Pff Ik weet het niet hoor. Vind het zo moeilijk. Zoals in een eerder topic, heb ik erg veel last van mijn rug en buik, door het werken en de fietstocht er heen. (werk in de schoonmaak) Nu heb ik van het ene pand 2 weekjes vrij omdat de school dicht is. Maar 1 dag in de week is ergens anders en sta ik alleen. Heb al 2-3 week geleden aan gegeven dat dat niet meer gaat. Ze zouden met een oplossing komen maar nog niks gehoord. Nu ben ik sinds de 19e dec vrij en moest ik gisteren even een paar uurtjes werken. Doordat ik dingen niet kan en rugklachten heb, kan ik niet alles doen. Ik moest naar 2 pandjes en in totaal nog geen 4 uur werken. Het pandje verste weg ben ik al met de bus gegaan. Ben er nog geen uur geweest en ik zat in bus terug en voelde ondanks ik niet veel had gedaan pijn in mijn onderrug. Eenmaal thuis fiets gepakt voor de volgende die is in de buurt. Ook daar kan ik paar dingen niet goed doen ivm mijn rug. Kom daar een meid tegen waar ik altijd wel even een babbeltje maak. En wat zei ze, Zo jij ziet er moe uit, alsof je 6 weken aan een stuk gewerkt heb zonder vrij te hebben. Terwijl ik juist al een week vrij was. In avond met flinke rugpijn naar bed gegaan en kan gewoon niet goed slapen door mijn rug. Zal ik me dan toch maar ziek melden ook al zijn ze met een eventuele "oplossing" bezig. Ik weet het even niet hoor.
Hoi hoi ik zat dit toevallig even te lezen en ik zou lekker ziekmelden. Je moet altijd voor je eigen veiligheid en gezondheid gaan en zeker als je zwanger bent. Je kindje is nu het belangrijkste. En blijf gewoon lekker ziek totdat zij met een passende oplossing komen!
ik zou zeggen ziek melden. je kan het toch weer proberen als ze een oplossing hebben gevonden je kan het ook overleggen misschien met Arbo arts, ik heb en aardige hopelijk jij ook strekte en kies voor jezelf en baby
Ziekmelden is je goed recht en soms een heel goed middel om een oplossing af te dwingen. Je kunt nu je tanden op elkaar zetten en dan straks zo op zijn dat je voor langere tijd niet kunt werken, daar heeft niemand iets aan. Luister naar je gevoel. Als het niet gaat, gaat het niet.
Punt is dat ik dan bang ben dat ze vinden dat ik wel kan gaan werken omdat ik dan omdat ik niet werk niet zo veel klachten heb, heb ze wel maar niet zo erg. En dat ik dan weer aan het werk moet met gevolg dat het weer niet gaat, en weer ziektewet in. Dat het dus zo'n jojo effect word. Dan gaan immers die collega's wel met scheve ogen naar me kijken...
Nou heb me toch maar ziek gemeld. Moet vrijdag eigenlijk werken, dus vandaag vrij. moest mijn rayonmanagers ook op hoogte stellen, ene voicemail ingesproken. de ander reageerde beetje bot vond ik. Terwijl ik het juist wel geprobeerd heb. Zegt ze ja ben je wel laat mee, nu krijg ik niemand geregeld zo dag van te voren.
niet jouw probleem, gelijk weer loslaten, niet meer aan denken, je gezondheid gaat voor alles, ook irritante onbegripvolle managers!
Jammer voor die Rayonmanager dat ze op korte termijn niemand kan regelen. Haar probleem! Het nadeel van ziekte is dat je pas op het moment dat het niet meer gaat kunt aangeven dat het niet meer gaat. Je had moeilijk 3 weken geleden kunnen zeggen 'over 3 weken ben ik ziek hoor!'. Heel verstandig dat je voor jezelf gekozen hebt! Goed luisteren naar je lijf en niet naar die zeurende collega's!
Idd... Had je je 3 dagen geleden ziekgemeld dan hadden ze waarschijnlijk gezegd, bel donderdag maar even terug hoe het gaat... Het is altijd wat... Ik had met mijn vorige zwangerschap erge last van mijn rug, maar als ik een paar dagen vrij was geweest had ik nergens last van. Als ik een dag gewerkt had kon ik 's avonds alleen nog maar op de bank liggen van de pijn en vermoeidheid (door de pijn) (ik werkte toen nog 32 uur, soms 40 in de week) Ik moest naar de arbo nadat ik 3 dagen vrij was geweest.. Ik heb moeten praten als brugman om hem ervan te overtuigen dat volledig werken echt te zwaar was... Want hij vond dat er niks aan de hand was... Uiteindelijk heeft mijn teamleidster geregeld dat ik 50% de ziektewet inging. Zodat ik op het werk boventallig stond en dus geen zwaar tilwerk meer hoefde te doen.
Hebben gisteren zojuist ook een groei echo gehad om na te gaan waarom mijn baarmoeder dus zo groot is. Deze loopt namelijk 2-3 weken voor qua grootte, Wat het natuurlijk ook zwaarder maakt met werken. Kindje was normaal qua, maar had erg lange benen, hoofd en buik waren zoals ze moest, maar beentjes zaten op een zwangerschap van 30-31 weken. Terwijl ik net 28 weken ben. Ook heb erg veel vruchtwater. (was bij de vorige ook al zo). Ik ben benieuwd hoe snel ze de arbo op mijn dak sturen. En of ze uberhaubt mijn contract gaan verlengen. Die loopt een week voor mijn verlof af.
Ik wou me ook nooit ziek melden. Ik ben toen maar naar de huisarts gegaan en van haar kreeg ik de opdracht om een hobby te zoeken en thuis te blijven. Geeft me toch een beter gevoel dat ik nu thuis zit. Ze zei ook tegen mij je moet zelf een stap terug doen, want je kindje is het allerbelangrijkste. Als jij pijn hebt en je rot voelt, dan heeft je kindje daar ook last van.
Bij mij zei de verloskundige nadat ik mijn rugklachten dus steeds doorgaf... (en ook andere klachten) Zei wel van ja als je niet kan dan moet je stoppen, maarja wanneer "kan" je niet meer... Punt is dat ik geen zin heb om zo'n jojo gedoe met werken te hebben dat bv de arbo vind dat ik makkelijk die paar uurtjes kan werken en ik mezelf uiteindelijk weer ziekmeld omdat ik bv de fietstocht er heen niet meer kan
Gisteren telefoontje gekregen, of ik even mijn sleutels ergens wil afgeven. Zodat mijn invaller, er ook in kan, ze hebben verder geen sleutels. Dus ik vermoed dat ze me niet voor mijn verlof weer aan het werk willen hebben. Nu alleen even afwachten wat er 3 feb bij einde contract gebeurd