Al 2 weken ziek.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tienus26, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tienus26

Tienus26 Actief lid

29 sep 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

ik heb sinds 2 weken een flinke verkoudheid met als gevolg kaakholteontsteking te pakken. Ben al bij de huisarts geweest maar die kan me niet helpen zegt hij. Moet paracetamol slikken stomen en zout water snuiven. Dus dat doe ik nu al anderhalve week trouw.
    Iedere keer denk ik he het gaat wat beter maar dan de volgende dag is het weer drama. Vreselijk beroerd. Hoofdpijn, druk op mn kaken en hoofd. Heel mn neus dicht. Ik wist niet dat dat zo'n pijn kon doen. De paracetamol helpen ook niet echt.
    's nachts slaap ik amper. Ondanks dat ik beroerd ben heb ik veel last van voorweeen. Kortom ik heb het na 2 weken wel een beetje gehad.
    Vinden jullie dat ik contact moet opnemen met mijn gynaecoloog hierover of heeft dat geen nut?
    Zijn er meer mensen die zoiets hebben gehad aan het einde van de zwangerschap?
    Misschien een beetje stomme vraag maar ik weet op dit moment ook niet zo goed meer wat ik er mee aan moet. En zie er een beetje tegenop om zo weer een nacht in te gaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Absoluut bellen met je gyn! Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet meer zo de nacht in wil.
    Ik heb ook vaak last vaak kaak-bijholte ontsteking en ik dwing dan na een paar weken een kuur af. De huisarts zegt elke keer weer dat dat niet werkt maar het is toch wel toevallig dat het dan met een paar dagen over of bijna over is.

3. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ik zou inderdaad even bespreken met je gyn! Soms luisteren artsen in een keer wel als een "collega" aangeeft wat je wel of niet kunt gebruiken. Wellicht heeft je gyn nog een andere oplossing. Want anders begin je straks uitgeput aan je bevalling & kraamperiode. Dat is ook niet verstandig. Hier moet toch een mouw aan te passen zijn.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik snap niet dat je bij aanhoudende pijn en geen verbetering toch niet een kuurtje krijgt. Dit is ook niet prettig en geeft veel stress.

5. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Ik had hetzelfde met 27 wkn, 2 nachten niet geslapen erdoor, naar de huisarts en direct een kuurtje. Er kan wel veel minder voorgeschreven worden, maar het kan echt wel. Ben tegen het einde van de week opgeknapt. Beetje jammer dat je huisarts vergeet dat je weerstand ook tijdens ziekte minder is en dus uit jezelf opknappen nog lastiger is...

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik kan je de hand schudden, alleen hier al 4 weken :( straks naar de huisarts en wil nu toch echt wel een kuurtje. Ik zou als ik jou was ook een kuurtje gaan eisen. Als je sterke neusspray mag gebruiken kan het echt wel vanzelf weggaan, maar die mag niet tijdens zwangerschap. Gewoon naar vragen hoor!

7. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik ben gelukkig nog maar 1 keer flink grieperig geweest, maar ben nu al wel voor 3e keer verkouden (binnen 26 weken - normaal ben ik hooguit 1 à 2 keer verkouden in 1 jaar) met een flinke hoest. Hoop dat het hierbij blijft...

8. Tienus26

Tienus26 Actief lid

29 sep 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ben vanmiddag bij de gynaecoloog geweest. Die schreef gelijk een kuurtje voor. Snapte ook niet waarom de huisarts dit niet had gedaan. Ze zei anders zit je er straks helemaal doorheen en dat is nou niet echt handig.
    Hopelijk slaat de kuur snel aan.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Fijn zeg! Hier helaas geen kuurtje gekregen. Nu een week door met zwaardere neusspray... alsof 4 weken nog niet genoeg was. Maar gelukkig voor jou is het gelukt, zeker op het eind is het anders niet te doen het breekt je op.

10. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hier ook voor de 4e keer deze zwangerschap goed verkouden.. Pff... Weer geen stem en spierpijn van t hoesten.. Was al 2 jaar niet meer verkouden geweest, wordt nu dubbel zo hard terug gepakt! :(

11. Tienus26

Tienus26 Actief lid

29 sep 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sparky: wat rot dat je niks hebt gekregen.
    Dat is toch niet te doen zo he. Ik gebruik op het moment veel davos kuurolie. Heb het vannacht zelfs in zo'n geurlampje op onze slaapkamer gezet 😉 een gesneden ui helpt ook wel alleen dat vond mijn man niet zo'n goed idee. Haha
    Heb jij die druk op je holtes ook met vlagen zo erg zeg maar? Vanmiddag ging t bijvoorbeeld redelijk en dan vanavond ineens verga ik weer van de pijn zeg!

Ik hoop dat jullie allemaal ook snel opknappen😞
    Ik ben normaal ook altijd in een dag of 3 van mn verkoudheid af. Maar nu tijdens de zwangerschap helaas niet. Begreep ook dat je weerstand bijna de helft minder is tijdens de zwangerschap😳 of het echt waar is weet ik niet maar op t moment sta ik er niet raar van te kijken😉

Deel Deze Pagina