Misschien een domme vraag!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamavyas, 30 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Je zet toch maxi cosi vast met gordel?? Hoe doe je dat? oftewel hoe werkt het? En kan je de maxi cosi in de auto laten? want ik doe Yassir in de reiswieg en vervoer hem met de maxi cosi in de auto. Wordt de maxi cosi niet gestolen, kortom hoe doen jullie het??

Misschien domme vraag, maar ik weet het echt niet. Dit is mijn eerste beeb vandaar. :oops: :oops:

Tips zijn welkom

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Hoi Hanan

het kindje moet met gezicht naar de rugleuning van de bank kijken .
    het lange gedeelte van de gordel gaat achter de maxicosi langs en het korte gedeelte over de beentjes dan staat hij goed .
    en de maxi cosi in de achterbak als de baby in de wagen ligt dan ziet niemand hem liggen en kan hij ook niet gestolen worden.

groetjes jacoba

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    als je voorin de auto een airbag hebt mag de maxicosi niet voorin maar moet dan achterin de auto.
    ivb met verstikkingsgevaar als je een ongeluk krijgt.

4. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Wij hebben vandaag " geoefend" maar ik vond het nog niet meevallen hoor zeker achterin niet! Helaas airbag voor dus daar mag ie niet staan :(

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Je kunt ook de airbag uit laten schakelen door de garage, dat hebben wij ook gedaan.

Lotte

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    En wat nu als je zowel voor airbags hebt en achter zij-airbags?

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij kunnen de airbag voor zelf uitschakelen met de sleutel, dus als ik alleen met Milan op pad ga dan gaat hij voor en anders gewoon op de achterbank.

8. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Leuk systeem hé... :) na 2 kinderen en tig keer instaleren sta ik nog te klungelen met dat ding hoor ;)

9. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Bedankt voor de info

10. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Hanan,

Er is tegenwoordig ook een systeem waardoor je de gordel niet meer nodig hebt maar de mc op een soort basisset in de auto klikt. Erg handig, kosten zijn zo'n 100 euro. Ik meen dat het Isofix heet, het past niet in elke auto. Zou je even kunnen informeren voor jouw geval.

Wij wonen in een grote stad en weten van bekenden en vrienden dat mc's hier uit de auto worden gestolen...

Succes

11. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Dat heet inderdaad Isofix, redelijk prijzig vind ik, maar hoef je dus geen gordels voor te gebruiken. Toen wij een maxi cosi aanschaften werd ook verteld over dit systeem, maar je moet dan wel een maxi cosi hebben die hierop past; die van ons doet dat niet, wij gebruiken dus de gordels (nog wel ff oefenen)

12. Kaatje1974

24 jul 2006
    29
    0
    0
    Doktersassistente
    IJsselstein
    Er bestaat ook een easy-base voor diegene die geen isofix hebben...de easy-base kan heel makkelijk in de gordel en de maxi-cosi klik je er zo op! Ik heb deze ook, want de gordel van mijn auto past niet langs de maxi-cosi, is tekort.

13. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Oke bedankt voor de tip. Ik ga gauw kijken wat de mogelijkheden zijn voor onze auto. Maar waar kan ik het Isofix kopen? Soms leen ik de auto van me zus, kan ik deze dan ook makkelijk afhalen?

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Waar kan ik deze kopen?

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Isofix is een optie die OOK in je auto moet zitten, het zijn bevestigingspunten in je auto waar je de Isofix MC in vast kan klikken.

Heeft je auto geen isofix dan heeft het ook geen zin om een isofix MC te kopen..

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je hebt idd isofix-haken in je auto nodig. Zitten tussen de leuning en de zitting van de achterbank. Je kunt even met je handen ertussen om te voelen of de hagen/ogen er zitten.

De isofix-basis kost ongeveer € 150,--.

En een maxicosi met isofix kunt je ook nog gewoon in de gordels vastzetten. Wel zo handig als je bijv. twee auto's hebt waarvan maar 1 met isofix (zoals wij).

Pim

17. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Wij hebben die haken niet in de auto, dus dan houdt het op.
    Moeten we het gewoon op de oudewetse manier doen.

Deel Deze Pagina