Wahahaha! Dat is bij onze schoonfamilie dus ook zo. Soms krijgen we onverwachts een klein cadeautje van schoonmama & schoonpapa. Gevolg: een bedankje is uiteraard op zijn plaats, maar daar horen weer 3x zoenen bij! Zo kan het gebeuren dat je elkaar in een paar uur tijd wel 9x zoent.....
haha ik word (door een bekende ook wel eens op de mond gezoend een man) me vent sta er naast najah veder betekend het niets en zo is er nog iemand die zoen me op de mond een man en sommige 3 zoenen ja ja ag heb er geen moeite mee
Vraag me af of sommige mensen het echt zo leuk/ fijn vinden, of dat de andere kant het ook ziet als een soort verplichting.
Hier wordt ook gezoend hoor. Broers, zwagers, zussen, schoonzussen, ouders, schoonmoeder, ooms en tantes..... goede vrienden, maar dan wel als we elkaar een poosje niet hebben gezien. Mannen schudden mannen gewoon de hand. Alleen mn ouders zoenen eerst twee keer op de wang en dan eentje op de mond. Voor de rest is het gewoon drie zoenen. In Frankrijk is het inderdaad iedere dag zoenen. Ik heb er een jaar gestudeerd en dat was iedere dag weer raak En je moest ook nog oppassen want iedere regio heeft weer andere gebruiken. In de studentenflat zaten dus mensen uit geheel Frankrijk en er wordt, afhankelijk van regio, dus één, twee, drie of zelfs vier keer gekust!
Eurg dat gezoen hoeft van mij ook niet hoor! Ik geef altijd een hand, dan begrijpen ze de hint wel, maar ondertussen weten de meeste wel dat ik daar niets van moet hebben.
hier hetzelfde. Mijn vrienden kus ik altijd wel (vind dat niet vervelend) maar met visite en familie hoeft het van mij ook niet zo. Kom er alleen moeilijk onderuit haha!
Ik woon in het zuiden en daar is het kussen redelijk normaal. Mijn ouders en schoonouders zoen ik altijd 1x bij aankomst/weggaan, tenzij ze jarig zijn, met feestdagen of als ze op vakantie gaan, dan 3 zoenen. Familie, altijd een hand geven als je elkaar ziet en als ze jarig zijn of met feestdagen: 3 zoenen erbij. Neven/nichten is weer een ander verhaal, ligt eraan hoe close je bent. Ken je ze heel goed, dan 1 zoen, zie je ze zelden, dan alleen een hand. Lees hier op de mond zoenen?! Dat is dus alleen voor je eigen man en kind. Bah moet er niet aan denken....
Ik heb daar ook zo'n hekel aan!! Ik probeer er altijd onder uit te komen, gewoon de kleine op de arm houden en dan maar een hand geven haha Ik heb daarom ook zo'n hekel aan oud en nieuw! Elk kaar hoop ik op een koortslip haha
Ik heb er geen problemen mee mits ik weet of diegene er ook geen problemen mee heeft.. Die situaties waar je elkaar een beetje staat aan te gapen van 'zal ik? of niet..' vind ik veel erger dan huppakee, 3 zoenen dan maar Behalve bij mijn oma en vriend zijn tante met baard.. ieeks.. Bij mijn 2 beste vriendinnen zoenen we trouwens op de mond, bij aankomst en vertrek 1 kus op de mond. Doen ze zelfs bij mijn vriend. Vinden we eigenlijk heel normaal, zijn we zo aan gewend. Wat ik ook niet fijn vind zijn mensen die mijn dochter op de mond zoenen. Ja, bepaalde mensen vind ik niet erg (de opa's en oma's) maar mijn eigen oma doet dat dus ook en op een of andere manier vind ik dat dan weer goor..
mijn man's familie doet het idd met 3 kussen (ook als ze alleen maar op visite komen) en bij mij is dat dus ook allees de jarige kussen en de rest hand geven, of alleen hand opsteken. ik ben nu zelf gewend om 3 kussen te geven, wel raar af en toe, ben ook niet zo kusserig, maar dat doe ik dan maar als gewoonte (kan er ook moeilijk omheen )
wij zoenen ook gewoon iederen 3x, de mannen ook de mannen snap niet wat daar vreemd aan is, de vrouwen kussen toch ook elkaar ? Maar iedereen moet doen waar hij / zij zich goed bij voelt natuurlijk. ..
Ik zou het persoonlijk wel walgelijk goor vinden als mensen mijn zoontje of mij op de mond gaan zoenen, volgens mij zou ik ze dan een tater verkopen
Wij zijn eigenlijk een hele zoenerige familie . Mijn ouders krijgen altijd wel een kus op de mond zelfde geld voor mijn tante en opa en oma. Verdere familie altijd 3 kussen of gewoon 1 dikke smakkerd op de wang .
Ik vind het vreselijk dat gezoen Ik ben anti-klef, maar mensen weten het gelukkig van me. Uiteraard kom ik er soms niet onderuit maar dan doe ik het natuurlijk wel gewoon. Ook zo lullig anders Maar bij vrienden, ook al zie ik ze lang niet is het HEY Martjuh gezellig dat je er bent! En klaar... Mijn zoon van 13 is ook niet van dat kleffe gedoe en die moet dan altijd verplicht van zijn opa een kus geven (koude kant ) Als ie dat nou niet wilt, ik snap het wel.
Grappig mijn schoonfamilie begroet juist altijd met een kus op de wang...cultuurverschil!! Ik vindt dit juist altiid superleuk, wij hollanders zijn wat da betreft erg afstandelijk.....
Begroetingskus: De manier waarop wij elkaar begroeten is heel lang geleden ontstaan. Wij schudden elkaar bijvoorbeeld ook handen. In Amerika doen ze dat niet zo gauw, daar zeggen ze `hi' en in Japan buigen ze. Vroeger was het zo dat je als je iemand begroette die ver boven je verheven was (de paus bijvoorbeeld of de koning) je zijn voeten moest kussen. Was de afstand minder groot dan kuste je zijn hand. Was je helemaal intiem dan kuste je de wang of de mond. Maar dat wij elkaar 3 keer kussen bij een begroeting is nog maar ruim 50 jaar oud. Het zou ontstaan zijn in Brabant en heet dan ook de Brabantse drieklapper.