Hoi, ik ben sinds 1,5 maand gestopt met de pil. ik stopte midden in mijn strip dus werd gelijk ongie...21 dagen later werd ik weer ongie, dit is mijn cyslus voor de pil altijd geweest. mijn ongie duurt gemiddeld 1 week maar volgens de berekeningen is op dag 7 vandaag dus de eisprong en was gister mijn meest vruchtbare dag...maar ik ben nog steeds ongie.... dus mijn vraag: kan je uberhaupt wel een eisprong hebben tijdens je ongie? zo ja dan zou dat betekenen dat ik moet klussen tijdens mijn ongie
Ik denk niet dat je op cyclusdag 7 je eisprong hebt, want dat komt eigenlijk nooit voor. Een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen en dat duurt minimaal 9-10 dagen. De kans is groter dat je luteale fase korter is dan 14 dagen (ongeveer 10-11 dagen) en dat je eisprong rond dag 10 zit. Of je eisprong is nog wat later en je luteale fase erg kort. Als je zekerheid wilt hebben, kun je ovulatietesten doen. Ik zou er rond dag 7 mee beginnen.
oh dat klinkt al een stuk beter.... ik zat al aan ovulatietesten te denken, alleen durf ik nog niet zo het maakt het allemaal zo echt....moet eigenlijk zelfs nog een beetje aan het idee wennen....en ik geloof mn vriend ook nog dus vandaar dak t een beetje eng vind.... hahah stom he...besluit je ervoor te gaan en dan ineens is t zo echt en eng. denk dak ze toch maar moet gaan halen he...
Je kunt ook gewoon zonder ovulatietesten proberen, hoor! Dan zou ik rond dag 8-9 beginnen met klussen en dan om de dag. Dan zit je altijd goed!