Ik heb de vorige keer een vrij heftige en zware zwangerschap gehad met een moeilijke bevalling. Nu wil ik graag een tweede, maar mijn vriend twijfelt, zeker na onze vorige ervaringen. En daarbij loopt er dan ook nog eens een dreumesje rond, wat het nog eens extra moeilijk maakt. Even in een notedop: met 20 wkn ontdekt baarmoedermond erg verkort was al, ziekenhuisopname, daarna volledige bedrust en met 30 weken weer in ziekenhuis gelegen met vroegtijdige weeen. Vanaf dat moment met lichte weeen rondgelopen en met 1 tot 5 cm ontsluiting. Met 38 weken ingeleid, bekken bleek veels te smal, na anderhalf uur persen spoedkeizersnede. Is het raar om een gesprek aan te vragen in het ziekenhuis (daar was ik onder begeleiding van de gyn) met een verloskundige om e.e.a. te bespreken voor een volgende keer? Of kunnen jullie zeggen of dit vaker voorkomt als je dit al eens gehad hebt? Is natuurlijk nooit helemaal goed te zeggen, dat snap ik wel.
Hoihoi, Ik denk dat het een heel goed idee is om een preconceptioneel advies gesprek (zo heet dat) aan te vragen in het ziekenhuis! Dat is voor jullie denk ik heel prettig! Ik zou het doen! Imke