Ik ben afgelopen dinsdag naar de VK geweest voor controle. Mijn bloeddruk blijkt de afgelopen weken flink te stijgen van onderdruk 60 naar dinsdag 80 met een spoortje eiwit in de urine. Woensdag terug geweest voor extra controle: onderdruk 85 en spoortje eiwit in de urine. Dus door naar de gynaecoloog. Ik heb 3 kwartier aan de monitor gelegen en er is bloed geprikt. Met de baby gaat het prima, maar we moeten maandagochtend weer terug om hetzelfde te doen. Ik kreeg ook een waarschuwing van de VK mee, dat als ik me niet rustig hou, de Gyn. maandag wel eens zou kunnen besluiten dat ik moet blijven. Nou ik zit niet echt te wachten op kerst in het ziekenhuis! Dus duimen maar dat het maandag beter gaat. Als ik moet blijven is het niet anders en ik ben blij dat ze het zo goed in de gaten houden, maar van mij mag de bevalling zich wel gewoon aandienen.
Jeetje, en dan idd net voor de kerst...Doe maar rustig aan meid (en dan bedoel ik ook echt heeeeeeeeeeeeel rustig) ik ben in de hete zomer van 2006 opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege pre-eclampsie, en heb toen voor de bevalling begon 2,5 weken stricte bedrust gehad. Mijn kindje was dan ook achtergebleven in groei, en ik was minder ver zwanger dan jij, maar ik kan je wel melden dat het niet meevalt, wekenlang in het ziekenhuis. Ik ben uiteindelijk te vroeg bevallen, maar als ik over de datum was gegaan, en de volle 42 weken had uitgedragen dan was ik gillend gek geworden denk ik .(dan had ik nog een week of 6 langer gelegen) Dus: doe echt zo min mogelijk, hou je rustig (ik mocht alleen uit bed om te wassen en te plassen, hou dat in je achterhoofd), met je kindje gaat alles nog goed, en het is voor een goed doel!
Hier hetzelfde. Vanmorgen bij de vk geweest. Bloeddruk was 160-95, veel te hoog dus! Ook de harttonen van de baby waren te hoog. Ik heb maandag ook extra controle en moet me tot die tijd heeeeeeeeel rustig houden, oftewel ik mag niks doen. Is dit maandag niet verbeterd heb ik ook kans mijn kerstdagen in het ziekenhuis door te brengen. Hoop nu dus eigenlijk dat dit weekend de bevalling begint, maar dit ziet er niet naar uit. Wil met kerst in ieder geval gewoon thuis blijven!
moeten jullie dan niet gelijk naar het ziekenhuis? bij mij is 1 keer een tehoge bloeddruk gemeten en een spoortje eiwit gevonden en moest meteen iemand bellen van de vk om me naar het ziekenhuis te brengen, moest de volgende dag ook nog terug naar het ziekenhuis. en de week erna. enz.. er bleek niets aan de hand te zijn gelukkig. de gyn. zei wel dat je in dit soort gevallen beter té voorzichtig kunt zijn. ik hoop dat voor jullie alles blijkt mee te vallen en veel sterkte gewenst. als je ineen keer hoort dat er wat mis zou kunnen zijn schrik je je natuurlijk rot.
Ik ben al 2x in het ziekenhuis geweest, maar iedere keer als ik daar ben is er niks aan de hand. Mijn bloeddruk is dan gewoon weer normaal en de ctg van de baby is ook goed. Ben nu weer benieuwd maandag...
ohhh ok, ik had dat ook. was bij de verloskundige en de onderdruk was 95. kom ik in het ziekenhuis een half uurtje later is het 70/75.. raar lichaam
Ik ben gisteren ook in het ziekenhuis geweest en a.s. maandag weer. De Gynaecoloog is nu eenmaal verbonden aan het ziekenhuis.
ik ben na een hoge bloeddruk ook gelijk door gestuurd naar het ziekenhuis en omdat mijn bloeddruk hoog blijft mag ik niet meer thuis bevallen. ik had zo graag thuis willen bevallen maar ja gezondheid gaat voor alles.