Hallo Dames, Ik weet het niemand anders dan mijn eigen druemes in buik kan me het verlossende antwoord geven op de volgende vraag; hoe lang nog? Ben nu 38 weken op weg, op 31 mrt uitgerekend. Maar zoveel verschillende dingen waarvan ik denk zijn dit begin symptomen? Op internet kan ik er ook niet wegwijs uit worden en ook logisch, mijn verlos kan er geen concreet antwoord op geven. Al vele weken harde buiken, niet met regelmaat maar wel veelvuldig. Als ik nu een stukje wandel met mijn hond dan voel ik op een wat trekkerige manier mijn baarmoeder samentrekken. Dit voelt nu al wel anders dan de eerste keer. Vanacht was het anders, tijdens het omdraaien van rechts naar de linker zijde in bed werd ik écht wakker van heftige krampen in mijn baarmoeder. Pfoe, ... dat was niet om vrolijk van te worden. Later had ik het nog een keer maar tevens was mijn blaas toen ik ook heel vol. Mijn kindje is al helemaal vast ingedaald, al menige weken. Dit is trouwens ook goed te merken. Verder heb ik steken in mijn schaamstreek, oftewel mijn vagina dan voel ik me net een M.Jackson. Oeh,... Sinds een week last van "spierpijn"in mijn lies. Afgelopen weekend opgenomen geweest in het ZH ivm symptomen van Pre Eclampsie maar uiteindelijk liet mijn lichaam me niet zitten en alles was toch nog goed. Zou ik toch nog overtijd kunnen zijn ondanks deze klachten? Mijn vriendin zegt dat ik er teveel mee bezig ben, maar ja kom op, als je normaal een bezige bij bent en nu niets meer mag dan stort je je toch ook op een ding? Je aankomende bevalling? Liefs Alice
Het antwoord is helaas: ja, je kan tot 42 weken doorlopen. Maar het kan ook nu beginnen. Ik heb bij mijn zoontje niet veel klachten van te voren gehad, ja iid wat steken en harde buiken, maar niet dat ik dacht: zou het nu kunnen beginnen? Maar ik hoorde van andere vrouwen dat ze ook al weken lang met klachten lopen en die zaten in hetzelfde schuitje (ook met 42 weken bevallen). En het is logisch dat je er veel mee bezig bent, het kan immers nu elk moment komen. Maar ik denk dat je je beter kan proberen zoveel mogelijk af te leiden (boekjes, tv, film) en je erop in moet stellen dat het gewoon nog 4 weken kan duren.. erg he? Ik hoop dat je snel je kindje in je armen hebt. Fijne bevalling gewenst!