ICSI-behandeling: eierstok ligt achter baarmoeder

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Josien, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hallo lieve meiden,

Vanmorgen ben ik voor de uitgangsecho in het ziekenhuis geweest. De echoscopiste vertelde mij dat mijn linker eierstok achter mijn baarmoeder ligt. Dit kon moeilijk zijn met aanprikken bij de punctie. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik zie het al helemaal voor me: dat er alleen maar rechts een punctie gedaan kan worden en dat we daarom maar de helft van het aantal eitjes kunnen gebruiken. Is dit iets wat vaker gebeurd? Of moet ik me er geen zorgen over maken en gaat het wel goed komen?

Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je ze niet zou kunnen aanprikken. Ze kunnen toch ook niet met z'n zessen daar blijven zitten? Oh ja, want in die linkereierstok lagen nu zes eitjes klaar en in de rechter eierstok drie. Is dat een beetje een mooie score?

Liefs,
    Josien

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

De eierstok kan nog draaien en zakken door de stimulatie.
    Ze kunnen altijd proberen wat ze aan kunnen prikken en anders laten ze ze volgens mij gewoon zitten. Dat is wel balen ja...maarja..dat is dan niet anders.
    Elke mooie eicel is er 1.
    Ze zullen het vast vaker bij de hand hebben....bij mij waren een paar toen ook echt niet aan te prikken.

Succes!
    Elmo

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dank je Elmo!

Ik hoop inderdaad dat de eierstok nog zakt. De echoscopiste zei inderdaad dat dit nog goed kon. Maar ja... dat is altijd als je dan naar buiten loopt hè. Dan komen de doenscenario's al voor ogen. Hahaha, maar gelukkig is er dan het forum waar je weer ff lekker gerustgesteld kan worden.

Liefs,
    Josien

4. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Wij hoorden dat de eierstokken wat zwaarder worden door de follikels, en dan ook gaan hangen.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi
    bij mij ligt mijn rechter eierstok verstopt
    maar bij mij zoeken en duwen ze net zo lang totdat ze erbij kunnen
    heb het nog niet meegemaakt dat ze de punctie niet deden
    maar heb er pas 1 gehad...
    bij een echo wel dan kunnen ze hem vaker niet vinden..

heel veel succes meid, en hopelijk kunnen ze straks gewoon de punctie doen ;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat gesjor is echt niet fijn als ze tjokvol zitten.....en nou lag die van mij niet eens heel gek.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    nee echt prettig is het niet
    ik vind een echo al pijnlijk en zeker als ze zo aan het zoeken zijn :rolleyes: :rolleyes:

8. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    bij mij lag de linkereierstok iedere controle beurt verstopt
    en tijdens het moment supreme van de punctie konden ze er na een beetje rommelen makkelijk bij

van het rommelen voelde ik helemaal niets trouwens!

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Joepie... jullie stellen me helemaal gerust. Komt goed!

Liefs,
    Josien

10. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hallo,

bij mij zit mijn rechtereierstok ook altijd verstopt en kunnen ze er moeilijk bij tijdens de echo. Heb nog geen punctie gehad, dus kan ik je vraag niet beantwoorden helaas.

Groetjes

11. nou Josien, zo te horen ben je niet de enige!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee hoor.
    Eierstokken zitten nou eenmaal niet vast in je buik. Dat kan dus een heel groot nadeel zijn.
    Voordeel is: het kan altijd zijn dat ze alsnog zakken :-D
    Als je je daardoor wat extra zorgen maakt voor de punctie, heel begrijpelijk, kan je altijd om een infuusje vragen (doen ze bij ons standaard).
    Als het dan echt zeer doet kunnen ze altijd wat bijspuiten ;) (is ook heerlijk voor daarna :-D)

13. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb het ook gehad, maar met wat duwen met de echokop lukt het vaak wel. Het kan misschien iets pijnlijker zijn, maar met wat extra pijnstilling moet dat goedkomen!

Succes meid!

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het komt vast helemaal goed! Ik maak me niet zo'n zorgen meer... op naar de eerste FM a.s. donderdag. Ik ben benieuwd!

Op het forum van het Radboud zelf riepen ze ook al dat je tijdens de punctie in een andere houding ligt en dat dat ook wel eens wil helpen ;)!

Ik ga ervoor! Thanks voor jullie lieve antwoorden!

Liefs,
    Josien

Deel Deze Pagina