mijn vriend en ik willen eigenlijk zo snel mogelijk weer gaan proberen zwanger te raken. nu heb ik een beetje een rare vraag. kan het kwaad om het gelijk weer te proberen of is het beter om te wachten? liefs doris
mij vk en gynocoloog zeiden dat het geen kwaad kan. wel zeiden ze als je weer eerst ongesteld word dat je dan meer zekerheid had dat dan precies(?) weet wanneer je eisprong is geweest.
In principe hoeft het niks uit te maken, maar hoorde van iemand dat ze, doordat ze vlak na het gebruiken van pil zwanger was geworden, bij de baby een groeiachterstand hadden ontdekt.. Maar volgens mij is dit maar bij 1 op de zoveel..
Volgens mijn gyn maakt het echt niet uit,en is het ouderwets om 1 menstruatie af te wachten. Dit stamt uit de tijd dat er nog geen echoapp. was. Als je lichaam er nog niet klaar voor is zal het ook niet innestelen. Heel veel succes en doe lekker wat je gevoel zegt.
hoihoi, Mijn vk zei ook dat het niets uitmaakte en wij zijn er ook gelijk weer voor gegaan. Niet direct met de verwachting dat het gelijk de eerste ronde weer raak zou zijn, maar dat was het dus wel. Vijf weken na de mk bleek ik weer zwanger te zijn! En het is inderdaad gewoon zo; je wordt toch niet zwanger als je lichaam er nog niet klaar voor is. Dus als je voor jezelf het idee hebt dat je graag weer snel verder wilt, kun je rustig aan de slag hoor!
Mijn vk en gynaecoloog zeiden ook dat wij gewoon weer konden gaan oefenen. Nu hebben wij dat ook gedaan, maar ben vorige keer week gewoon weer ongesteld geworden. Maar geeft niets, zo weet ik dat mijn lichaam gewoon weer functioneert. We blijven dus oefenen! En hopelijk zijn we gauw weer zwanger. Liefs
bij mij werd gezegd, tot de nacontrole niet klussen, en beste is 3 maanden even wachten.. dan kan je geestelijk/lichamelijk even tot ruste komen maarre, of we dat ook gaan doen..?