help.. zoon bijt speen kapot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lovelevi, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelevi

lovelevi Lid

6 mei 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met een dilemma,

Mijn zoon van 15 maanden heeft met slapen nog een speen.. (overdag eigenlijk nooit.. alleen na een val).. maar nu bijt hij veel op de speen.. en nu zag ik dat er in de speen 2 gaatjes zitten.. die ligt natuurlijk nu in de prullenbak..!

Nu heb ik nog spenen en kan wel nieuwe halen.. maar ik vind dit nogal eng. Straks bijt hij m echt kapot.. en straks gebeurd het een x Snachts..

Iemand een oplossing..

Ik heb al wel gedacht aan de speen weg halen met slapen.. maar ben bang dat dat nu nog een heeeeel groot drama haat worden.. Want hoe leg je hem uit dat hij ineens geen speen meer mag?

Groetjes een bezorgde mama

2. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Deed mijn dochtertje ook. Van difirax heb je speciale spenen die van binnen zegmaar gevuld zijn die zijn lastiger kapot te bijten.

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Die speciale speen van difrax heb ik ook voor mijn dochter want ze beet haar speen binnen een halve dag kapot. Deze doet het goed.

4. lovelevi

lovelevi Lid

6 mei 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar mijn zoontje wil geen ander dan avent :(

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Lastig maar ik zou hem toch wel de keuze aan laten wennen. Of die van difrax of niks...

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    stoppen met de speen? Was hier 2 nachtjes huilen en toen was het klaar... nu slaapt hij heeeerlijk zonder speen :D
    Zou anders helaas geen oplossing voor je weten.

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    afwennen dus! straks stikt ie erin.. gewoon hard zijn. de tanden van je kind zijn straks dankbaar voor het vroege afwennen van de speen!

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben resoluut gestopt toen. Het was even drama overdag en s avonds toen, maar niet overdreven erg. Stoppen lijkt mij het beste!

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Drama is beter dan stikken, dus of zo'n verharde speen of geen meer zou ik zeggen. Hij kiest overigens zelf als je een ander soort speen geeft.

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit. Werkte hier goed voor onze oudste.

11. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Wij hadden hier precies hetzelfde en hebben hem uitgelegd dat hij niet op de speen moest kauwen en als hij dat wel deed de spenen stuk gingen en weggegooid zouden worden. En dat hebben we ook consequent gedaan terwijl we het bleven uitleggen.

De laatste speen is 3 dagen geleden weggegooid en tegen alle verwachtingen in accepteert onze zoon het goed. Hij is gewoon gaan slapen!

Gisteravond had hij het heel even moeilijk, maar na een paar minuten is hij heerlijk in slaap gevallen. Ook op de opvang hebben we het nu doorgevoerd en ook daar geeft het geen problemen.

Dus pak het aan als kans om ermee te stoppen. Het is -zoals gezegd- echt gevaarlijk als er stukjes rubber los komen.

Succes! :)

Deel Deze Pagina