De pil en diaree

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lotte1, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Meiden ik heb even een vraagje.
    Ik heb vandaag de 9e pil uit de strip genomen.
    Na ongeveer een uur kreeg ik diaree (ben eigenlijk al ruim 2 weken met mijn gezondheid aan het kwakkelen, van buikgriep tot gewone griep)
    Toen ik 2 weken geleden diaree had zat ik in de stopweek dus ik denk dat dat geen kwaad kan.
    Maar de diaree van vandaag, zou die invloed kunnen hebben op de werking van de pil?
    Ik lees in de bijsluiter alleen maar iets over overgeven tijdens het slikken van de pil.

2. Within

Within Niet meer actief

Diarree heeft alleen invloed als het heel erg waterig is en binnen 4 uur na het slikken van de pil :)

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    da"s waar, maar ik zou voor de zkerheid toch een reserve-pil slikken

4. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    diarree kan wel degelijk de pil-werking verminderen. heb zelf een spastische darm met chronisch diarree en ben overgestapt op andere anticonceptie ivm de betrouwbaarheid van de pil

succes en beterschap nog(als je nog steeds ziek bent)

5. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ik heb al jaren chronische diarree,en gebruik(te) de pil mycrogynon30,ik ben de afgelopen 10 jaar nooit door de pil en diarree zwanger geworden,maar zoals bovenstaande zei,er zal altijd wel een klein risico zijn

6. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Ik heb sinds mijn geboorte darm problemen dus ook vaak diaree.
    Ik slikte vroeger ook de pil maar de HA heeft bij gewaarschuwd dat de pil dan niet goed werkt kan niet goed opgenomen worden door je lichaam.

Wij hebben dus ook heel lang een condoom gebruikt. De pil om mijn ongi te regelen en een condoom om niet zwanger te worden. Uiteindelijk maar gekozen om een spiraal te nemen zodat ik me niet meer nerveus hoefde te maken dat ik zwanger zou worden en de condoom weg kon . Kreeg er schimmelinfecties van. grrr

grtjs

7. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    zover ik weet met de slikbare pil is als je diaree hebt, de stoffen niet snel genoeg door je darmen opgenomen kunnen worden, dus de aantal percentage op de kans op zwangerschap groter is.

Deel Deze Pagina