Hallo allemaal, Ons zoontje slaapt al vanaf de geboorte heel goed 's nachts door. Hij kwam ook al heel snel niet meer voor de nachtvoedingen. Sinds een paar dagen wordt hij rond 03.00 uur huilend wakker en stopt pas als ik hem heb gevoed (ik geef bv). Hij heeft dan echt honger. Dit zijn we echt totaal niet van hem gewend en hebben ook niet het idee dat hij overdag te weinig binnen krijgt. Toen hij zes maanden werd (26 februari) hebben we zijn schema aangepast op advies van het CB. 07.00 uur bv 09.00 uur fruithapje (hij eet veel fruit) 11.00 uur fles 180/6 15.00 uur fles 180/6 18.00 uur groentehapje (wil hij nog niet echt) 19.00 uur bv 22.30 uur bv Hij gaat overdag naar het KDV, vandaar dat hij twee flessen krijgt. Die drinkt hij ook altijd op. Willen jullie eens met mij meekijken of dit een goed schema is? Dank jullie wel!!
Herkenbaar, mijn meisje (ook 6mnd en 2 weken) komt tegenwoordig ook weer 1 a 2 keer per nacht voor een flesje. Misschien dat je zoontje het gewoon even nodig heeft? Wat heb je in je schema aangepast toen je kindje 6 mnd werd? Ging hij toen opeens niet meer doorslapen?
Onze oudste ging ook 's nachts weer meer drinken rond die leeftijd. Misschien wordt het veroorzaakt door de bijvoeding? Of misschien hoort het gewoon bij de leeftijd. Ik herken het in ieder geval wel.
Ergens is het wel fijn om te horen dat we niet alleen zijn Qua schema heb ik het aangepast dat hij nu op vaste tijden de fles/borst krijgt, voorheen was het nog altijd op verzoek. Ook het fruithapje is er nu bijgekomen en hopelijk binnenkort ook het groentehapje. Als hij dat goed eet, wil ik gaan proberen de laatste voeding van 22.30 te laten vervallen, maar zolang hij in de nacht blijft komen zal ik dat nog maar niet doen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Wat is de reden dat je nu op schema voedt in plaats van op verzoek? (gewoon nieuwsgierigheid hoor, ik denk niet dat het daaraan ligt: onze zoon kreeg voeding op verzoek en die deed het dus ook.)
Hou er ook rekening mee dat als je de laatste voeding er af haalt, je productie op 2 voedingen per dag waarschijnlijk wel achteruit zal gaan hollen. Als dat je bedoeling ook is, prima, maar in combi met bijvoeding kan het dan snel gaan. Ik herken het overigens ook. Ik gaf toen al een tijdje geen nachtvoedingen meer (althans aan mijn dochters). En ze zaten toen overdag op 5 a 6 voedingen. Dat zou toch voldoende moeten zijn.Dus waarom ze toen opeens weer kwamen s'nachts, geen idee. Het kwam en het ging weer. Ook uit interesse, wat was er volgens het CB dan mis met jouw schema voorheen?
Op zich was er niets mis met voeden op verzoek, maar ik merkte dat mijn zoontje zelf steeds meer behoefte had aan structuur en ik vond het ook wel prettig. Ik ga ook echt niet op de klok kijken en als het 11.00 uur en hij slaapt, hem wakker maken. En ook als hij na twee uur weer honger heeft, leg ik hem gewoon aan. Ik merk inderdaad nu al dat mijn productie langzaam aan het dalen is. Op mijn werk kolfde ik in het begin twee keer per dag makkelijk 180 cc. Nu ben ik blij als ik op een hele dag 200 cc eruit krijg. Ik zal het verschrikkelijk vinden als de BV periode stopt, maar ik wil ook niet helemaal gestressed zijn dat ik misschien niet genoeg melk voor hem heb.
Ik denk dat je niet per se hoeft te focussen op de hoeveelheid die je kolft. Je borsten leegkolven is belangrijk, het resultaat zou ik verder loslaten. Je productie is op zich makkelijk weer op te hogen. Ik denk dat als je 1 fles weg laat en daar voor in de plaats gewoon een live voeding doet, je al een eind op weg bent
Herkenbaar. Ook gehad hier rond de 6 mnd. Eerste week geprobeerd te rekken tot de ochtend. Ik liep van 3-6 uur ieder half uur voor het speentje. Ik wilde perse geen nachtvoeding omdat ik niet wilde dat hij eraan wende. Na een paar dagen toch toegegeven en rond 3:00 een klein flesje 60 of 90 ml aangeboden. Na 5 nachten sliep hij weer door. Ze zullen het wel nodig hebben..
Hier kwam ze iets eerder weer in de nacht, het lijkt nu weer wat beter te gaan. Ik was echt op. Ik bied voor en na het fruit, groenten en broodkorst moment de borst aan. Het cb gaf bij mij aan dat ik maar snel naar 3 voedingsmomenten per dag moest, want zo zei de arts, dat doen fleskindjes ook en dat is met bv hetzelfde...