hee meiden!! Esmée die heeft niet genoeg aan de gewone fles. Ze komt snachts nog en drinkt dan ook een fles van 180+6 leeg. Deze krijgt ze dus 6x per 24 uur. Mijn moeder zei dat ik pas ging doorslapen op de rijstebloem. Zou ik bij de fles van Esmée die ze om 23.00 uur krijgt een schepje kunnen doen? liefs xx
Rijstebloem geeft helemaal geen garantie voor het doorslapen hoor, en ik zou het persoonlijk echt niet geven aan een baby van 3 maanden. Je kunt haar flessen verkleinen en dan Forte geven, zodat je wel op 6 flessen uitkomt en binnen 1 liter blijft. Ik vind een baby van 3 maanden die 's nachts nog voor een voeding komt niks abnormaals. Als je wat zwaardere voeding geeft overdag en kleinere flessen is ze dan wel tevreden?
bedankt voor je snelle reactie nee dan is ze ook niet tervreden.. had ik al eens geprobeerd. Ik hoorde dat rijstebloem beter voedt?
ik zou zulke dingen zeker overleggen met t cb/ka. Want rijstebloem vergt nogal wat van de darmpjes en ze is natuurlijk pas 3 maanden!
ik zou sowieso eens overleggen, want 6x 180 gaat ruim over de liter of de 30 schepjes heen! 36 schepjes is echt te veel en bovendien is ze nog maar net 3 maanden! Rijstebloem kan ook darmkrampjes en verstopping opleveren, lijkt me ook niet de bedoeling. Ik zou het zelf niet geven, mijn zoon krijgt het nog niet eens want ik zie er het nut niet van in.
Yolanthe; Het CB weet al dat ze op zoveel voeding zit. Ben daar de 7e geweest en heb dit aangegeven. Het enigste wat ik als reactie kreeg; oeii ja ze moet daar wel de nacht op doorkunnen.. tja Esmée niet. dit is nu al zeker een maand zo! Taliaa; ik weet dat ze pas 3 mnd is, maar wil haar ook geen hele fles geven. Gewoon maar 1 lepeltje erbij.. dan bv 180+5 en 1 schepje rijstebloem..
Ons dochtertje had/heeft hetzelfde. Kwam (en komt..) nog voor nachtvoeding en dronk ook per fles 200 cc. Dus kwam ze er ook vaak overheen, over die liter. Wat wij doen is 180cc water met 1 of 2 schepjes poeder: een nepfles eigenlijk. Die geven we 's nachts en eigenlijk kan ze daar altijd weer 4 uurtjes op teren. Dan hopen we overdag dat ze af en toe iets laat staan en zodoende rond de 30 schepjes fv zit/24 uur. Voor ons werkt dit perfect
ipv rijstebloem zou je misschien nutriton kunnen proberen is eigenlijk bedoelt tegen het spugen maar het dikt ook de melk in rijstebloem mag pas vanaf 4 maanden en nutriton mag vanaf de geboorte
Snowtje; Ook al geprobeerd.. trapt ze niet in.. Blackeyedgirl; Nutriton is Johannes broodpitmeel toch? heb ik hier nog wel staan.. zou ik ook eens kunnen proberen.. nog niet aan gedacht thnx!
Tja je kindje is 3 maanden, dat ze dan nog 1 voeding wil snachts is toch niet gek. Ik zou alleen wel kijken of je onder het maximum kan blijven. Rijstebloem zou ik nog niet geven, en daarbij wee tik bijna zeker dat ze echt niet ineens door gaat slapen van 1 schepje rijstebloem.
nutriton verzadigt niet meer dan zonder! het kost alleen meer kruim om de fles leeg te drinken. maar als dat het oplost dan ligt het probleem aan zuigbehoefte en niet aan honger! Ik zou niet zomaar aan de nutriton gaan, wij gebruiken het ivm reflux en ze heeft er echt heelveel last van gehad. Ik vind de reactie van t cb wel erg lauw. daar kun je niks mee. misschien de flessen wel verkleinen en dan wat extra water erbij? Ik denk dat ze gewoon de nacht nog niet door kan zonder voeding. heel normaal bij 3 maand (*gaap* ik weet het.. gebroken nachten zijn niet leuk..)
madelief heeft onwijs veel krampen gehad en kwam snachts nog steeds en heb toen ze 3mnd was rijstebloem gegeven en ze sliep gelijk door, zonder bijwerkingen ervan te hebben
Hier ook zo'n hongerlap, maar ik neem het maar even voor lief tot hij 4 maanden is, dan ga ik ook beginnen met rijstebloem. Denk je dat je het nog even kunt rekken? Of trek je het echt niet meer...? Als je het nog even vol kunt houden zou ik met 4 mnd beginnen met een klein schepje rijstebloem, maarja, zoals al eerder aangegeven; het is natuurlijk geen garantie dat ze erop door gaat slapen.... Succes ermee!
Taliaa; ik vind het niet erg om er snachts uit te moeten.. dat lachje wat je dan krijgt maakt alles goed! maar gewoon dat ze zoveel honger heeft met toch zoveel flessen.. Ja kan ook echt niks met het antwoord van het CB.. ook meer water en de fles verdunnen gaat niet.. heb het eens geprobeerd liet ze bv 60 cc staan oer heel de dag. kreeg ze dus 2 schepjes en dan tot 180 water.. maar dan komt ze 1 / 1.5 uur later weer! Annekulpe; Gewoon een volle fles pap? Fem; ik kan het wel rekken.. maar merk dat ze er zelf aan toe is om meer slaap te krijgen.. ze is nu overdag echt knorrig en blijft maar huilen.. maar kan natuurlijk niet aan blijven bieden want dan gaat ze helemaal over de liter heen.. zit nog steeds in dubio...
mee eens, heb t met 4,5 maand geprobeerd; DRAMA, veel last van buikje. Maar hier wel een kindje met gevoelige darmpjes....
Ik snap het heel goed hoor dat je in dubio staat, herken het heel goed, hier een ventje die ongeveer even oud is en ook onverzadigbaar is / lijkt. Als je zo twijfelt, waarom probeer je het dan niet eens een keertje? Of is het heel stom wat ik nu zeg???
En voeding voor hongerige kindjes? Als je deze dan alleen voor de nacht geeft??? Ik weet niet... roep maar wat? Toevallig vanavond in de winkel mee in mn handen gestaan. Maar ik wacht even a.s. maandag af wat het cb zegt... of hun nog tips hebben. De k.a. zei iig wel dat ik dit kon proberen *hier ook een hongerig kind, wat nog niet doorslaapt.... maar dat doorslapen is nog niet zo gek met 9 weken*
Oja... wij gebruiken Nutriton ivm spugen. Maar ons ventje slaapt er nog geen 15 minuten langer op... dus dat lijkt me geen oplossing voor jou.
Hier ook met 3 1/2 maanden gestart met rijstebloem en verhip toen werd ze ineens wel snachts wakker terwijl ze voorheen doorsliep grrrr. Dus rijstebloem is geen garantie voor doorslapen geweest hier. Ben ook niet om het doorslapen begonnen met rijstebloem maar meer omdat ik merkte dat alleen melk gewoon niet genoeg was voor dr. Moet wel zeggen dat ze sinds ze de rijstebloem in de avond fles krijgt, ook echt genoeg heeft aan 4 flessen per dag , dat is ook ff anders geweest.