Wie ook clomid 150mg en primolut?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eloveh, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ga binnenkort met clomid 150mg beginnen. Ben al erg lang bezig... Ik weet dat het bij de ene wel aan slaat en bij de andere niet, maar heb niet zo'n goede hoop bij deze keer omdat ik al zoveel teleurstellingen heb gehad!
    Ik heb vrijdag de laatste primolut geslikt dus mn menstruatie kan ieder moment komen.. alleen voel ik nog helemaal niks! Heeft iemand anders de menstruatie wel voelen aankomen bij primolut? Soms kwam me menstruatie van zelf.. maar omdat ik meestal een cyclus had van rond de 40 dagen heeft de gyn besloten om toch maar primolut erbij te gaan slikken zodat het allemaal wat sneller gaat. Als het vanzelf kwam voelde ik het al een week van te voren aankomen! maar nu dus helemaal niks...

Als deze clomid niet aanslaat gaan we waarschijnlijk over op spuiten.. en als dat niet helpt gaan we LEO doen maar dat vind ik nog best wel eng met de operatie enzo...
    Als ik straks me ongi heb ga ik beginnen met temperaturen, zodat ik eingelijk (hopelijk) me lichaam een beetje leer kennen. Zo lastig als je PCOS heb!!!
    Heeft iemand goede verhalen met clomid 150mg? daar ben ik wel even aan toe...

x

2. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Hi Eloveh,

Wat een spannende en onzekere tijd he? Ik herken helemaal waar jij je momenteel in bevindt. Persoonlijk vond ik de Clomid-kuurtjes het zwaarst van heel de MMM.

Ik kreeg ook vaak Primolut om een ontrekkingsbloeding op te wekken. Ik voelde vaak 1 tot 2 dagen voor die bloeding dat mijn borsten wat gevoeliger werden en ook kreeg ik wat opvliegers. Meestal werd ik 5 dagen na het stoppen ongesteld.

Clomid heeft bij mij alleen maar voor teleurstelling en frustratie gezorgd. Ik had ook heel veel gekke en nare bijwerkingen.

Toen ik overging op hormoon-injecties was dit echt een verademing! Achteraf gezien had ik dit veel eerder moeten doen, maar je blijft toch hopen dat Clomid aanslaat.

Wie weet werkt de 150 bij jou wel! Heeeel veel suc6!

p.s. wellicht het topic verhuizen naar vruchtbaarheidsbehandelingen?

3. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen! Ik heb ook echt nare bijwerkingen met clomid hoor, en ik ben sinds ik het slik al ong. 15 kg aangekomen! Ook enorme opvliegers, misselijk licht in me hoofd enz.
    het is wel fijn om te horen dat die spuiten goed waren bij je, ben je daarvan zwanger geworden? en na de hoeveelste keer?

bedankt voor je reactie
    x

4. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ook ik heb PCOS (of gehad net hoe je het zien wil, lees maar verder).

Ik heb ook de Clomid 150 mg geslikt en het heeft wat gedaan maar uiteindelijk heeft het bij mij toch niet geholpen. Ik werd er ook niet echt gezellig van + wij moesten ieder keer voor echo's terug om te kijken of er een eisprong tot stand kwam en op het momen dat dat zo was kregen we een "positief vrijadvies" en ik kan je zeggen dat maakt het er ook niet gezelliger op want er komt dan zo'n druk op te staan...... Wij zijn hierdoor ook een tijdje gestopt. Nadat we weer waren begonnen deed de 150 mg niets meer voor mij en hebben we een gesprek gekregen met de gyn. Tijdens dit gesprek is er besproken wat de vervolgstappen zouden zijn. Optie 1. Een kijkoperatie gecombineerd met een HSG en Leo. Optie 2. Gaan spuiten. Met het risico dat het lang duurt voordat je resultaat ziet of dat het niet aanslaat en dan alsnog de operatie.

Ik heb voor de operatie gekozen omdat ik niet een aantal maanden wilde verspillen aan het spuiten van hormonen als het erna bleek dat de boel niet doorgangelijk zou zijn. Het klinkt misschien hard maar ik wilde niet onnodig hoop hebben, gewoon weten waar je aan toe bent en dan, mocht het zo zijn, doorgaan met het volgende.

Het scheelt ook als je de operatie, HSG en Leo hebt gedaan je kans hebt dat je natuurlijke cyclus weer hersteld en dat je het daardoor een jaar zelf mag "proberen" zonder medische hulp en ik moet zeggen bij ons was het een verademing dat er geen druk meer op stond, geen troep in mijn lichaam en we gewoon op de, voor zover mogelijk, normale manier met onze kinderwens bezig konden zijn en zie mijn handtekening ik ben in het jaar zwanger geworden :).

Is er bij jou al een HSG gedaan? Anders zou ik dit (of mijn verhaal) eens aankaarten bij je gyn.

5. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Vreselijke bijwerkingen. Ik zag op gegeven moment ook lichtflitsen :(.
    De injecties waren voor mij veel minder agressief. Tuurlijk nog wel wat bijwerkingen, maar geen opvliegers en misselijkheid. Stukje milder zeg maar.

Ik ben na de Clomid overgegaan op IUI's. Ik ben na de 4e mislukte IUI in de pauze-ronde spontaan via de natuurlijke manier zwanger geraakt! Waarschijnlijk werkte de rust i.c.m. de Gonal F (die wat langer in je lichaam blijft zitten) voor een ovulatie.

Suc6 met je behandelingen.

Deel Deze Pagina