Ik heb nog nooit een miskraam gehad, maar ik vroeg me eigenlijk wel iets af. Stel dat het niet goed zit, de hartje klopt niet, maar je weet het niet, kun je dan nog net zo veel symptonen behouden wat je daarvoor had ? Kan de baby in je buik dan nog steeds groeien (dus je buik nog steeds dikker worden ?) Ik was hier eigenlijk nieuwsgierig naar. Ben zwanger van de tweede en ga er van uit dat alles goed is, maar ik moet zo lang om een echo wachten en ondertussen ben ik net als vele vrouwen dan best wel erg onzeker hoe het gaat. Maar mijn buikje is flink gegroeid, VK zegt ook dat het te maken heeft met mijn tweede zwangerschap, dat dat anders is dan de eerste, maar mijn broeken krijg ik met moeite dicht nu Dus ik was gewoon nieuwsgierig hoe dit nou precies zit allemaal dan.
Volgens mij nemen de zwangerschapssympomen wel af als het hartje niet meer klopt. Dat was bij mij wel het geval. Ik begrijp dat je onzeker bent, maar probeer vooral te genieten en als je gevoel zegt dat het goed is, dan komt het vast goed! Succes met wachten tot de eerste echo!
hmm nee, dat hoeft niet. Je kan ook volop symptomen hebben of zelfs nog krijgen. Hangt ervan af of er nog HCG wordt aangemaakt door je lichaam. De eerste weken zijn altijd onzeker, dat kan soms best moeilijk zijn. Heerlijk als je eenmaal op een echo kan zien dat er een gezonde mini in je buik zit. Wanneer heb je je eerste echo dan?
groeien doet je buik iig dan niet meer, want het vruchtje groeit dan niet meer, dus je bm ook niet meer. Wel kun je nog lang kwaaltjes hebben dat hangt idd samen met het hcg-gehalte in je bloed. Na een miskraam neemt dit gehalte vaak langzaam af. IK heb 3 mk gehad en bij de 2 van de 3 had ik na het verliezen van het vruchtje nog hele zere borsten en dat soort kwaaltjes. Heel irritant en naar omdat je weet dat het al voorbij is....
pas 14 augustus mijn eerst echo. Ben dan in mijn 12de week. Duurt dus nog wel eventjes. Ach, bij mijn eerste ging het ook prima. Maar toch, onzekerheid hoort er gewoon bij. Alleen hoor ik hier weinig van, daarom was ik even nieuwsgierig. Mijn buikje is echter wel flink gegroeid.
Krijg je dan na een miskraam nog steeds een positest? (door het hcg?)? Da's dan ook lekker, weet je nog niks. Hoe lang blijft dat hcg dan?
ja, je test is dan dus ook nog positief, want die meet het hcg. Hoger dan 40 geeft een positief resultaat. Bij een "gewone" miskraam duurt het max 6 weken voordat het hcg verdwenen is.
Ik was bijna 16 weken zwanger, maar het kindje is al eerder gestopt met leven. Ik had volop last van symptomen...