Ik heb twee broers.. Een oudere en een jongere.. Allebei hebben ze al verschillende keren vastgezeten en verdiennen ze geld met duistere zaakjes drugs runners.. maar het fijne weet ik er niet van omdat ik ze op afstand hou omdat ik graag een gezin wil en dat niet in de buurt wil hebben dan. Mijn oudste broer heeft een dochter van 3 hij kijkt amper naar der om, hij is zelfs nu op dit moment samen met de moeder drie weken na java en ze hebben hun dochter achter gelaten bij de oma. Ik weet dat ik hier niks van mag zeggen en het is hun dochter blabla.. Nu kwam ik gister koffie drinken bij me ouders en me jongste broertje is daar ook (18).. En verteld me even dood leuk dat ik tante wordt, hij wordt vader!!! Hij woont amper samen, hebben geen plek in huis, hij heeft geen baan, geen stabiele omgeving voor een kind op te voeden. Iedereen wordt zomaar zwanger lijkt wel en terwijl wij ons 'nest' en leven helemaal in orde hebben is het ons nog steeds niet gegunt. Aankomende juni gaan we de medische molen in en het zal vast allemaal wel goed komen maar de weg er naar toe is zo zwaar en alles valt me zo zwaaar! Moest het even kwijt! :x
Oneerlijk is het leven dan he? Ik werk in de hulpverlening en met enige regelmaat raakt 1 van de meiden die ikzelf of mijn collega's begeleiden per ongeluk zwanger. Laatst eentje die ook toen een abortus heeft laten plegen en da kan ik momenteel dus ook erg slecht hebben. Was gelukkig een meisje dat door een collega begeleid werd, als dat een van mijn eigen meiden zou zijn, zou ik de begeleiding geloof ik even hebben overgedragen, want ik zou er ook alleen maar even heel boos om zijn: dan lijkt het soms wel alsof iedereen die er NIET op zit te wachten wel zwanger wordt en wij willen zo graag en hier lukt het ook nog niet... Heel herkenbaar dus, die gevoelens!
Heel oneerlijk inderdaad. Kan me voorstellen dat je dat enorm raakt. Overigens vind ik het heel goed van je dat je je afzijdig houdt van je broers. Klinkt als geen goed gezelschap....Hopelijk komen hun (toekomstige) kinderen toch nog goed terecht. Ik wens jou een hele snelle, voorspoedige zwangerschap! Veel sterkte.
Ik zie de verhalen op mijn werk ook genoeg voorbij komen. Meiden van 21 jaar die al 3 kinderen of meer hebben, allen uit huis geplaatst en onder gebracht door bureau jeugdzorg.. Het is schrijnend en oneerlijk! Heel veel sterkte!! Ik hoop dat jullie wens nu toch heel snel in vervulling mag gaan!