Ib-Groep

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 23 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Wie weet er veel over studiefinanciering of werkt bij de Ib-groep? Ik heb namelijk wat vragen. Dus als iemand hier veel van weet laat het hier even weten en dan stuur ik even een pbtje met de vragen. ;)

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Je kunt gewoon naar de IB groep bellen zij verbinden je door met de desbetreffende persoon

3. Niet meer actief

ja dat wou ik anders maandag ook doen maar ik dacht misschien dat iemand me hier ook even kan helpen..

4. Joy

Joy Actief lid

25 jun 2006
    222
    0
    0
    Schijndel
    Wat wil je weten dan? En is er op het internet niks over te vinden dan?

5. Niet meer actief

nou ja in het kort gezegd:

Wat veranderd er met je studiefinanciering als je uit huis gaat en bij je vriend gaat wonen en er een kind op komst is.

6. Joy

Joy Actief lid

25 jun 2006
    222
    0
    0
    Schijndel
    Volgens mij krijg je als *niet meer thuiswonende* meer studiefin... maar dat durf ik niet zeker te zeggen... heb zoiets ooit gehoord Zal natuurlijk ook wel van een hoop factoren afhankelijk zijn.

Maar bel voor de zekerheid maandag gewoon even... Hun kunnen jou dat beter vertellen dan wie dan ook

Suc-6 ermee

7. Niet meer actief

ja maar ik ben bang dat dat alleen geld als je alleen gaat wonen... mijn vriend werkt wel.. verdient nog niet echt veel omdat ie nog geen vast werk heeft maar dat gaat niet lang meer duren...

8. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi

Als je het huis uitgaat krijg je volgens mij een aanvullende studiebeurs ongeacht of je samenwoont, zo heb ik het voor een paar jaar terug wel gehad! Ik zou maandag maar gewoon even bellen..

Liefs An ;)

9. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Je krijgt een hoger basisbeurs als je niet thuis woont. Samenwonen maakt geen verschil, tenminste zo was het 7 jaar geleden.
    Volgens mij kun je die info ook wel vinden op hun site.

10. Niet meer actief

ja ik heb zitten neuzen op die site..maar kan het niet vinden.. ze hebben het alleen over uitwonend maar zie verder geen voorwaarden ofzo daarbij staan...

11. Niet meer actief

joehoe gevonden :D 2 zien meer dan 1

Er staat:

(Als je gaat samenwonen of trouwen heeft dat geen gevolgen voor je studiefinanciering (tenzij jij en je partner een kind (gaan) verzorgen).
    We kijken niet naar het inkomen van je partner.
    Als je nu thuiswonend bent en je wordt uitwonend, dan krijg je recht op de uitwonende beurs.)

Nou dus ik krijg gewoon een uitwonende beurs en die uitzondering met het zorgen voor een kind, dat geldt niet voor ons. Want dan moet je partner minder dan 500,- ofzo verdienen in de maand...

Oke helemaal gerust :D

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb ook jarenlang een uitwonende beurs gehad terwijl ik samenwoonde. dat is dan nu 9 jaar geleden, er is nooit gekeken naar het inkomen van mijn vriend toendertijd. Je kan namelijk net zo goed een kamer huren bij iemand en dan kijken ze ook niet naar je "huisbaas" maar volgens mij is nog steeds zo.

13. Niet meer actief

Jammer ik lees het wat te laat!

Als het goed is is het zo dat er een drempelbedrag is van iets rond de 500 euro. Als je man/vriend minder dan dat verdient kan je nog een verhoging krijgen.

je krijgt inderdaad nog een uitwonende beurs, als het goed is kan je ook aanspraak maken op de aanvullende beurs, je ouders moeten deze, afhankelijk van het inkomen, ten dele of geheel betalen. Willen ze dit niet, kan je in aanmerking komen voor de hardheidsclausule!

PB me maar als je meer wilt weten! Ik zit er midden in dus ik ben erg goed op de hoogte!

Kus.
    Daan

14. Niet meer actief

heel erg bedankt Daan!

Deel Deze Pagina