wanneer gebruik je een ovu test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door jetvg, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    wanneer gebruik je een ovu test?
    kan je zoiets ook "stiekum" doen?
    ik denk dat mijn man het een beetje onzin vind als ik een ovutest ga gebruiken..
    moet zoiets net voor het klussen?
    hoe doe je dat? moet het ook met urine?
    is het echt nodig een ovu test of kan je t ook gewoon uitrekenen?
    of als je gewoon om de dag klust is t dan ook goed?
    meer kan je niet doen eigelijk,.. toch?
    phoe, wat een vragen.. ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vragen! alvast bedankt!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt om de dag klussen, dat is in principe genoeg. Als je een regelmatige cyclus hebt, kun ongeveer uitrekenen wanneer je eisprong is. Deze is ongeveer 14 dagen voor je menstruatie, maar het kan ook wat langer of korter zijn (10-18 dagen). Als je deze dagen om de dag klust, zit je goed.

Als je echt zeker wilt weten of je een eisprong hebt en wanneer, dan kun je ovulatietesten doen. Dit moet je een aantal dagen achter elkaar doen, elke dag op hetzelfde tijdstip met urine (geen ochtendurine). Als je eisprong in aantocht is, heb je een positieve test en dan weet je dat je eisprong binnen 48 u komt. Als je de dag van de positieve test gaat klussen, weet je zeker dat je het op het juiste moment hebt gedaan.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb het de eerste week ook 'stiekem' gedaan. Dacht ook dat vriendlief het onzin zou vinden. Nou ben ik niet zo stiekem aangelegd dus heb het een paar dagen later verteld en uitgelegd en hij was er zelfs blij mee ;)

Hierboven staat al ene goed antwoord hoe te gebruiken. Succes!

4. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb gister 5 ovu testen gehaald,
    gistermiddag heb ik de eerste gedaan, er kwam helemaal nix, geen licht streepje, alleen bij de controle kant, bijde testkant bleef t leeg,
    wil dit zeggen dat ik voorlopig nog niet vruchtbaar ben?
    of kan het maarzo zijn dat als ik vandaag de test weer doe dat er dan wel een dikke streep staat?
    of kan ik nu gewoon een dag overslaan met testen?

5. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je hoe je cyclus is? Als je dat niet weet, is het wel moeilijk om te weten wanneer je met testen moet beginnen. Veel vrouwen zijn rond de 14e dag van hun cyclus vruchtbaar maar dat geldt lang niet voor alle vrouwen. Ik heb bijvoorbeeld een hele lang en onregelmatige cyclus dus als ik rond dag 14 test, is het altijd negatief. Je kunt wel elke dag of om de dag testen maar dat kan best wel eens een dure grap worden!

6. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet t niet precies, ik heb zo'n 3 jaar de pil geslikt, en ben net deze maand gestopt. voor dak de pil slikte had ik een heel regelmatige cyclus, van zo'n 30 dagen, met de pil had ik 28 dagen, maar wat krijg ik terug?zal wel 30 dagen zijn, maar das een wilde gok..op t internet stond ergens, als je je cyclus niet weet begin dan met dag 10 en ik was gister al op dag 11. dus ik ben gaan testen, maar er was nog helemaal nix, noppes te zien. dan zal t nog wel effe uitblijven he?

7. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je voor de pil een cyclus had van 30 dagen dan heb je inderdaad een hele grote kans dat dat nu weer zo gaat zijn. Dan zou je op dag 16 je ei moeten hebben. Als dat zo is, moeten je testen de komende dagen wel posi worden. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je lichaam even van slag is door de pil en dat het nu wat langer duurt eer je ongi wordt. Ik duim voor je dat je overmorgen een knaltest hebt!

8. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    super, bedankt voor je uitleg!
    dan heeft t vandaag eigelijk nog geen zin om een test te doen,
    ik sla nu wel een dagje over, dan morgen maar weer proberen.
    ik vind t echt super spannend allemaal!
    het liefst deed ik nu al een zwangerschapstest!! stom, want je bereikt er nu nog nix mee, maar gewoon t idee! ik begin ook helemaal fan te worden van steepjes en testjes!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb de testen van sensitest besteld. Staan goed bekend en zijn naar verhouding niet zo duur. Heb vorige maand van dag 10 t/m dag 20 getest en 3 dagen zelfs 2 maal daags om er een goed zicht op te krijgen. Dit keer doe ik het weer hetzelfde. Ik heb graag 'zekerheid' en gebruik dan liever een testje teveel dan te weinig! ;)

10. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb gister toch nog maar getest, en het streepje leek iets te komen! dan denk ik/hoop ik dat dat wil zeggen dat ik toch wel regelmaat krijg in mn cyclus.
    als ik nou elke dag test, denk ik dat ie begin van volgende week wel donker is!dat verwacht ik.
    ohh ik begin al wel een beetje blij te zijn met dat kleine streepje, vanmiddag nog maar weer een testje doen! ;)

Deel Deze Pagina