Misoprostol ivm missed abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Bonna, 27 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Jammer dat het loskomen met Misoprostol niet lukte. Wel fijn om te lezen dat de curettage goed is verlopen.

    Ik lees dat jij rond augustus een jongetje verwacht! Dat klinkt goed.

    Ik weet niet of ik het trek om nog een paar dagen de spontane miskraam af te wachten. Mijn verloskundige raadde me aan om de Misoprostol z.s.m. in te nemen om zo snel mogelijk weer verder te kunnen. Dit zeker gezien mijn leeftijd.

    Ik vind het zwaar in emotionele zin. Ik overweeg om morgenochtend met de Misoprostol te beginnen.
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Het is net het extra zetje voor je lichaam om het af te stoten, kan weinig kwaad. Dan kun je het afsluiten en verder dus zou het dan idd morgenochtend inbrengen (vaginaal, hoorde laatst van iemand oraal maar dat werkt niet zo en krij g je bijwerkingen).
    Hoe oud ben je als ik vragen mag?
     
  3. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Ik ben nu inmiddels 42. En ja, als je 38 bent, ben je medisch gezien al oud als het gaat om zwanger worden. Ik ben dus stokoud.

    Het is een heftige ervaring deze miskraam die niet op gang komt. Het inbrengen van Misoprostol moet ik dus vaginaal doen en ik zie nu al op tegen de uitwerking (veel krampen en bloed). Ik heb al veel maandverband in huis gehaald.

    De eerste keer in mijn leven dat ik dit meemaak en ik vind het heftig.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja dan zou ik ook niet te lang meer wachten :( (ben zelf 40 overigens) als je al eens bevallen bent dan is het te overzien, maar de onzekerheid hoe het gaat uitpakken is naar. Ik kon het met pijnstilling goed handelen. Het ergste is dat er naderhand niets moois in je armen ligt zoals bij een bevalling..
    Nogmaals sterkte en laat je niet teveel leiden door angst.
     
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb ook het nodige meegemaakt, wat ik mijn lijf ook aandeed, elke keer zat het binnen no-time weer in een strak ritme. Ik ben ook al op leeftijd en zelfs mij is het gelukt om het toch nog 1 keer tot een goed resultaat te brengen. Houd moed en veel sterkte.
     
  6. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dank voor je positieve reactie Cindy! Ik houd moed.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Je hcg hoeft niet op 0 te staan hoor om de miskraam in gang te zetten. Je lijf heeft het seintje dat t mis is gewoon nog niet door. Er gebeurd nu zoveel in je lijf. Ken je vrouwenmantel? Daar kun je thee van trekken en dat kan de boel op gang brengen.
     
  8. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Inmiddels heb ik de pillen ingenomen om 10.00 uur vandaag. Vanaf nu begin ik krampen te voelen en lijkt het bruinverlies rood te worden.
     
  9. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    He @Bonna wat verdrietig dat het mis is gegaan. :(
    Ik kreeg ook misoprostol bij een MA gezien bij 9 weken, vruchtje is rond 6 weken gestopt. Het kwam snel op gang en ik ben op een kleine rest na alles verloren. Het restje kwam bij eerste menstruatie eruit. Ik kreeg een menstruatie 7 weken na bloeding van de miskraam. Dus ongeveer 5 weken na de miskraam een eisprong. Hopelijk mag het snel weer raak zijn bij je! Sterkte
     
    Bonna vindt dit leuk.
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hopelijk is het snel achter de rug. Sterkte x
     
    Bonna vindt dit leuk.
  11. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Veel sterkte, hopelijk is het allemaal snel voorbij!
     
    Bonna vindt dit leuk.
  12. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Inmiddels is de bloeding begonnen en ik heb kramp. Dit na twee pillen Misoprostol. Vanavond moet ik weer twee pillen innemen.

    Ik lig nu in bed en voel me slecht. Iets waar ik eerst zo blij mee was, moet nu dus naar buiten komen. Het voelt ook wel tegenstrijdig maar ja, het vruchtje leeft echt niet meer.
     
  13. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Pff ja het is zo dubbel allemaal, eigenlijk wil je ook helemaal geen afscheid nemen :(
     
  14. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Inderdaad ik wil geen afscheid nemen van iets waar ik zo blij mee ben geweest.
     
  15. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    @Bonna Hoe gaat het nu? Is het inmiddels achter de rug?
     
  16. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Inmiddels heb ik de vruchtzak verloren. Dit gebeurde gisteravond rond 19.00 uur. Ik kreeg koorts, 38.5 en werd rillerig. Ik lag op bed en ik had hevige kramp. Ik was dus rillerig en erg bezweet. Ik wilde toen douchen.

    Onder de douche verloor ik de vruchtzak. Ik had zoiets nooit eerder gezien. Het heeft diepe indruk op me gemaakt. Heel raar om zoiets te zien.

    Nu voel ik me veel beter. Ik vloei nog wel maar dit is voor mij gewoon nu een ongesteldheid. Ik hoop dit nooit meer mee te maken.
     
  17. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Jeetje dat klinkt super heftig! Maar klinkt alsof je het ergste achter de rug hebt nu..
     
  18. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Ik denk ook dat ik het ergste heb gehad. Zojuist heb ik de laatste twee Misoprostol pillen ingebracht. Ik moest de kuur hoe dan ook afmaken.
     
  19. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Sterkte... ik weer hoe het is op latere termijn maar het went nooit hoeveel keren je het ook heb meegemaakt en welk termijn.

    ik ben inmiddels zwanger weer na 7 maanden na de laatste miskraam en onder goed begeleiding in ziekenhuis maar ik durf echt niet te dromen of zich voorstellen dat ik zwanger blijft. Ik leef van een echo naar de andere dat is dan om de week en later elke week.. ik ben ook 39 dus het voelt als laatste kans. Ik heb gelukkig wel twee gezonde kinderen dat helpt wel enorm maar de wens voor deerde blijft sterk juist na de miskraam..

    sterkte met her verwerken en hopelijk blijf het volgende x goed gaan
     
  20. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Ik snap je angst voor de echo's wel. Het blijven spannende momenten.

    Ik ben alles nu aan het verwerken.
     
    Lieverding vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina