Weeën lijken weer weg te zakken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Noontje, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Ik werd vannacht om 03.45 uur wakker van buikpijn/menstruatiepijn. Dacht eerst nog heel naïef aan darmkrampen, dus geprobeerd naar de wc te gaan, maar daar 'kwam' niks.. Tot het me opviel dat de pijn toch echt wel in golven kwam en tussen de golven weg was. Ben ze vanaf 04.30 uur bij gaan houden en om uit te sluiten dat het alleen voorweeën waren, om 07.00 uur onder de douche gestapt, maar afzakken deden ze daarmee zeker niet.. Tot 10.30 uur zo ongeveer iedere 7 minuten (beginnende) weeën gehad van gemiddeld 40 seconden, maar daarna lijken ze wat te zijn gaan afzakken. Duren nog wel zo'n 40 sec, maar soms zit er nu wel 12 tot 15 minuten tussen.

Herkent iemand dit, heb ik me dan toch blij zitten maken met niks en zijn het toch voorweeën? Moet de meeste wel echt 'weg' zuchten/puffen, zo pijnlijk zijn ze wel. Het is mijn eerste zwangerschap, dus ik kan weet niet goed wat me te wachten staat ;)

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het kan zomaar dat het begonnen is hoor. Maak je je wellicht druk/zorgen? Want weeën gaan weer weg als het niet veilig is om te bevallen (even terug in de oertijd denken).

Met voorweeën heb ik geen ervaringen.... tenminste dat neem ik aan want dat wat ik voel lijken gewoon harde buiken te zijn. In mijn eerste zwangerschap moesten ze me erop wijze dat dit gevoel een harde buik was ;)

succes in elk geval, want het mag zie ik!

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Wellicht even je verloskundige bellen? Wellicht is de bevalling toch al wel begonnen. Het kan ook voorwerk zijn. Hoop dat het snel doorzet!
    Succes!

4. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Nee, was eigenlijk opgelucht dat het was begonnen, keek (kijk ;)) er echt naar uit.

Ondertussen is het echt heel wisselend, het is zelfs al een half uur rustig geweest en het volgende moment weer een aantal keer om de 6 à 7 minuten. Net ook wat bruinige afscheiding afgeveegd.. Maar even rustig gaan ontspannen en afwachten denk ik.. Hoop echt zo dat het goed gaat doorzetten :)

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Met die bruine afscheiding zou ik voor de zekerheid toch even je vk bellen... zijn ze in elk geval op de hoogte.

Bij mijn eerste bevalling waren de weeën weg op het moment dat ik in het ziekenhuis kwam. In de gangen wel nog, op de verloskamer niet meer. Had verder ook niet het idee dat ik me druk maakte trouwens.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou ook even bellen en al helemaal omdat het je eerste is.
    Wie weet ga je zo in een razend snel tempo!

Succes meid!

7. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Net inderdaad toch even gebeld.. Het kan inderdaad dat het 's nachts wat erger is, maar dat het dan toch net te weinig is om overdag door te zetten. Ze gaf aan dat de kans groot is dat het vanavond weer regelmatiger door gaat zetten.

Zo dan maar proberen wat bij te slapen als dat lukt tussen de weeën door. Vannacht al kort geslapen en als het dan inderdaad vanavond echt doorzet, dan heb ik toch nog maar even wat energie extra...hoop ik...;)

8. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Heel veel succes en ik ben benieuwd!!

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Spannend, veel succes!

10. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Ze lijken inderdaad weer terug te komen, nu doorzetten, zou fijn zijn! :)

11. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben jaloerssss.. heel veel succes :D hopelijk heb je je wondertje snel in je armen!

12. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik hoop het voor je!

13. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hopelijk heeft het doorgezet en ben je nu echt aan het bevallen! Succes!

14. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Na een bevalling van vijf uur is vannacht om 01.05 uur inderdaad ons kleine meisje geboren! Het was erg heftig, had vaak geen pauze tussen weeën door, maar daardoor ging het wel ineens heel snel.

Ze doet het ontzettend goed en we zijn echt zo trots op d'r!!

15. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Gefeliciteerd met je kleine meid!!!
    Een goed herstel gewenst en lekker genieten!

16. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Van harte gefeliciteerd!!!!!! :)

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5