Hartje gezien en misschien nog één?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door reneewittens, 21 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi verloskundigen,

Vandaag heb ik een echo gehad. Ik ben (waarschijnlijk) precies zeven weken zwanger, maar 't kan een dag of twee minder zijn. Twee weken geleden heb ik ook al een echo gehad omdat ik dacht verder te zijn. Na een miskraam in december was mijn cyclus namelijk onregelmatig. Toen bleek ik 4 weken en 5 dagen te zijn. Dat vond ik vreemd, omdat ik een week en 6 dagen daarvoor (!) al een overduidelijke positieve test had. Teruggerekend was ik op het moment van die positieve test dus nog maar net drie weken zwanger. Maar goed, wij dus vandaag terug omdat er hartaktie te zien moest zijn. Dat was gelukkig inderdaad het geval. De verloskundige wees met het pijltje van de muis het hartje aan op het scherm. Er knipperde een wit puntje/streepje. Ik zag steeds maar niet wat ze nu precies bedoelde, want ik keek steeds ongeveer een centimeter verderop. Daar zag ik namelijk duidelijk ook wat bewegen. Ik zei dat ik ergens anders ook beweging zag en toen zei de verloskundige: "Het zullen er toch geen twee zijn?" Ze gaf direct aan dat het nu nog te vroeg is om dat te kunnen zien, maar dat ze inderdaad beweging zag.

Nu vraag ik me af of een positieve zwangerschapstest 3 weken en 2 dagen na mijn laatste menstruatie misschien kan duiden op een tweeling. In principe zu het bij ons best kunnen, want de vader van mijn vriend is een tweeling en hij heeft nog twee zussen die ook tweeling zijn. Verder heeft een nicht aan mijn kant ook spontaan een tweeling gekregen.
    Wat ik me verder afvraag is wat dat bewegende plekje geweest kan zijn. Kan het namelijk ook iets anders zijn dan een hartje? Ik heb nu pas weer een echo op 24 april en ik kon het echt niet laten deze vraag hier nu al te stellen. Natuurlijk kunnen we alleen maar afwachten, maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar jullie antwoord. Alvast bedankt!

Groetjes,
    Renée

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi renee,

Ook voor ons is het even afwachten. Omdat we de echo zelf niet gezien hebben kunnen we er niet zo goed over oordelen. Bij een tweelingzwangerschap is in principe de test niet eerder positief.
    Het zou inderdaad een tweeling kunnen zijn maar het kan ook dat je een ader zag kloppen. SPANNEND hoor!
    Laat jet het weten na de 24 e?

Gefeliciteerd met je zwangerschap

3. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi Imke,

Bedankt voor je reactie. Als ik mijn topic over 5 weken nog terug kan vinden, zal ik je zeker laten weten wat de uitslag was.

Groetjes,
    Renée

Deel Deze Pagina