Wie van jullie is er na een eerdere keizersnede normaal bevallen en hoe is dat gegaan? Ik hoop deze keer wel normaal te kunnen bevallen na de eerste keizersnede ivm stuitligging. Ging jullie bevalling gewoon goed? Mocht je wel een beetje een eigen houding kiezen om te bevallen? Kwam er erg veel druk op jet litteken te staan? Zijn er nog dingen waar je extra rekening mee moet houden?
Ben ik ook wel benieuwd naar. ik heb hiervoor een spoed keizersnede gehad ivm hellp syndroom en zolang het kan gaan we nu weer voor een normale
Ik hoop het je snel te kunnen vertellen Ons eerste zoontje lag ook in stuit en dit kereltje ligt goed dus ga ook voor de natuurlijke weg Voor nu lees ik nog even mee
De eerste is bij mij geboren via een spoed keizersnee en de tweede is op de normale manier geboren. Wel ingeleid mbv een ballonkatheter. Wat ik begreep was het vooral belangrijk dat weeën rustig worden opgebouwd en dat het niet te lang en heftig zou zijn qua weeën.
@ Kimberly en vpower: voor jullie ook spannend dus! @ sic: inleiden moet hier misschien ook als ze er met 41 weken nog niet is, of eerder als mijn suiker teveel gaat schommelen. Had inderdaad ook begrepen dat het rustig moet gaan en dat dat alleen met de ballonkatheter kan. Is het bij jou allemaal goed gegaan? Hoe lang ging er ongeveer overheen en kwam er veel druk op het litteken te staan of viel dat wel mee in vergelijking met de rest?
mijn vriendin is laats bevallen met een keizersnede maar die mag niet meer gewoon bevallen omdat ze zeiden dat na een keizersnede het gevaarlijk kan zijn dat je baarmoeder scheurd ivm het litteken. ik weet niet of dit altijd zo is maar vraag het even na ?
Je mag zeker wel gewoon bevallen na een keizersnede hoor. Alleen inleiden deden ze in het wkz niet omdat dan de kans op weeën storm heftiger is en er dan meer druk op het litteken komt te staan. Ik ben van de 2e via keizersnede bevallen en van de 3e weer normaal. De bevalling verliep super goed. Mocht zelf mijn houdingen kiezen en het was niet anders dan mijn 1e bevalling. Ik hoefde nergens rekening mee te houden.
@ moppie: na 1 keizersnede mag je in de meeste gevallen nog gewoon normaal bevallen daarna, maar na 2 x een keizersnede of meer mag het niet meer. @ mama in love: goed om te horen zo'n positieve ervaring! En ook heel fijn dat je zelf mag kiezen in welke houding je dat doet! Inleiden na een eerdere keizersnede mag alleen heel rustig met een ballonkatheter en niet met een gel of iets dergelijks omdat je daarmee idd vaak in een weeën storm beland. Dit schijnt met de ballon meestal niet zo te zijn.
Engeltje, ging bij mij erg goed. Ik was 36w6d, dus was voorbereid op langer. In de ochtend rond een uur of 10 werd de ballonkatheter gezet en al snel reageerde mijn lijf met lichte weeën. Deze werden gedurende de dag erger, maar te doen en toen ik om een uur of 11 in de avond probeerde te slapen, braken mijn vliezen en kwam ook de ballonkatheter eruit. Vanaf dat moment namen de weeën toe en uiteindelijk is mijn zoontje rond 13 uur de volgende dag geboren. Ik heb niet het idee gekregen dat verloskundige en verpleegkundige erg bezig waren met het litteken, zij hielden meer in de gaten hoe de kleine het deed.
Zeker spannend en wat goed om goede verhalen te lezen Hier had de gyn het over dat ze niet doen aan inleiden ook niet met ballon als er iets is met moeder of kind wordt het gelijk een keizersnede waar ik echt niet op hoop ....
Hier de eerste met een keizersnede, de 2e vaginaal. Ingeleid met ballonkatheter, duurde wel erg lang (3dagen) en liep bijna uit tot keizersnede, maar gelukkig toch nog vaginaal. Nu zit ik te wachten op de 3e bevalling, nu 40+1. Spannend!
@ stip: spannend! Gelukkig hoefde je toch net geen keizersnede bij de tweede. Hopelijk verloopt nu alles voorspoedig en laat je kleintje niet te lang meer op zichzelf wachten. Succes alvast! @ sic: fijn zo'n positief verhaal! En idd toch nog binnen een mooie tijd geboren, thnx voor het delen! @ vpower: Daar hoop ik idd ook niet op nee! Hopelijk lukt het ons gewoon via de natuurlijke weg en is een inleiding daarbij ook niet nodig.