Tot een paar maanden geleden heb ik harde lenzen gehad en dat beviel me prima. Ben er toen een kwijt geraakt en heb mijn ogen weer eens laten opmeten. In de tussentijd weer zwanger geworden. Volgens de lenzenmeneer kunnen je ogen anders zijn als je zwanger bent en volgens hem waren tijdelijk zachte lenzen aan te raden boven harde lenzen. Dus ik heb nu zachte lenzen. Op zich zitten ze prima... Als ze eindelijk een keer zitten. Wat een ellende om die dingen in te doen zeg! Ze 'klappen' de hele tijd om, ik vouw ze dubbel met mijn wimpers als ik ze bijna in heb, ik moet een kwartier eerder op staan om die rotdingen in te krijgen. Dus mijn vraag... Heeft iemand een geweldige tip om ze -zonder gevecht- in te krijgen? (vind het niet eng om ze in te zetten, maar vind die kleine zuignapmartelwerktuigjes echt niets...) Ik hoor het heel graag! edit: leer typen
Ik zet mijn lenzen met links in en dan doe ik het zo: Op mijn linkerwijsvinger de lens, linkermiddelvinger hou ik mijn onderkant van mijn oog naar beneden en met mijn rechterwijsvinger of middelvinger hou ik mijn bovenkant van mijn oog omhoog en dan heb ik ruimte genoeg om de lens in te doen zonder dat ie dubbelklapt. Het is gewoon heel erg wennen als je eerst altijd harde lenzen droeg, even oefenen en je hebt zo de slag te pakken groetjes Ilse
Ik weet niet of harde lenzen dat ook hebben, maar op mijn lenzen stonden onderaan een klein streepje. Die moest dan ook onderaan op je oog komen ander zag ik nog niet veel, want dan zit de bolling verkeerd ofzo. Ik heb hel even lenzen gedragen toen ik ging trouwen en een paar maanden ervoor. Zodat ik geen pootafdrukken op mijn slapen kreeg van de bril in de zon. Heb toen zowel daglenzen als maandlenzen gedragen. Maandlenzen zijn net iets dikker dan daglenzen. Maandlenzen vond ik dan ook makkelijker indoen dan de daglenzen, die scheuren ook veel sneller.
Ik ben sinds n jaar overgestapt van hard naar zacht. En ja idd die rotdingen klappen dubbel OF je hebt ze eindelijk in en dan blijken ze binnenste buiten te zitten (ja dat maakt uit ja!) Ik vind het draag comfort stukken fijner maar het in doen...en NOG erger...het uit doen pfffffff... Telkens als ik mn nagels geknipt heb moet ik weer een avondje prutsen voor ik ze uit heb. En nee ik vis ze er niet uit met mn nagels maar dan is mn vinger anders ofzo door dat t randje er af is en dan moet ik dus mn vinger anders houden...ben er nog niet helemaal uit wat dan de truck is. Naja buiten je vinger erop zetten en naar boven draaien met je oog. Maar goed jij had het over het in zetten. Het punt is, zachte lenzen zijn VEEL groter als harde. DUS moet je je ogen gewoon verder open doen Dat is dus heel de truck. Klinkt te simpel voor woorden maar naja...thats it Edit: Oja en ik was gewend om met mn ooglid de lens op zn plek te doen zeg maar. Dus voor dat de lens goed en wel zit deed ik mn oog al dicht. Na 15 jaar harde lenzen had ik dit niet echt meer door. Misschien doe jij wel het zelfde en vouw je ze daar door onbedoeld samen? Waar haal jij je harde lenzen als ik vragen mag? Ik wilde nml niet over stappen maar kon nergens meer harde vinden dus had niet veel keus...
Ik heb ook zachte lenzen gehad en als je eenmaal de slag te pakken heb dan zitten ze in 2 seconden. Ik deed het altijd als volgt. Ik deed de lens op mijn rechter wijs vinger. Ik deed dat met mijn linker hand mijn bovenste oog lid open houden. Met mijn rechter middel en ring vinger hield ik het obderste ooglid naar benenden en ploep lens er in. Succes en even flink oefenen thuis dan krijg je de slag wel te pakken.
Oefenen, oefenen, oefenen. Toen ik begon met lenzen bakte ik er ook niks van, maanden heeft het geduurd voordat ik ze in één keer in kreeg. Jij hebt altijd harde gehad en ik denk dat dat gewoon een wereld van verschil is...maar inderdaad goed je ogen open houden, eventueel je ooglid een beetje optrekken en niet meteen met je oog bewegen als ie erin zit. Succes!
Ik denk er eigenlijk niet bij na hoe ik ze indoe.. volgens mij moet je niet te hard drukken op je oog. Ik heb het idee dat ik ze licht tegen mijn oog aanhou en dat ze dan vanzelf vastplakken. Paar keer knipperen en ze zitten goed. Je moet ook niet overdreven naar boven kijken maar gewoon naar voren.
ik leg de lens open op me wijsvinger op me rechterhand, dan met de middelvinger aan de zelfde hand me ooglid naar beneden houden, kijk naar boven, plop de lens erin en dan zit ie. draag al 5 jaar zachte lenzen en het ging eigenlijk vanaf dag 1 al goed. eruit halen vond ik in het begin wat lastiger maar dat is nu ook zo gedaan. ooglid naar beneden houden met middelvinger en dan met wijsvinger en duim er zo uithalen. je moet hem eigenlijk gewoon op je oog leggen en de dan zit ie al. bij harde lenzen moet je hem er echt tegen aan drukken dan dat is dus even een kwestie van wenne. verder moet ie gewoon goed op je vinger liggen dus een beetje op het topje en dan schuin naar je toe (dus van de nagel af) en dan zodra je je oogaanraakt blijft ie al zitten en eventueel nog een paar keer knipperen en hij zit goed
Hmm, even bedenken hoe ik dat doe: - Lens op rechter wijsvinger (als je hem dan omhoog houdt zie je of hij recht of binnenste buiten zit. als het goed is is hij mooi rond naar boven met de randjes en niet als een soort ufo met de randjes aan de buitenkant omlaag gevouwen) - Rechter middelvinger trekt het onderste ooglid naar beneden. Linker hand trekt bovenste ooglid naar boven. - Dan kijk je vervolgens naar boven en stop je die lens in je oog! Niet knipperen dan natuurlijk op dat moment. Tip: Doe het altijd voor de spiegel en houd je oog goed open. Ik heb van die kleine oogjes en met die enorme lenzen moet ik altijd echt mijn oog een beetje uitrekken Tip 2: Mocht je zien/merken dat er nog lucht onder zit, wrijf dan met je vinger even je onderste ooglid heen en weer over je lens. Zo komen eventuele luchtbellen er aan de bovenkant uit. Zolang je ze goed nat houdt/maakt voordat je ze in doet, kleven ze ook veel minder aan elkaar. Succes met oefenen!!
pffff lenzen! haha ik moest ook minstens een half uur eerder opstaan als ik ze in wou doen jaja een kwartier per oog! Bij mij was het een heel ander verhaal. heb vanaf het begin zachte lenzen gehad. maar... Ik vond het doodeng in het begin! ik begon te knipperen op het moment dat ik dichtbij kwam met mijn vinger.. als ik hem eindelijk had, zat ie dubbel of verkeerd om. Daar kwam ook nog bij dat mijn ogen heeeeeel erg (lees: heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg!) gingen branden en tranen als ik ze in had. dus moest ik ook nog een half uur wachten voordat ik me kon opmaken. ik weet nog steeds niet waardoor dat komt. nu heb ik nog geen lenzen, maar ik ben wel van plan om ze weer te nemen. misschien maar even vragen waardoor dat erge branden kan komen. als jullie zouden kunnen weten waardoor het komt, hoor ik het graag! ik deed ze op dezelfde manier in als de mensen die voor mij reageerden. ik kon het wel!
Oe dat branden en tranen heb ik ook, maar volgens mij komt dat bij mij door de lenzenvloeistof...als ze nl wat droger zijn heb ik er geen last van. En wat indoen betreft, gaat eigenlijk best snel hier, uitdoen....dat is pas een gekloot