Elektrische kruik?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sunnybaby, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Even een vraag van een first time mom ;):
    Ik vind heetwaterkruiken maar enge ondingen. Nu zag ik gisteren bij Hema een elektrische kruik en dat lijkt me veel handiger. Maar ik zie overal staan dat je per se aluminium heetwaterkruiken moet gebruiken. Kun je ook een elektrische kruik gebruiken of mag dat niet? En waarom dan niet? En heb je die kruiken ook nodig als je kindje in de zomer wordt geboren?

2. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik heb geen verstand van elektrische kruiken, maar de aluminium kruiken zijn echt wel veilig. Ik had er maar 1 en ik heb hem maar 1 x nodig gehad (2e nacht, 1e nacht in het ziekenhuis). Daarna kon ie zich zelf warm houden.
    Dus ik zou sowieso niet teveel kosten aan kruiken maken ;) .

3. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Je zou het met je kraamzorg erover kunnen hebben als die langskomt voor het intake gesprek. Dan hoor je wat hun het meeste advieseren.

Maar wie moet jou vertellen wat je perse moet gebruiken. Wat jij in het bedje van je kindje legt moet je helemaal zelf weten. Het enige wat anderen dus ook de kraamzorg kunnen doen is je advies geven.

Wat betreft elektrisch of waterkruik:
    Ikzelf had waterkruik omdat ik daar juist een fijner gevoel bij had. Die kan alleen maar afkoelen tijdens de nacht.
    Nadeel is wel dat als die lekt en het is vroeg in de avond dat die dus echt warm tot kokend water lekt. En dat is niet zo gezond voor je kleintje.
    Maar je kontroleert de fles heel uitgebreid voordat je hem in bed legt en je legt de fles met de dop naar onderen zodat je schde beperkt blijft en er zit nog een een zak omheen.

De elketriche kruik heb ik dus helemaal geen verstand van, maar die heb ik niet genomen omdat ik bang was dat die misschien doorbranden of dat de thermostaat kapot gaat en dat die dan te warm word.

Of je een kruik nodig hebt in de zomer ? goede vraag ik verwacht mijn kleintje ook in de zomer en was hier ook wel benieuwd naar.
    Maar dat is afhankelijk van het weer denk ik, als de kleine komt tijdens een hittegolf. Dan zal het echt alleen de eerste paar dagen zijn.
    Maar is het weer een normale nederlandse zomer dan zal je wel een kruikje nodig hebben....zo`n kleintje ligt heel erg stil en sommige kunnen zelf hun temp nog niet goed regelen.

Dus mijn advies: zorg dat je er in elk geval een in huis hebt. En laat je in de winkel en door de kraamzorg eens goed advieseren over het soort kruiken.

4. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
  5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hadden de baby belly warmer heel handig
    4 min in het stopcontact en dan het bedje in...bleef zeker een paar uur warm
    we hebben hem veel gebruikt, eerst zijn plekje lekker warm dan aan het voeteneinde en later om alleen zijn plekje een beetje voor te verwarmen.

perfect ding..... zou hem zo weer aanschaffen als het zou moeten.
    en de prijs net zo duur als 2 kruiken met hoezen.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier idem dito.

In het begin niet zoveel gebruikt, maar nu met dat koude weer, hmm lekker hoor.

Het mooie van die belly warmer, is dat hij nooit te warm wordt, dat het kindje zich eraan kan branden. (stel het zou bewegen ofzo)

Ik vond een kruik ook maar eng.

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ik ben kraamverzorgende en in onze organisatie moeten de mensen 2 water kruiken hebben.

Waarom dan: nou een pasgeboren baby kan zich vaak nog niet op temp houden (uitzonderingen daar gelaten, je hebt er altijd bij die geen kruik nodig hebben of maar 1 of 2 dagen) dus daarom een kruik erbij. Een belly warmer of elektrische kruik kan een beeb niet op temp brengen daarvoor zijn ze gewoon niet warm genoeg. Dat moet echt met die kokende waterkruiken. En je controleerd de kruik echt goed van tevoren. Heb het nog niet meegemaakt dat een kruik ging lekken. Ook mag je geen zeiltje of molton zeiltje onder in het bedje leggen als je kruiken gebruikt. Dit omdat een zeiltje de warmte vast houd met alle gevolgen van dien.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hier bij de 1e ook een belly warmer gekocht, mocht gewoon van de kraamverzorgster, maar bleef in de doos zitten. Toen in augustus bevallen, nu eind mei, dus misschien gebruiken we hem deze keer wel

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik snap echt niet waarom ik TWEE waterkruiken zou "moeten" hebben halverwege juli... Daarbij heeft de kraamzorg een adviserende functie en bepaal ik zelf wat ik het beste vind met enig gezond verstand.

Heeft iemand ervaring met de Koozzzie keramische kruik? Leek mij ook wel een handig en veilig ding...

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    bij ons stond de belly zelfs op de uitzetlijst van de kraamzorg ;)

11. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hallo meiden,

Ik wil geen discussie over het wel of niet hebben van water kruiken.

Iedere kraamzorgorganisatie is weer anders, dus ook de adviezen over het wel of niet hebben van de waterkruiken. Ik zeg alleen maar dat het bij onze organisatie wel moet. Als je goed las kon je dat ook vinden dat ik dat gezegt heb.

Maar doe waar jij je goed bij voelt hoor.

Ik wil alleen maar zeggen dat als je kindje echt ondertemp heeft, dat je die echt niet omhoog krijgt met een belly warmer of zo. Daarvoor geeft dat ding gewoon niet genoeg warmte voor af.

Misschien kan je ze ook ergens lenen?

En idd hoef je ze niet nodig te hebben in juli of een andere maand, maar het kan wel. Je weet niet van tevoren of de temp van je kindje goed omhoog gaat.

Nogmaals ik wil hier geen discussie over, maar gaf alleen aan wat onze organisatie zegt.

En als je de temp niet omhoog krijgt met zo'n belly warmer moet je alsnog een kruik gaan halen. Dubbele onkosten lijkt mij. Misschien heeft je kindje niet een erge onder temp en is zo'n belly wamer wel goed om je beeb te verwarmen.

Je kan het ook navragen bij de intake.

12. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Oja, ik moet ook zeggen dat ik ook niet altijd 2 kruiken gebruik hoor. Ligt eraan hoe laag de temp van het kindje is. Meestal 1.

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik ga het gewoon even navragen bij de intake van de kraamzorg straks... Ik denk in ieder geval aan 1 kruik wel genoeg te hebben in de zomer. En mocht het echt een koude zomer worden (hoop het niet.. :( ), dan is een tweede kruik zo bij gekocht.

Die keramische dingen zien er ook wel goed uit vind ik, ik heb er alleen geen ervaring mee. Ook al controleer je een warmwaterkruik drie keer voordat je 'm in het bedje legt, toch vind ik dat gloeiende water best een eng idee...

Liefs Monique

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Nou ik dus wel. ons rubbertje was dus te oud bleek later. toen bleek dat er geen nieuwe rubbers meer te koop waren voor onze oude kruiken heb ik een belly warmer gekocht. maar toen kon hij zich al op temperatuur houden.

het was alleen maar omdat het zo koud was deze winter. en ideaal om hem in de kinderwagen te stoppen toen het zo koud was. had ik met een waterkruik niet gedaan. teveel gedoe.

15. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Bedankt voor alle adviezen! Ik denk dat ik maar afwacht wat onze kraamzorg bij de intake zegt, want zo te zien varieert het behoorlijk.

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik mag de belly warmer niet gebruiken van de kraamzorg, moest 2 metalen kruiken kopen.

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Mogen (kersen)pitzakken wel? Die kunnen niet lekken, maar die kunnen behoorlijk warm worden.. dat is misschien op te lossen voor een handdoek erom heen ofzo?

18. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Kersenpittenzakken mogen ook niet bij onze organisatie omdat je die moet verwarmen in de magnetron en dan krijg je van die zogenaamde hotspots. Verwarmt in 1x te warm op sommige plaasten dan.

Deel Deze Pagina