeer mijn Kobo Plus altijd in de zomermaanden
    Je er kunt er tot vorig jaar iig op vier devices mee lezen.

Ik vindt het niet erg dat de boeken niet van mij worden. Daarvoor lees ik veel te veel en ben ik ook lid van de bieb

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Hier ook kobo. Zie het niet als nadeel dat de boeken niet van mij worden.
    Vind het wel een nadeel dat aandeel Engelstalig vrij beperkt is. Zou liever kindle unlimited nemen, maar dat is hier nog niet.

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,878
    6,405
    113
    Hier ook Kobo Plus, ik lees daar per maand wel voldoende om de kosten eruit te halen, maar als ik al weet dat ik bv een maand niks ga lezen, zet ik het even een maand stop. Dat die boeken dan veranderen in ‘previews’ op mijn ereader, vind ik eigenlijk wel fijn - want als ik het een maand later weer aanzet, is alles er gewoon nog. Boeken eraf gooien is ook zo gebeurd trouwens.

7. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    Ik heb ook KoboPlus, vind het erg fijn. M’n dochter heeft ook een ereader en leest ook via mijn abbo. We hebben dus beiden een eigen ereader, samen 1 abbo.

8. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,264
    8,712
    113
    Female
    Kobo Plus. Ik vind het geen probleem dat de boeken niet van mij worden. Ik lees veel en lees nooit een boek twee keer. Er is echt veel aanbod en komen regelmatig nieuwe boeken bij. Ik haal die €10 per maand echt met gemak uit. En het is ideaal dat je ze via bol.com besteld en ze meteen in de Kobo Plus app staan (ik gebruik een tab als ereader en daar heb ik de app op staan).

9. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,261
    113
    Gaat saai worden, ook een kobo abonnement.

Ik lees elke avond voor ik ga slapen, mijn man leest ook veel. Wij hebben een extra abonnement voor het downloaden van luisterboeken voor onze zoon.

Zelf ben ik niet handig met computers en met dit abonnement ben ik zelfs handig.
    Makkelijk om boeken te zoeken en er staat er zo 1 op zo der te koppelen aan de computer

10. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    282
    63
    Hier ook kobo. Ik heb het plus abonnement waarbij je ook luisteren hebt.
    Ik vind het een fijn abonnement. Als ik mijn ereader niet bij me heb en toch wil lezen doe ik dat op m’n telefoon. Het synchroniseert met elkaar dus ik kan dan op m’n ereader verder lezen waar ik op m’n telefoon gebleven was.
    Daarnaast natuurlijk de enorme keuze uit boeken. Ik lees soms wat minder en soms meerdere boeken per week.

11. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

Nov 1, 2010
    594
    58
    28
    Hier ook een kobo abonnement. Mijn man en ik lezen allebei via hetzelfde abonnement op onze eigen ereaders.
    Ik lees veel dus de kosten heb ik er echt wel uit. Ik vind het ideaal!

12. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Ook hier een kobo plus abonnement, dat geld haal ik er makkelijk uit.
    Daarnaast is het downloaden van de boeken super makkelijk.

13. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Nou jullie zijn wel eensgezind, zeg! Ik heb ook nog eens verder gezocht, maar heel veel andere keuze is er eigenlijk ook niet. Ik denk dat ik dan misschien toch maar weer voor Kobo ga. Net spotify opgezegd, dus budget is weer beschikbaar, haha.

14. Vulpix

Vulpix Lid

Jan 9, 2020
    62
    44
    18
    Female
    Ik lees eigenlijk alleen maar Engels, vandaar dat ik kindle unlimited heb. Heb kobo ook een poosje gehad, maar deze had voor mij toch minder aanbod.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Maar dat kan toch niet in Nederland? Ik kan dat dus nergens terugvinden. Lees ook bijna alleen Engelstalig en wil ook graag Kindle.

16. Vulpix

Vulpix Lid

Jan 9, 2020
    62
    44
    18
    Female
    In Nederland is het inderdaad (nog) niet mogelijk. Als je een Amerikaans adres gebruikt wel.

Share This Page