Hoi allemaal, Ik ben al een tijdje aan het kwakkelen en nu was mijn zoontje ziek de afgelopen dagen. En dat virus heeft mij ook gepakt, ik heb nu ruim 38 graden koorts. Ik ben ruim 22 weken zwanger, wat denken jullie wel of juist geen paracetamol nemen. Ik twijfel...
als je je niet erg beroerd voelt geen paracetamol en anders wel. Je mag veilig 5 x 500 op een dag hebben ook tijdens zwangerschap
Mijn vk adviseerde me toen ik rond de 13 weken was om paracetamol te nemen als je boven de 37,5 uit kwam. Dit omdat koorts ook niet goed is voor de kleine. Kan je beter 2 paracetamol nemen en dan in de gaten houden of het zakt. Tegen de tijd dat je weer paracetamol zou mogen weer temperaturen en kijken of het wel nodig is om paracetamol te nemen.
Ik hebbrond die termij griep gehad en had ook koorts en heb toen paracetamol genomen. De koorts was snel weg. Koorts is niet goed voor de baby en je temperatuur moet dan zakken zodat de baby er geen last van heeft. Bij twijfel altind ff je vk bellen.
Dank jullie wel. Ik heb uiteindelijk paracetamol genomen en redelijk goed geslapen. Ik zal dadelijk eens kijken of ik nog koorts heb.