@Zwollywood, ik ben van veel dingen nu grotendeels af. Ik kan gewoon in slaap komen met de muziek van de bovenburen (wat ik soms letterlijk me kan zingen) op een enkele keer na. Als ik al andere irritaties heb lopen kan ik de muziek niet uitstaan. Maar over het algemeen gaat het goed. Snurken kan ik nu ook hebben op de meeste dagen. En dat is begonnen met de verandering om muziek op te zetten tijdens het in slaap vallen. Nu draai ik al jaren geen muziek meer.
Ik vind dit heel herkenbaar. En ik dacht ook altijd dat het aan mij lag! Ben blij dat je dit geroepen hebt, TS, nu heb ik het gevoel dat ik in ieder geval niet de enige ben.
Heel herkenbaar! Smakgeluiden kan ik ook echt niet tegen. Een collega van mij smakt heel erg, en er komt nog eens een tijd dat ik tegen haar uitflip... En het geluid van fluisteren en fluiten kan ik echt niet uitstaan. Ik werk in een supermarkt en als dan een klant staat te fluiten zit ik me van binnen echt op te vreten. Het liefst loop ik dan weg (soms doe ik dat ook). Het is maar goed dat ik me dan kan inhouden, anders was ik mijn baan al lang kwijt geweest. Is misschien ook wel de reden dat ik zelf niet kan fluiten haha
Oh wat herkenbaar ik heb dat dus ook met al die geluiden maar ook met klokken die tikken, mijn vriend legt altijd zijn horloge op zijn nacht kastje en dat getik aaa daar kan ik zo gestoord van worden. Mijn hond die aan zijn voeten likt of knabbelt. De aquarium pomp, een bus in de straat die op staat te warmen, het geluid van de tv dat piepje als hij uit staat,
Dit dus! Ik kan ook WOEST worden van gesmak. Echt een ruis in mijn oren, kaken op elkaar klemmen enzo. Verschrikkelijk. Mijn vader heeft het vooral heel erg, ik heb vroeger ook heel vaak alleen gegeten, want ik werd er echt gek van.
Ik herken het ook.. Vreselijk vind ik het! Ik denk dat het bij mij aan m'n asperger ligt.. Maar net zo irritant! Mijn man hoort ook 15x per dag dat hij eens normaal moet doen( ademen, met z'n voet bewegen en dat maakt zo'n irritant geluid) Zelfs de honden met hun gelik.. Dit vind ik het ergst en daar kan ik het woest om worden, maar dit is vooral omdat je aan dat geluid niets kunt veranderen of laten stoppen! Ook het gesmak onder het eten.. Vooral vroeger, mijn zusje deed dit nogal vaak en kwaad dat ik werd op haar.. Toen deed ze het alleen nog maar meer en ik nog kwader.. En dan werd m'n moeder weer kwaad op mij...
Vooral het snachts! Ik hoor echt alles.. En mijn man verklaart mij al jaren voor gek maar ik weet zeker dat ik dat allemaal hoor haha Lig er ook gewoon uren wakker van ! ( meer omdat ik. Wil weten wat ik hoor, maar daar ben ik nog steeds niet achter haha)
Nooit geweten dat het een naam had, maar ja ik herken het! Al vanaf dat ik het mij kan herinneren, word ik des duivels als ik bijvoorbeeld snurken hoor. Weet nog dat mijn broer soms ontzettend hard kon snurken en ik ging dan compleet door het lint ( hoorde het door de muur heen ) Ik begon dan de slaan, te gillen en van woede te huilen. Als ik met mijn ouders op vakantie ging en ik tijdens een tussen stop bij mijn ouders in de caravan moest overnachten, werd ik helemaal gek van het gesnurk van mn ouders. Ik begon dan te huilen totdat ik zo boos werd dat ik begon te schreeuwen dat ze op moesten houden. Ben wel eens in de auto gaan slapen. Nu slaap ik al-tijd met oordoppen, en als het er doorheen komt duw ik mn vriend naar de andere kant van het bed en vraag ik me of hij zich om kan draaien.Dan hoor ik het niet meer. Ook mijn dochtertje smakt tijdens het eten, krijg het er niet in bij haar om met de lipjes op elkaar te houden. Soms schiet ik dan onwijs uit mn slof, en dat vind ik echt heel erg. Want ik weet en zíé dat ze haar best doet, maar op een gegeven moment irritteerd het me zo onwijs dat ik tot schreeuwen over ga. Gelukkig is dit nog ''maar' 2 keer voorgevallen en negeer het nu, ook mijn eigen gevoelens er bij. Maar ik vind het wel heel erg.
Gelukkig heb ik het niet zo erg bij mijn kinderen. De oudste eet heel netjes ( heeft zelf ook een hekel aan smakken ) en de jongste is eigenlijk nog te klein om het af te leren. Al hoewel ik er wel mee bezig ben. Ik kan me ook zo verschrikkelijk ergeren aan kinderen die zo vies eten, terwijl de ouders er naast zitten! Gadverdegadver, zo smerig en onfatsoenlijk. Dat zijn toch geen manieren? En dan heb ik het over kinderen van 4+ jaar. Als ze hier te spelen zijn, dan zeg ik er trouwens wel wat van. Of ze aub netjes willen eten En daarom ga ik liever niet naar de bios, dat gesmek op doe popcorn... Brrrr.
Herkenbaar, bij snurken, smakke, tv die hard staat....bij mij zijn het meer de geluidne die irritatie opleveren die maar doorgaan....zoals snurken, ik geef mijn man soms echt een te harde por want ik word ineens zo kwaad van binnen. Het is zo'n monotoon geluid, daar word ik dan echt gestoord van! Dingen als zakjes chips vind ik ook irritant, een motor die loopt...mijn man die zijn motor dus even voorverwarmd, dodelijk irritant. Hij eheft nergens, maar dan echt nergens last van. Mijn vader heeft het ook, en echt, vlak voordat ik uit huis ging, liep ik op mijn tenen,want hij kon zo weinig hebben...was ook echt ene reden om uit huis te gaan. Ik hou mezelf dus enorm in, ik wil niet dat mijn kidneren zich net zo bezwaard gaan voelen als ik later. Maar soms is dat echt even tot 10 tellen...en mezelf aanleren die geluiden te accepteren, alleen snurken blijft een gevecht.
Het zijn inderdaad geen manieren, maar mijn dochtertje is echt niet de domste maar dát krijg ik er niet uit bij haar. Ze raakt er zelf soms ook zo gefrustreerd van dat ze met grote traanogen me aan zit te kijken terwijl ze ondertussen zo haar best doet om haar lippen op elkaar te krijgen... Heel apart.. Ze heeft ook niet te grote tanden ofzo... ik snap er niks van.
Hahaha omg, mijn man bijt velletjes op zijn vingers. Zo smerig en dat maakt zo'n k u t geluid. Hoe vaak ik op een dag zeg dat hij daar mee moet nokken. Arme hij En dat gelik van de hond, aaaaaaaaaaah!! Zo smerig, helemaal s avonds als wij op bed liggen. Dan hoor ik het door 3 deuren heen. Yuk.
Ik kan er trouwens ook niet tegen als je dat klok geluid hoort wanneer iemand een slok drinken neemt.. Ik heb mezelf dat al op jonge leeftijd afgeleerd, mijn moeder doet dat heeeeel erg.. bij iedere slok en als klap op de vuurpijl hoor je eerst: Klok... en dan doet ze ook nog eens: Aaaaaahh. AAAHH! En iets waar ik ook niet tegen kan en heeeeeel boos om worden, is gillen! Ik werk op een kdv en ze krijgen me niet snel boos, maar wanneer een kind uit woede echt gaat gillen. Dus niet huilen, maar bewust zoveel mogelijk geluid produceren,, ooehh dan word ik zoo boos. Niet dat ik het uit, maar van binnen vreet ik me op!
Oh maar ik weet niet hoe oud ze is? Onze oudste van 5 heeft het net een jaartje goed door. Daarvoor lukte het ook niet. En dan heb ik het niet over eet geluiden, maar volle bak smakken met de mond wagenwijd open. Brrrrrrr. Of zo'n sop geluid met het brood.
Oh dus dan is het toch normaal?? Ze wordt 3 over een weekje.. Gelukkig is het niet iets waar ik me non stop aan irriteer. Maar het is niet leuk tegenover haar ook.
Woooow, wat een openbaring dit topic!! Ik ben me er al een paar jaar van bewust dat ik ontzettend woest kan worden van bepaalde geluiden. Mijn vriend smakt niet, maar kauwt heel hoorbaar, heel irritant, en dat is nog een understatement hij weet dit overigens niet.. Maar ik heb het ook heel erg van bepaalde onverwachtse geluiden (luchtalarm, scooters) en zelfs een bepaald zeurhuiltje van mijn dochter. Ik kan dan bijna flippen! Een jaar geleden zaten we in de auto naar de ardennen, en mijn dochter zette haar hultje op; loeihard en het hield maar niet op. Ik was in staat om uit de rijdende auto te springen omdat ik het niet trok. Mijnvriend begreep er niets van, dat negeer je toch gewoon? Nooit geweten dat dit een naam heeft..
Grappig om te weten hoor. Snurken of idd ademgeluiden van partner vind ik het ergst. Van mijn kids weer niet. Het likken van honden vond ik idd ook vreselijk. Een bepaald zeurtoontje van dochter. De standaard dingen als mes wat op het bord schraapt, nagels op schoolbord. Van de week naar Beekse Bergen geweest. Giraffen likken dan aan je auto en kan zijn dat die tanden langs de auto schrapen.....het idee alleen al. Geluid tv of radio wat te hard staat. Smakken idd. Brommers brrrrr. Ook werd ik vroeger zo extreem boos als mijn onderbuurvrouw keihard aan het draaien was.
Wow, en ik maar denken dat ik gek was Heb het voornamelijk met 'mond'geluiden; smakken, drinken, langs de lippen likken, te hard slikken. Maar ook het snurken van mijn vriend en, nog veel erger, zijn ademhaling alsof hij bijna ligt te stikken (waarschijnlijk apneu). Kan hij niks aan doen maar hij ligt nu al een tijdje op de logeerkamer want ik trek het écht niet, zeker niet nu ik zwanger ben. Dacht echt dat het aan mij lag, dat ik me aanstelde maar nu ik jullie zo lees... Ik zeg er bijna nooit wat van want ik heb geleerd me in te houden en vooral mijn emoties niet te tonen dus dan vreet ik me van binnen op en plof ik zowat uit elkaar als ik weer eens zoiets akeligs hoor. Heb het trouwens ook met dat plastic wat ze bijv. om bloemen doen, dat geritsel maakt me gillend gek. Of wrijven over een ballon ofzo, ik word er echt zó boos van. Dacht altijd dat het kwam omdat ik zo gevoelig ben voor een hoop dingen en mijn moeder heeft het ook dus het zal wel erfelijk zijn dacht ik. Maar ik denk dan altijd dat ik geen recht heb om boos te worden omdat mensen er nou eenmaal niks aan kunnen doen als ze de geluiden maken, met als gevolg dat ik mijn eigen boosheid en gevoel hierbij volledig opzij zet, het wegslik en probeer te negeren, met alle nare gevolgen van dien. Toch maar niet meer doen?
Oeh, zo herkenbaar allemaal, en dan die woede, razernij bijna die boven komt borrelen! Mijn vriend likte altijd zijn vingers af na het chips eten, grrrrrrr! Gelukkig doet hij dat niet meer. Zat laatst in de bus naast een vrouw die druiven at, uit een plastic zakje. In gedachten heb ik haar wel tien keer voor de wielen van de bus gegooid, luidkeels uitgescholden, heel veel pijn gedaan. Ik probeer me dan te ontspannen, maar oeh, wat is dat soms moeilijk!
Ik dacht al....er moeten toch meer mensen last van hebben. Mensen verklaren me voor gek maar 'gelukkig' hebben er meer last van. Het allerergste vind ik het geluid van malende kaken. En dan vooral bij mijn man en mijn ouders. Van andere mensen kan ik het gek genoeg beter hebben. Maar ik voel de irritatie dan echt vanuit mijn binnenste omhoog borrelen tot ik het echt niet meer trek. We hebben regelmatig ruzie gehad aan tafel. Gelukkig kan ik het steeds beter negeren. De radio aan helpt een beetje en de kinderen zorgen voor veel levendigheid aan tafel. En wat dacht je van het eten van aardbeien? Als die pitjes knarsen. Grrr... En borrelnootjes niet normaal in je mond kunnen doen maar een handvol met een soort van gooibeweging in je mond doen?