Misoprostol ivm missed abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Bonna, 27 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @Bonna , wat een groot verdriet heb je meegemaakt! Sterkte hiermee.
    Ik heb zelf begin mei gehoord bij de 10 weken echo dat het hartje niet meer klopte. Dit klopte nog wel bij 7,5 week en de schok was groot. Echt het gevoel alsof de wereld onder m'n voeten vandaan ging. Veel onbegrip ,woede, verdriet. Alles kwam langs.
    Enerzijds wilde ik ook graag dat het vruchtje eruit ging, want het leefde niet meer anderzijds wilde ik dat waar ik zo al aan gehecht was niet kwijt. De miskraam kwam na iets meer dan een week op gang. Heftige bloedingen en veel pijn van de weeen. Maar na een paar uur was dat over. Het bloeden niet en na nog eens anderhalve week verloor ik de laatste resten weefsel. Vanaf dat moment knapte ik fysiek ook helemaal weer op. Vorige week de controle echo gehad en alles was leeg dus de miskraam was volledig. Ik merk voorzichtig aan dat het mentaal ook beter gaat. Ben er nog verdrietig over ,maar ben er ook niet meer 24/7 mee bezig. Het is nu meer dat het verdriet me soms overvalt. En dit heeft tijd nodig. Wat mij heeft geholpen is praten en een fysiek plekje maken. Voor mij is dat een doosje geworden met herinneringen aan deze zwangerschap.
    Denk goed om jezelf en neem de tijd en dat wat je nodig hebt!
     
  2. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Jouw verhaal is grotendeels identiek aan het mijne. Alleen kwam de miskraam niet vanzelf. Mijn lichaam bleef de zwangerschap maar in stand houden. Ik vond het aan de ene kant heel naar om een levenloze vrucht in mij te dragen en aan de andere kant wilde ik het niet kwijt. Uiteindelijk heb ik toch Misoprostol ingebracht.

    Ik wil iets kopen als herinnering aan deze zwangerschap. Wat dat precies is, weet ik nog niet.

    De vruchtzak heb ik ook gezien. Dat was heftig. Ik had zoiets nooit eerder meegemaakt. Eerdere miskramen eindigden vlak na de NOD en dan was het niet meer dan een streepje op een test en een ongesteldheid. Deze laatste zwangerschap was véél echter.

    Ik wil wel graag opnieuw zwanger worden.

    Groetjes van Bonna
     
  3. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @Bonna je vindt vanzelf iets waarvan je merkt dat het een mooi beeld ter herinnering is. Hoeft niet direct, het zit in je hart en je treft vanzelf iets wat passend is. Ik kan me voorstellen dat je opnieuw zwanger wilt worden, dat is ook mijn wens. Ik hoop voor je dat dit binnenkort in vervulling mag gaan.
     
  4. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    @Bonna iets kopen als herinnering aan de zwangerschap kan inderdaad heel helend werken, kan ik zeker aanraden. Zelf heb ik een houten doosje gekocht en die daarna zelf geschilderd. Hier heb ik een paar symbolische spulletjes in gedaan die mij herinnerde aan de zwangerschap. O.a. de echofoto en een briefje wat ik geschreven heb aan mijn kindje. Klinkt misschien zweverig en sommige mensen vinden dat misschien raar maar het heeft mij geholpen bij de verwerking. (Dit was overigens bij mijn missed abortion van 10 weken, de miskraam die ik gehad heb vroeg in de zwangerschap (5 weken) voelde voor mij toch minder erg en was ik sneller overheen.)

    Misschien heb je er wat aan :)
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb ook een doos op zolder staan als aandenken. Afgelopen week durfde ik de laatste zwangerschapstesten erin te doen. Mook alle kaartjes nog een keer gelezen, echofotos bekeken en alle testen geteld.

    schokkend maar ook helend. Zou zeker adviseren om een aandenken te bewaren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Bonna vindt dit leuk.
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Gek is t hoe dat per persoon verschilt. Ik moest juist niet aan die pillen denken na alle slechte verhalen die ik erover had gelezen en met nog n kind in huis. Curettage was prima, onder narcose en helemaal zen wakker worden, wetend dat t echt voorbij is. Ik heb dit wel gedaan nadat t vruchthe uiteindelijk 6 weken in mn lijf zat en niet vanzelf kwam.
    Ik zeg niet dat je perse en curettage moet doen, maar je hoeft er niet bang voor te zijn. Inmiddels heb ik n prachtige dochter van 5 mnd!

    Hoe dan ook sterkte!
     
    Bonna vindt dit leuk.
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    O zie dat t al achter de rug is. Hoe gaat t nu @Bonna heb je nog n controle echo gehad?
     
  9. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    De controle echo was heel goed. De baarmoeder was leeg en schoon.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  10. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Rosea,

    Wat een ontzettend mooie manier om dit te verwerken! Ik vind dit helemaal niet zweverig maar juist prachtig en heel persoonlijk.

    Ikzelf heb nu via de website'Vlinderkusje' een regenbooggirafje gekocht. Ik zie het als een herinnering aan de miskraam maar ook als hoop op een nieuwe zwangerschap.
     
    Rosea vindt dit leuk.
  11. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Een heel mooi idee zo'n doos. Ikzelf heb nu een regenbooggirafje gekocht als herinnering aan de miskraam en als hoop op een nieuwe zwangerschap.
     
  12. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Dankjewel :) regenbooggirafje klinkt ook heel mooi. Ook mooi dat het voor jou ook staat voor hoop een nieuwe zwangerschap. Ik hoop dat het snel weer raak mag zijn voor je, als jullie daar alweer aan toe zijn natuurlijk.
     
    Bonna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina