misselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door sterkekinderwen, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Heeft er iemand een tip voor mij wat je het beste tegen misselijkheid kunt doen ??
    Ben giga misselijk, tot braken aan toe.
    Alle tips zijn welkommmmmmmm

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik heb het bij de oudste extreem gehad (18 weken lang boven de pot gehangen) heb zetpillen gekregen van de ha.....maar wat ook redelijk helpt is gelevla (vanillepudding).

3. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd tips zijn welkom. wat ik zelf nu doe is altijd eten wanneer ik me iets beter voel. geen melk produkten eten want dat maakt het echt ergr. ook soms kleine dingetjes eten ookal voel je je rot, kan zijn dat het komt omdat je juis te veel hongen hebt!!

4. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    bij me eerste zwangerschap heb ik aan de zetpillen(primperan) gezeten want ik hield niets binnen. Maar ik hoor ook dat wat cola kan helpen tegen de misselijkheid. En nu ik weer zwanger ben heb ik meteen weer een voorraad van de zetpillen in huis gehaald voor de ergste misselijkheid. Maar blijf voldoende vocht binnenkrijgen dat is belangrijk

5. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    wat wel en niet helpt tegen misselijkheid/braken is voor ieder anders.

bij mijn eerste misselijk/braken gehad vanaf ruim6 weken tot week of 16 en vanaf week of 24 weer opnieuw tot en met de bevalling. ik kreeg emasafene van de huisarts wat niet genoeg werkte en toen kreeg ik van de gyn (waar ik al onder controle was) een ander middel waardoor het draaglijk werd.
    nu zwanger van onze 2e en al vanaf de 4,5 week misselijk/braken zelfs zo erg dat ziekenhuisopname ivm uitdroging noodzakelijk was. zit momenteel nog steeds volop aan de medicatie (zofran) omdat ik anders gewoon nauwelijks iets binnen hou.

de tips die ik vooral kreeg is concentreer op vocht ipv eten. eet alleen als je echt zin hebt in eten.
    laat je geur bepalen of je iets wel of niet eet. ik wordt namelijk al misselijk/braken door geuren (zelfs van douchegel, maar ook bereiding van eten)
    pepermunt, vanille vla, cola, licht verteerbaar waren ook adviezen die ik kreeg maar niets hielpen. alles kwam er uit.
    als je wilt eten dan steeds hele kleine beetjes per keer.

wil jullie allemaal sterkte wensen en duim voor jullie dat het met 12 weken over is. helaas weet ik dat dat niet zo hoeft te zijn.
    oja en klop op tijd aan bij de huisarts want er zijn middeltjes voor te krijgen die jou misschien net wel helpen.

Deel Deze Pagina