geen eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mizzy, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    er is mij verteld dat als je een lange cyclus hebt dat je dan waarschijnlijk geen eisprong hebt gehad..

ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil en mijn cyclus was sindsdien 47* en toen 48 dagen
    ik heb daarvoor heel lang aan de pil gezeten dus weet echt niet hoe het voelt m een eisprong te hebben.

maar klopt dat ? weet iemand dat?

2. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ja ik heb op het andere forum geleerd dat ook al heb je een lange cyclus er toch een eisprong kan plaatsen vinden, maar hier las ik weer dat, dat niet zo is, dus ikw eet het zelf ook niet meer zo goed

3. Niet meer actief

het kan idd bij een lange cyclus dat je geen eisprong hebt
    ik zou het nog een paar maanden aaankijken aangezien je pas net gestopt bent
    en anders kun je als je 1 jaar bezig bent naar de gyn en die kan dan bloedonderzoek doen om te kijken of je een eisprong krijgt
    of je gaat zelf aan de slag met ovulatietesten
    succes ;)

4. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    ja precies aangezien ik net gestopt ben kan het zoeizo een half jaar duren ongeveer waneer je cuclus weer normaal kan zijn..

maar vind het toch een raar idee dat je ondanks je gestopt bent nog geen eisprong hebt gehad... maar ja

5. Afina80

Afina80 Actief lid

17 mei 2007
    270
    0
    0
    Groningen
    Mizzy, ben je ook aan het temperaturen? Zo ja dan kun je ook zien of je een eisprong hebt volgens mij.
    Ik heb hem ook nog niet gevonden :cry:

6. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    nee dat ben ik nog niet aan het doen.
    maar ik denk wel dat ik daar mee ga beginnen!
    dat lijkt me goedkoper dan die ovu testen..

7. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    hey afina80 ikben ook eind maart gestopt met de pil
    aan welke pil heb jij gezeten? en hoe lang?

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

uit bloedonderzoeken is gebleken dat mijn Progesteron zo laag is (meerdere keren onderzocht) dat ik waarschijnlijk sinds ik met de pil ben gestopt geen eisprong heb gehad. Ik menstrueerde wel, met cyclussen tussen de 5 en 11 weken..... dus wel menstruatie, geen eisprongen. Het kan dus zeker wel. Maar maak je nog niet druk, zolang je nog geen jaar bezig bent of verder andere lichamelijk klachten hebt, hoef je je echt nog geen zorgen te maken hoor! Succes!

9. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    maar ja als je geen eisprong heb kan je ook niet zwanger raken! Mijn mesntruatie is ook heel onregelamtig zo 4 weken zo 12 weken maarja mij is nooit verteld dat ik geen eisprong hebt, nu wordt ik wel erg onzeker als ik dit hoor en ben ik dus voor niks aan het wachten, en in zenuwen ztten of ik deze ronde toch niet zwanger ben :(

10. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    oke, dank je voor je reactie, had je wel andere lichamelijke klachten?

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

@ deborah: Bij jou staat toch dat je PCO hebt? Dan is het idd heel onwaarschijnlijk dat je 'vanzelf'een eisprong hebt. Ik heb ook PCO en ik krijg nu hormonen om een eisprong te kunnen krijgen.

@ Mizzy: ja, had veel last van mijn lijf, hele weken door buikpijn alsof ik ongesteld moest worden, misselijk, humeurschommelingen. Voelde me in iedergeval niet goed! Dacht eerst ontpillen, maar nu blijkt het te komen omdat ik PCO heb :cry:

12. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    heb nooit van PCO gehoord..
    maar wel balen zeg!

13. Afina80

Afina80 Actief lid

17 mei 2007
    270
    0
    0
    Groningen
    Hey Mizzy,

Leuk dat we rond dezelfde tijd zijn gestopt.
    Ik zat al 10 jaar aan de Microgynon 30. Echt rot spul die pil, daar kom je eigenlijk nu pas ahter als je graag zwanger wilt worden.

Groeten Afina

14. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    to: afina

ja ik heb 7 jaar aan microgynon 30 gezeten.
    ik vind het ook rotspul

15. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

Is toch de lichtste pil die er is, dus zoveel troep is die niet?

16. Afina80

Afina80 Actief lid

17 mei 2007
    270
    0
    0
    Groningen
    Dat heb ik eigenlijk nooit geweten dat dit een lichte pil is. Dus toch een kleinetroost, hopen dat we snel ontpilt zijn.

Deel Deze Pagina