Ervaring diane pil (aankomen)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door SMJD, 17 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Allereerst sorry voor mijn lange verhaal, maar er begint mij iets te dagen en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de diane pil.

Ik kon altijd alles eten en kwam niets aan, (ik woog 74kg)
    Ik heb de diane pil jaren geslikt en ben toen deze slecht in het nieuws kwam overgestapt naar een andere pil.(marvelon of mercilon, echter net zo slecht)

Bij kinderwens van de 1e gestopt en na 9 maand zwanger. In de zwangerschap ben ik erg veel aangekomen (23kg) ik snoepte veel en was gestopt met roken.

Na de zwangerschap begonnen met microgynon, maar ivm de verergerende acne wilde ik binnen 3 weken weer de marvelon. Mijn huisarts had echter de diane pil weer voorgeschreven, dus deze maar weer gaan gebruiken.

Na mijn bevalling kwam ik maar niet meer op gewicht (bleef rond de 85kg) en ben na een jaar gaan sporten en heb 3 maand een coach gehad voor mijn voeding. Ik ben toen in 3 maand afgevallen naar ongeveer 80kg en bleef rond dit gewicht.

Afgelopen oktober gestopt met de diane pil ivm kinderwens en na 4 maand zwanger geworden.

Echter sinds ik ben gestopt met de pil tot en met nu nog ben ik zo'n 2,5 a 3 kg afgevallen. Ik weeg nu 77,5kg, zo "licht" ben ik niet meer geweest sinds de zwangerschap van de eerste... Ik let eigenlijk niet echt heel streng meer op mijn voeding en snoep al een hele tijd wel weer wat meer.

Ik vraag mij nu dus serieus af of mijn gewicht al die tijd zo hoog bleef mede door het gebruik van de diane pil?
    Wat zijn jullie ervaringen met deze pil?

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Niemand?

3. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Werd hier ook dikker van. Ook andere vervelende bijwerkingen gehad. Zal dus goed kunnen

SMJD vindt dit leuk.
  4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja zou kunnen, je eetlust neemt meestal wel toe met de pil. Bij de Diane ook, ik werd ook zwaarder en idd na stoppen minder honger.

SMJD vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina