YESS de manier gevonden om baby te laten uitslapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hooi
    ik kan sinds 2 dagen eindelijk weer s ochtends (uit?)slapen. De kleine wordt altijd om half 7/ 7 uur wakker. Dan nam ik hem mee naar beneden, hem in bed laten huilen wierp geen vruchten af. Daar kreeg hij zijn papje of soms melk, en daarna wilde hij nog een half uur spelen en daarna ging hij weer op bed. De laatste weken lukte het niet meer om hem op bed te krijgen, maar hij was dan nog wel ontzettend moe. Dus als resultaat een vermoeide en niet zo blije baby in de ochtend, die niet wilde slapen.
    Nu zeiden mijn ouders 2 dagen geleden, waarom geef je dan geen fles op zijn slaapkamer en leg je hem meteen weer terug. Nou daar had ik gewoon niet over nagedacht. En.. het werkt, hij slaapt meteen nog een dik uur erachteraan. Nu dus.:D
    Heerlijk, voor hem EN voor mij.
    Ik hoop dat iemand anders ook iets aan dit advies heeft

2. adi

adi Niet meer actief

Dat doen wij altijd al, omdat zij heel vroeg komen voor de ochtendfles (rond 6 uur). Fles in het donker geven en meteen terug in bed. Daara worden ze wakker tussen 8.30 en 9.30 :)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Sinds onze dochter 1 jaar is ongeveer, houd ze haar fles zelf goed vast.. Terwijl we haar verschonen op het aankleedkussen, krijgt ze alvast haar flesje. En als we klaar zijn, leggen we haar met fles en al terug in bed.
    En dan gaan wij terug naar ons eigen bed. Onze dochter drinkt haar flesje leeg en gaat dan nog even slapen. Soms een uur, soms 1,5 uur maar soms ook maar 20 minuutjes. Maar ach, alles is meegenomen..
    Helaas, nu ze bijna 20 maanden is, werkt het niet meer. Ze is gewoon uitgeslapen om 7 uur... -hoewel ze er dan om 10 uur weer in gaat!

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    wij doen het inderdaad ook zo! Fles erin, zo min mogelijk prikkels en daarna lekker door tukken tot 9:30! en mama dus ook!:D

5. En wij doen het ook!!!

Toen mijn dochtertje 3 maanden oud was kon ik soms tot 11 uur uitslapen!!! ;) heerlijk was dat.

Nu is het tot ongeveer half 9-9 uur.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Sorry maar ik vindt het een beetje raar. ik vindt 7 uur een hele schapelijke tijd. en ik (met na druk Ik ) vindt dat een kindje zo rond de leeftijd van 1 jaar toch wel gewoon hoort te ontbijten aan tafel met een broodje of een bord pap

was het nou dat je kleine om 5 uur of zo kwam. maar 7 uur is toch vrij redelijk

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    julian die krijg geen fles die moet die niet julian kreeg al vrij vroeg 's ochtends bordje bambix met opvolg melk

dus hier geen fles maar bordje pap
    hij word tussen 8 uur en half 9 wakker

elke ochtend weer bordje pap :D al sinds die maand of 10 was fles moet die niet

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ben het eigenlijk wel eens met binnabinna.

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    #9 Ennas86, 24 feb 2010
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
    Hoezo? zolang het kindje het accepteert. Finn word de ene keer om 9:30 uur wakker, en de andere keer ook gewoon weer rond 8:00, en dan staan we op.
    Finn zijn ritme en schema is hierop gebaseerd. En hij doet het er erg goed op!

10. jonibra

jonibra Niet meer actief

Mn dochtertje slaapt in n co-sleeper bij mij dus dat doe ik zowiezo al.
    Zoek nu alleen nog een manier om te zorgen dat ze daarna weer verder gaat in dr eigen bedje tot n uur of (voor mijn part) half zeven;)
    Ze slaapt nu tot een uur of 3/4 en daarna wil ze n fles en de enig om dr weer tot n uur of 5 half zes door te laten slapen is haaar bij mij in bed leggen hihi.

Fijn dat het voor jou geholpen heeft!

Liefs mij

11. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Als je merkt dat hij nog moe is wat is er dan mis mee? De topic starter geeft aan dat hij nog moe is.
    Als dat niet zo zou zijn zou ik het idd ook niet snappen, maar nu wel hoor!

Hier hetzelfde, 7 uur de fles in het donker en daarna nog even terug tot ongeveer 9 uur :) Als hij niet meer wou slapen dan zou hij wel gaan huilen hoor en dan gaan we gewoon naar beneden!

12. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Het enige wat een beetje raar is is deze reactie. Er hoort namelijk helemaal niets. Iedereen doet het op zijn eigen manier en met een flesje in bed is kindje blij en mama blij. Juist nu ze nog niet vroeg op hoeven voor KDV of school is het toch heerlijk relaxt zo.

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    TOT het jaar kreeg Jus ook idd een fles pap als ik nog even wilde slapen, maar hij kwam dan ook om 6 uur en soms vroeger....
    Hierna (uitzonderingen in het weekend daargelaten) kreeg hij smorgens gewoon een boterham.
    Hoort er nou eenmaal bij toch? Als je te lang doorgaat met de fles hebje weer kans op zuigflescaries enzo...

14. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hier precies hetzelfde verhaal.
    Sinds onze zoon 11 maanden was ongeveer gaat het op deze manier.
    Daarvoor was hij ook altijd om 7 uur wakker, maar zat hij hele tijd in zijn ogen te wrijven enzo, en was wat saggerijnig. En ging vervolgens na 1 uurtje weer naar bed.
    Nu is hij altijd vrolijk en uitgeslapen rond 9.00/9.30 iedereen blij ;).

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    wat grappig! dit heb ik nou nog nooit gehoord! maar zo te lezen werkt het voor sommige prima!

ik heb (helaas ;)) een dreumes die weinig slaap nodig heeft, tussen 05.30 en 07.00 wakker wordt en op zijn vroegst pas weer om 10.30 moe begint te worden.

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik vind niet dat iets HOORT, zoals een boterham s'ochtends of een fles... Dat is ieder zijn keuze...

Mijn dochter sliep, met de nadruk op sliep (;)) tot een week of 2 terug tot een uur of 9 of half 10 in de ochtend. Laatste tijd tussen 6 en 7 uur, maar als ik haar dan uit bed haal dan ligt ze met 3 kwartier weer op bed. Ik geef haar s'ochtends ook een flesje in haar bedje! En ik blijf dit doen totdat mijn dochter er zat van is en geen fles meer wil! (heb wel mijn grens hoor, maar voorlopig dat het nog koud en nat buiten is krijgt ze van mij mooi de fles!)

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#17 Ons Kleintje, 24 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2010
    sjors heeft het wel goed gelezen.
    ja hoor, ik stond ook altijd op, maar hij is de laatste weken ontzettend moe en echt niet blij `s ochtends en wil ook niet meer slapen, terwijl hij wel moe is, en voorheen later op de ochtend nog wel kon slapen. Dit heb ik ook geschreven hierboven.
    Dat is ook de reden dat ik blij ben dat hij wel een slaapje na zijn slaap wil doen, anders had het wat mij betreft niet gehoeven. en als hij daarna weer wakker wordt dan krijgt hij een boterhammetje hoor...;)

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij ontbijten inderdaad ook nog daarna. Om een uur of 8 of half 9 . Oke, door die 100 cc melk, heeft ze dan niet echt heel veel honger, maar het ritme is prima zo.
    En ach; hier is het ook gewoon egoistisch: mama heeft haar slaap en rust hard nodig. En als het voor haar niets uitmaakt, worden we er alleen allebei maar beter van :)

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dit vind ik ook!
    maar toch doen wij een beetje hetzelfde. ons zoontje sliep altijd goed door tot 7-8 uur, maar sinds een 1,5 maand werd t steeds vroeger (5-6 uur)terwijl hij dan echt nog niet uitgeslapen was. Eerst gaven we hem een papfles, maar ons CB vertelde ons dat dit eignlijk niet goed is. Zo verplaatst je zn ontbijt naar een nachtelijk tijdstip. Beter is het (en het werkt hier net zo goed!!) om iets te drinken te geven zodat het buikje enigszins gevuld is zodat hij tevreden door kan slapen.
    7 uur is wat mij betrerft schappelijk. Maar als hij ruim voor die tijd wakker wordt geven we hem een klein bodempje melk aangelengd met/tot 100cc water. hij drinkt dit in zn bed op en wij kunnen slapen tot ca 8 uur! Dan gaan we gezamelijk ontbijten met brood en een beker melk.

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Totdat Luca 1 jaar was gaven we hem ook altijd zijn papfles 's ochtends rond 07.00, luier verschonen en weer naar bed. Dan sliep hij nog door tot 09.00-09.30.

Ongeveer twee maanden geleden begon hij te mopperen als we hem weer terug legden in bed. Dan haalden we hem er maar uit en gingen beneden bordje pap eten of een boterham met een bekertje melk. Dan ging hij rond 08.30-09.00 weer naar bed. Behalve als hij naar het KDV moet (1 dag in de week) dan krijgt hij nog steeds een papfles, anders niet meer.

Sinds week geleden wordt het ook steeds lastiger om hem om 09.00 uur naar bed te doen, hij zal waarschijnlijk heel snel van zijn ochtendslaapje af zijn.

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina