Misschien een stomme vraag maar hoe doen jullie dat met boodschappen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder3, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ik doe de boodschappen ik doe ze in tassen, laad ze in de auto en haal de tassen thuis weer uit de auto en pak alles in de kasten...!

Dat kleine beetje tillen soms maak ik me echt niet druk over, zei laatst ook al tegen een vriendin dat ze zich niet zo moest aanstellen omdat ze met de stofzuiger van beneden naar boven moest!! haha

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vlinder, ik zou het lekker gewoon door je man laten tillen. Zeker met jullie geschiedenis ook snap ik sooooooooooooooooooooo goed dat je het eng vind. Althans, ik vind het zelf heel erg eng. Ik zorg er zelf voor dat ik niet te veel meeneem en dat als ik wel veel nodig heb dat we dan samen boodschappen doen. Althans, zo deden we het voor mn platte bedrust. Nu mag hij het helemaal in zn eentje doen ;)

Maar ik zou zeker geen risico's nemen als ik jou was. Gewoon lekker 9 maanden lui zijn voor het goede doel!! Heeft je mannetje vast wel voor jou en jullie kleine over ;)

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik til zoveel ik kan...en dat is eingelijk niks. het meeste deed ik in zo een boodschappenwagentje..(zo een oma dingetje) tjah geen gezicht maar het werkte goed hoor :D en als we dan echt hele grote boodschappen gaan doen dan gaan we met de auto met mijn schoonmoeder.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh het is dat ik het niet meer mag vanwege m'n bekken maar ik het liefst doe ik ook nog alles...
    Mocht niet van m'n man, heerlijk zorgzaam is ie, maar stronteigenwijs als ik ben liep ik toch met zware tassen te sjouwen. En terwijl ik dapper voor hem uit stiefelde liep hij maar sissend achter me te aan rennen: LOS die tas, LOSSS!
    Ja, was altijd lachen met boodschappen doen, nu niet meer hoewel ik stiekem nog weleens een zware tas overzet maar als ie er dan achter komt is ie niet zo heel blij hoor ;)

5. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    als ik hier aan zou denken, dan zou ik al 2 jaar geen arbeid meer verichten;) hier heb ik me dus echt niet mee bezig gehouden, heb gewoon alles gedaan wat ik voorheen ook deed, maar op het moment dat mijn lichaam aan gaf dat dit toch echt net iets te was, hield ik hier wel rekening mee.
    Bij de eerste zwangerschap heb ik gewoon fulltime mee gewerkt in ons bedrijf in de paardenstallen (dus lichamelijke zware arbeid) wel risico vermijdend. Nu kan ik wel merken dat ik dit nu niet meer hoef te doen, met een kleine rond te hebben lopen en 26 weken, als ik een halve dag bezig ben geweest met bv bodschappen of schoonmaken, moet ik echt even gaan zitten, en een dagje op stal werken, voel ik zeker de dag er na.

Enigste tip die ik je mee kan geven, denk er niet te veel over na "wat wel en niet mag" maar luister goed naar je lichaam, dit dan hoor/voel je het vanzelf als je teveel doet of niet.

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    je mag maximaal maar 3 kilo tillen...

ik heb vorige week gewoon zo`n boodschaapentrolley gekocht bij de blokker voor 20 euro kan heel veel in hahah

maar idd zolang jij je goed voelt kan je het blijven doen.
    maar idd je geschiedenis zou ik ook mee opletten gewoon niets tillen meis zo min mogelijk in ieder geval.

xxxcindy

7. fafa

fafa Niet meer actief

Over het algemeen ben ik de eerste die dat principe toejuicht :)

... maar nu moet ik mezelf af en toe bewust een halt toeroepen: ik had voor de zwangerschap buikspieren van beton, en die rekken nu dus niet lekker mee, maar "scheuren" in het midden heel ver uit elkaar (diastase rectus). Als ik nu mn buikspieren aanspan gaat dat nog prima: ik kan nog met gemak zware boodschappen tillen, maar het advies was toch om mn buikspieren zoveel mogelijk te ontlasten omdat ze anders in deze "zwangere houding" blijven staan en straks misschien niet meer goed weer aan elkaar groeien.

En ja... als je moet tillen dan moet je (voor je werk of als je een peuter rond hebt lopen), maar als je de luxe hebt om het wat rustiger aan te doen, zou ik dat voor de zekerheid lekker doen ;)

Jullie hebben zo lang op dit moment moeten wachten... dan mag je het nu ook best ten volle ge-/misbruiken :p

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

pff de afgelopen 2 dagen heb ik steeds meer gehaald dan verwacht en was lopend dus moest sjouwen maar kreeg steeds van die krampjes in me buik /zij dus volgende keer doe ik dat niet weer.

9. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Nu til ik nog alles. Moet wel met zoon van 10 kg die nog niet kan lopen ;)

Tot ongeveer 36 wkn heb ik alles nog zelf in en uitgeladen. Maar op laatst kreeg manlief lijstje mee met zware dingen. Soms deed ik de tassen achterin de auto en pakte daar pas de boodschappen in (lagen dus los in de kar). En thuis haalde mijn man de tassen eruit.
    Verdelen over meerdere tassen, of wat vaker gaan is natuurlijk ook een oplossing.

Deel Deze Pagina