Hey hey, Ik heb niet precies dezelfde ervaring maar lijkt er op... Ik had ook zw.schap.diabetes en er werd ook een grote baby voorspelt. Met 40 weken nog geen spoor van de bevalling. Ik wilde perse zsm ingeleid worden, maar ze hadden vooral geen haast Met 40+3 dagen zo hard gehuild en wanhopig gedaan (ik had een oscar verdiend ) dat ze toen besloot in te leiden met 40+5 dagen. Bij mij in het ziekenhuis was dus echt duidelijk geen protocol dat je met 40w moet worden ingeleid. MITS je suikerwaardes goed zijn. (Ik had alleen dieet) Mijn kind was trouwens 9 pond en ze had schouderdystocie dus ik heb niet voor niks aangedrongen. Was alleen al eigenlijk iets te laat. Dit keer ga ik het écht anders doen. Als ze niet op tijd in willen grijpen ben ik echt de grootste heks ever!!! Heel jammer maar ik zal ze de waarheid vertellen. Ik laat me niet nog eens foppen. Moraal van het verhaal... grijp in en doe echt je mond open! Desnoods voor een keizersnede. Dat is ook heftig maar dat kont allemaal wel goed!!
Wat een situatie zeg!!! En tuurlijk snap ik dat je alle scenario’s in je hoofd al hebt afgespeeld voor morgen. Mijn enige advies is dat je echt op je strepen mag gaan staan en aangeven wat jij verwacht. Ik heb 2 weken terug ook groei echo gehad en toen schatte ze onze baby op 3800 gram zelfs. Ook onze baby groeit 300-400 gram per week. Ze schatten de baby met 38 weken rond de 4500-4700 gram. Maar goed dit zijn schattingen zoals de gyn zegt. Ze kunnen er altijd zoveel % naast zitten. Succes morgen bij je gesprek. Laat je even weten hoe het is gegaan?
De longetjes kunnen idd minder goed gerijpt zijn, maar er kunnen ook andere (grote) gevolgen zijn van te lang doorlopen... Hier zie je t 1 en ander: http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000081_Diabetes_en_Zwangerschap.pdf Veel zh hebben het protocol om bij diabetes de baby met 38wk te halen. Ik zou eens om second opion vragen in een ander zh, zeker omdat je er zelf ook geen 100% vertrouwen in hebt.
Hij is net zo gefrustreerd en boos als ik ben. Maar hij maakt zich daarnaast ook zorgen om mij, omdat hij ziet dat ik dit niet lang meer volhoud.
Hem anders eens het woord laten doen in zh? Komt soms beter over als een man het doet.. Pas iig goed op jezelf en anders lekker de dramaqueen uithangen net als @BeebieBeeb Soms is dat enige manier dat ze gaan luisteren, helaas...
Yes, eindelijk een gynaecoloog getroffen die een plan wilde maken waar zowel zij zich in kan vinden als ik. En ook eentje die het beste voor heeft met de gezondheid van ons kindje. Ze gaf wel aan dat het protocol zegt: opnieuw starten met inleiden, maar zag gelukkig dat ik dat psychisch niet aan zou kunnen.