misschien domme vraag?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door NieuwWolkje, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik merkte dat ik onbewust steeds was waar mijn dochter was. Lag zij in haar bedje (wat naast ons bed stond) lag ik ook in bed. Was ik in de woonkamer, lag zij bij mij of in de box (op een voedingskussen met doek)

Maar dit heeft maar heel kort geduurd hoor, na een paar weken is haar bedje ook naar haar eigen kamertje gegaan en sindsdien slaapt ze alleen nog maar in haar eigen bed/slaapkamer, ze kan niet eens meer slapen in de box.

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb mijn dochter de eerste maanden steeds bij me gehad, ze sliep heel goed overdag in de box, of buiten in de kinderwagen. (ook in restaurant enzo) 's nachts bij ons op de kamer. Het is pas sinds kort (rond de 6 maanden) dat ik haar in bedje leg om te slapen omdat ze anders niet goed meer slaapt.
    Je merkt vlug genoeg wat jij en je kindje prettig vinden.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat grappig wij hebben precies het tegenovergestelde gedaan, om te voorkomen dat ze het altijd stil moet hebben.

4. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Bedankt voor jullie reacties alvast. Kan een baby'tje lang in een wieg slapen? Groeit ie er niet gauw uit?

5. pauline85

pauline85 Lid

23 aug 2011
    9
    0
    0
    IS echt heel verschillend wat ik gezien heb om mij heen!
    Een aantal laten de baby de hele dag box liggen, niks mis mee lijkt me!
    Maar andere laten hem daar alleen in liggen als er bezoek is of als de baby boven niet wil slapen. Zelf zou ik hem niet de hele dag in de box laten liggen maar gewoon lekker op zijn eigen kamertje in alle rust!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Voor de bevalling was dit mijn gedachte: 's nachts naast mijn in de familliewieg, overdag boven op zijn kamertje (ook in de wieg).

In de praktijk: uk sliep overdag beneden in de box, ik had een hoes om het voedingskussen gemaakt zodat hij daar lekker zacht op kon liggen. Als hij tijdens het wandelen in slaap viel dan zette ik hem in de keuken in de wagen. En als hij onrustig was sliep hij in de draagdoek.
    Met 12/13 weken merkte ik dat hij moeilijk in slaap kwam beneden. Toen ben ik hem overdag boven op zijn kamer gaan leggen en dat was geen probleem. kennelijk was hij er aan toe om alleen te slapen.

De wieg heeft niet heel lang op onze kamer gestaan. Rond 5 weken moest hij weg van mijn vriend omdat ik de halve nahct wakker was door alle geluidjes. Dus in de kamer naast ons, ik kan hem overigens nog steeds horen ademen ;)

Als ik geen familiewieg had was het een cosleeper geworden, nog steeds leg ik uk graag bij me in bed als hij bijvoorbeeld troost nodig heeft.

Uiteindelijk kijk je naar je kindje en wat daar bij past. Ik dacht altijd: een box is om te spelen maar als ze zo klein zijn spelen ze toch nog niet erg veel ;)

Deel Deze Pagina