Misschien een stomme vraag maar hoe doen jullie dat met boodschappen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder3, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wij gaan 1 keer per week boodschappen doen. Ik mag niks tillen van hem, al vanaf het begin niet. Alles gaat in 2 tassen. Zelfs wc papier hoef ik niet te tillen. Gelukkig kan mijn vriend wel veel dragen qua gewicht. Plus wij hebben supermarkt om de hoek zitten (nog geen 200 meter lopen).

Ik krijg als geweldige taak: Flessen wegbrengen en bonnetje bewaren (plus afgeven aan kassamedewerk(st)er). Betalen en winkelwagen wegzetten. Meer doe ik niet en mag ik ook niet (van mijn vriend)

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb tot 32 weken gewoon zelf boodschappen gedaan, daarna niet meer omdat ik toen al vrij en aansluitend verlof had, mijn man deed het toen uit het werk. Op een gegeven moment kon ik de boodschappen niet meer tillen met die dikke buik en liet ik ze gewoon in de auto staan tot mijn man thuis kwam. Die tilde ze dan naar binnen. De lichte dingen deed ik in tassen en nam ik wel vast mee naar binnen.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik heb mij laten vertellen dat dit met de verweking van je gewrichten te maken heb en het dus slecht is voor je bekken. Zelf merk ik het 's avonds altijd als ik teveel getild heb, dan heb ik enorm last van mijn bekken en rug. Ik moet zeggen dat ik mij van die 5 kilo niet zoveel aantrek, gewoon kijken wat jouw lichaam aankan!

4. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik doe het ook zoveel mogelijk zelf en gaat prima zorg gewoon dat ik het ipv in 2 grote tassen prop dat ik het verdeel over 4tassen. Kratjes en grote zware pakken met flessen doe ik in de kruiwagen en als ik me niet goed voel of teveel pijn heb in mijn bekken en rug laat ik het gewoon in de auto staan en als ik wat nodig heb dan pak ik het wel achteruit de auto. Als mijn vriend dan weer thuis is dan haalt hij het uit de auto.
    Ook het paardenvoer zet ik achterin de auto en hij haalt het er wel weer uit als hij thuis is. Hij is international chauffeur dus hij is vaak van huis en ach met dit koude weer maakt het mij niet uit of de sapjes in de auto liggen ze blijven toch wel koud...
    En paarden voeren kan ik ook vanuit de achterklep van de auto.

Nee zolang ik alles zelf nog kan (wel is waar heel rustig en langzaam) dan doe ik ook lekker alles nog zelf.
    Mijn andere kindertjes helpen ook goed mee dus dat scheelt wel een hoop.

5. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, als je nog een of twee kindjes heb moet je die toch ook tillen?
    En over boodschappen in de auto laten staan, dat doe ik nog :D

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier is mijn man sowieso meestal degene die boodschappen doet. Hij is nl. ook de kok. :) Maar als het zo uitkomt, doe ik ook wel eens boodschappen en dat ben ik ook tijdens de zwangerschap gewoon lang blijven doen.

Zodra het niet meer gaat, voel je dat zelf wel. Maar voor de meeste vrouwen is dit pas veel later in de zwangerschap hoor!

7. Chai

Chai Niet meer actief

Ik til gewoon alles. Eerst dacht ik er bandenpijn van te krijgen maar dit bleek niet eens met elkaar in verband te staan. Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt.
    Ik heb ook dagen ertussen dat ik alleen een klein boodschapje haal bij de super en rustig aan doe, je lichaam geeft veel zelf aan. :)

8. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik laat ze bezorgen....Ideaal!

9. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ik tilde alles zelf tot ongeveer 25 weken, toen een tijdje alleen lichtere tassen en nu laat ik het doen door mn partner. Volgens mij hoef je je in het begin van je zwangerschap echt geen zorgen te maken over het tillen. Je merkt vanzelf wanneer het zwaarder wordt.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik doe de boodschappen zelf en dan 1 keer per 2/3 weken een keer een grote hoeveelheid drank inslaan, dan gaat vriendlief even mee.
    Zo is het nooit heel zwaar en hoef ik hem niet iedere keer lastig te vallen :)

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

als ik in mijn 1tje boodschappen doe en het is best veel of zware dingen, dan neem ik altijd de fiets mee.
    ik woon gelukkig heel dichbij de supermarkt en dan hang ik die big shopeers gewoon aan mijn stuur en loop dat stukkie met de fiets naar huis
    wat ik ook vaak doe is een rugtas meenemen, daat kunnen een groot deel van de zwaarste spullen is en dan heb je niet zo'n last van je armen of een evenwchtsstoornis ;)

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier doen mijn man en ik over het algemeen samen boodschappen en dan tilt hij alles. Af en toe doe ik zelf nog een kleine boodschap maar dat verdeel ik dan goed over een paar tassen zodat het niet te zwaar is. Moet wel er bij zeggen dat ik last heb van bekkenklachten, denk als ik die niet had gehad dat ik zelf al mijn boodschappen nog had gedaan.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het "zwaar-tillen-advies" heeft meer met Arbo-voorschriften te maken. Wanneer je zwaarder lichamelijk werk doet, is voorgeschreven wat een zwangere mag doen. In bepaalde beroepen is dat uiteraard errug lastig.... KInderopvang etc.

Voor thuis geldt het verder niet, je kunt het alleen in je achterhoofd houden.
    Bij mijn eerste zwangerschap "moest" ik wel, toen ik ongeveer op de helft was is vriendlief aan zn knie geopereerd... en met krukken boodschappen sjouwen is niet aan de orde :D Ik zorgde er dan dus voor dat de tassen beter verdeeld werden en tevens dan maar wat meer kleinere doosjes/tassen. Je loopt dan wel wat vaker, maar het is minder zwaar.

Merk nu wel dat het met een tweede "lastiger" is. Dochterlief is goed 15 kilo zwaar....maar ja, die moet ik dus wel op de commode leggen. Ik probeer nu meer van het sjouwwerk aan vriendlief over te laten en dat gaat vrij goed.
    Gewoon goed naar je lichaam luisteren, gaat het... dan gewoon doen, gaat het niet... hulp vragen!

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Mijn man gaat mee, en als dat echt niet gaat dan laat ik het door iemand van de supermarkt in de auto zetten. Ik mag helemaal niet tillen, ook niet als ik niet zwanger ben en dat weten ze daar en staan dan ook altijd al klaar om het in de auto te zetten.

15. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Tot een paar weken geleden tilde ik de zware tassen zelf...nu wil dat niet meer omdat ik dan erg last van mijn buik krijg, dus doet mijn vriend dat. De dagelijkse boodschappen til ik nog wel zelf.

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik heb de enorme luxe dat mijn buren elke vrijdag de 'zware' boodschappen doen. Miepman deed dat tot een paar weken terug op zaterdag, maar mag nu ook niet zwaar tillen ivm een klaplong 3 weken terug.
    De kleine boodschappen doe ik zelf, maar da's nooit zo zwaar. Als het iets meer is verdeel ik het over 2 tassen zodat ik in elk geval in evenwicht loop....

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Verdeel de boodschappen gewoon over 2 tassen ofzo en dan lukt het nog wel dat kleine stukje van winkelwagen naar auto en van de auto naar binnen.
    Verder moet ik Nathan ook nog regelmatig tillen. Aan het einde van de dag voel ik dat wel ja.
    Toen ik zwanger was van Nathan was ik veel voorzichtiger met tillen dan nu trouwens;)

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik was echt een die hard..

Ik rende hoogzwanger nog trappen op... en zware tassen tillen deed ik ook gewoon tot op de dag van bevalling.
    Het ging gewoon en ik had nergens pijn.

Kijken hoe het deze keer gaat!

19. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verdelen over meerdere tassen en als het echt niet meer gaat is er altijd nog albert.nl ;)

20. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    wij gaan altijd samen naar de winkel altijd vrijdagsavonds :D

Deel Deze Pagina