100+

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wappelke, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Gisteren weer naar de verloskundige geweest en alles gaat goed met ons wondertje maar toch even moeten slikken. Voor het eerst in mijn leven weeg ik boven de 100:$ Daar schrok ik toch wel even van. Nu ben ik altijd wel al wat zwaarder geweest. Mijn schildklier werkt niet optimaal en als ik de boeken moet geloven eet ik te weinig waardoor ik extra dingen ook meteen opsla maar toch.

Ik ging in het begin zo goed. De eerste 21 weken maar 1,2 kilo erbij en nu de laatste 2 controles 1,5 en 1,9 kilo, dan gaat het ineens heel hard. Nu weet ik denk ik ook wel hoe het komt. De laatste tijd gewoon veel stress waardoor we niet meer op regelmatige tijden eten en het soms ook even iets snel eten is. Dit omdat mijn lieve schoonpapa gevallen is en met die val zijn been heeft gebroken. Toen ze een scan deden maken om te kijken hoe ze de breuk het beste konden zetten bleek dat hij kanker heeft dus met ml en schoonpapa gaat het op het moment niet lekker en ik wil zoveel mogelijk steunen en helpen, maar mijn hormonen helpen ook niet echt.
    Ik probeer het positief te zien want ze zeggen thuis altijd je krijgt alleen wat je aan kunt en schoonpapa en ook m'n mannetje zijn twee sterke kerels dus komt het vast goed zit er alleen even doorheen.

Dus soory voor mijn klaagzang maar pff wat lucht dit even op:)

2. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Wat vervelende situatie voor je. Vanzelfsprekend wil je er zijn voor je familie maar ook jij ervaart natuurlijk de stress en de emoties. Op tijd ook aan jezelf denken is de boodschap volgens mij.

Wat betreft je gewicht, klopt het dat je dan in het totaal ongeveer 4,5 kg bent bijgekomen? Dan valt dit toch heel goed mee met jouw termijn? Je komt nu eenmaal bij als je zwanger bent (vind ik ook niet zo heel leuk maar goed) en als je al een iets hoger startgewicht had, was dit mss ook wel te verwachten? Gezond eten maar meer kan je ook niet doen vrees ik.

3. Tulpje34

Tulpje34 Lid

19 apr 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Heftig hoor, met je schoonvader en de onverwachtte diagnose! Op de weegschaal 100+ zien staan is ook even slikken, maar je bent in de rest van de zwangerschap zo weinig aangekomen dat je na de bevalling vast weer onder de 100 uitkomt.

Sterkte de komende tijd, ik hoop dat je ondanks alles ook kunt genieten van je zwangerschap.

4. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier voor de derde keer in m'n leven boven de 100 (normaal 70-75 kg), echt een psychologische grens inderdaad. Vreselijk vind ik het, ook al word ik wel bijzonder gelukkig van de aanleiding.

In totaal ben je echter niet veel aangekomen! Lief voor jezelf zijn in stressvolle situaties kan ook het kopen van een fijn tijdschrift zijn, een lekker bad nemen, je laten masseren etc. ipv flink snoepen. Het is echt nog niet zo uit de hand gelopen, dat je straks weer moeilijk op gewicht komt.

Komt goed en sterkte voor jullie!

5. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Ik ben inderdaad in totaal nog niet veel aangekomen. Had alleen met de verloskundige besproken dat het het gezondste was om max. rond de 6 kilo aan te komen en ben bang dat me dat in dit tempo niet gaat lukken. Had wel verwacht dat ik boven de 100 uit zou komen maar niet nu al..
    en van het snoepen zal het niet zijn ben helemaal geen zoete kauw en tijdens de zwangerschap al helemaal niet. geef mij maar een komkommer vind ik veel lekkerder;) eet met dit warme weer alleen wel wat vaker een waterijsje misschien dat maar eens laten.

agja ook dat komt goed zeggen we maar dan. in elk geval bedankt voor de lieve berichtjes is even een hart onder de riem:)

6. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Wow, van je vk maar 6 kg "mogen" aankomen?? Dat vind ik knap!
    Hier al over de 100 gestart, maar geen enkele opmerking gehad over hoeveel wel of niet aankomen.
    En een waterijsje laten staan?? Nou, daar zullen de kilo's niet in zitten hoor.
    Zoals je zelf al zei, eet je volgens de boeken waarschijnlijk te weinig. Zorg dat je kindje in ieder geval genoeg krijgt. Na de bevalling gaat er écht wel weer gewicht af hoor. Ik zou me er niet zo druk om maken... 6kg is écht wel heel weinig als dat de grens zou zijn. Ik ken mensen die met jouw termijn én ook niet de slankste zijn al meer zijn aangekomen. En was niks aan het handje.

Edit: Ik vraag me trouwens af wat je VK zou zeggen als je vocht vast gaat houden... dat is allemaal extra gewicht waar je helemaaaaaal niets aan kunt doen. Dat is hier momenteel nl het geval, en sta gewoon niet meer op de weegschaal.
    Eet gewoon normaal, eet lekker je waterijsje (zolang het geen magnums zijn kan dat weinig kwaad) en geniet vooral van je zwangerschap ipv op die 6 kg te focussen.

7. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Zoveel ben je dan nog niet bijgekomen, gek dat je maar 6 kg mag bijkomen, gezond blijven eten en wat bewegen, na de bevalling val je ook weer af!
    De 100 grens is inderdaad schrikken hier +23 kg (36w)ook boven de 100, grote schok nooit verwacht want zoveel eet en snoep ik nou ook weer niet extra, mijn verloskundige zij zelfs trek het je niet te zwaar aan ( houd ook nog veel vocht vast) zij stelde juist gerust en zei dat ik na de bevalling veel kwijt zou zijn, zoniet daarna op "dieet" .
    Bah dat is een flinke tegenslag met je schoonvader, heel veel sterkte!!!
    Geniet van het wondertje in je buik😍

8. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat de 100 grens een hele psychologische grens is voor je gewicht. Maar in totaal 6 kg aankomen is ook best weinig voor een zwangerschap toch? Hopelijk vlakt de lijn weer wat af en kom je toch niet ver boven de 6 kg uit.
    Veel succes ermee en probeer toch te genieten van je zwangerschap.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Dat ene waterijsje hoef je heus niet te laten.
    Goed dat je er op let hoor, maar ben niet te streng voor jezelf. Van een enkel waterijsje kom je geen kilo's aan.
    Weet je dat je al zo'n 10 kg aan komt door de baby, placenta, vruchtwater, extra bloed etc.
    Dus als het niet precies bij 6 kg blijft hoef je je echt niet gelijk zorgen te maken! Hier op het forum lees ik veel vrouwen die maar weinig aankomen tijdens de zwangerschap, ga je daar aub niet mee meten.

10. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Hier ook pas boven de 100 maar trek me er nuets van aan. Daar ga ik me wel weer druk om maken nadat die kleine is geboren!
    Ik vind het trouwens belachelijk dat ze zegt dat je maar 6 kilo aan moet komen! Ik heb gezond gegeten, weinig de eerste weken (deze laatste week heb ik ineens veel honger) en ik ben al 7 kilo aangekomen, mijn gynaecoloog vind dit netjes en zegt dat tussen de 12 en 15 kilo aankomen nirmaal is tijdens je zwangerschap. Ik heb ook veel vruchtwater waardoor ik nu al een buik van 30+ weken heb, ja daar doe je weinig aan. Mijn advies, maak je niet al te druk, straks is het er zo weer vanaf en heb je een kleine om achter aan te hollen, als ik de verhalen moet geloven is dat de ultieme workout ;)

11. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Ja jullie hebben ook gelijk. Wat betreft het aankomen de verloskundige had aamgegeven dat dat t gezondste was maar niet dat dat de max was. Ze zeggen ook verder niks over mijn gewicht denk dat ik mezelf er te veel op richt..

Zit nu te ontspannen op de bank en zag net voor t eerst echt mijn buik bewegen door ons meisje dan zie je toch alles weer wat zonniger in :D ben nu dus echt aant genieten van de bewegingen in mn buik hihi

Bedankt voor jullie woorden helpt om het in perspectief te zien

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Je hebt niet altijd invloed op hoebeel je aankomt. Ik weet uit ervaring dat die grens overschrijden niet fijn is maar je kunt er zo te lezen echt niets aan doen. Omdat je niet veel snoept raak je het straks waarschijnlijk snel weer kwijt.

Tijdens mij eerste zwangerschap had ik steeds honger en at ontzettend veel: 11 kilo aangekomen. Tweede zwangerschap veel misselijk en nornaal eten, absoluut geen zoetigheid: 20 kilo aangekomen.

13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ja, t is kut die 100 grens. Ik baalde er ook van maar achteraf gezien, nu ik zwangerschapsdiabetes heb, is het ook niet leuk om er na bijna tien weken weer onder te duiken... Goed werk dat je nog niet veel bent aangekomen. En laat je niets wijsmaken door mensen die zeggen dat je absoluut te weinig aankomt - dat is allemaal heel relatief en afhankelijk van je omstandigheden. Hier momenteel 6,5 kilo op 35 weken en de baby weegt straks waarschijnlijk al 4 kilo. Kan geen kwaad.

Deel Deze Pagina