Welke sport nu voor zoon 6 en half ?!?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Dani84, Aug 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

onze zoon wil graag op voetbal, wezen kijken op zaterdagmorgen bij de training al zn klasgenootjes en vriendjes zag hij voetballen. er werd gezegd dat hij daar bij in de groep kwam

Nu had ik gister de coordinator aan de lijn en die zegt nee ze worden op leeftijd ingedeeld en aangezien hij een hele vroege leerling is van dec 2008 en zn vriendjes van 2009 komt hij bij kids die hij niet kent en moet gelijk 4 groepen hoger bij de f5 woensdag training en op zaterdag wedstrijden spelen. kind weet niet eens wat voetballen is.. :(

ben er helemaal klaarmee boze huilende zoon die niet meer op voetbal wil.. tja kind gaat voor zn plezier en als hij dat nu al niet heeft is het voor mij ook klaar..

maar goed en nu?
    Judo gaan we eens informeren en kijken lijkt hem ook wel wat..

wat doet jullie zoon voor sport ipv voetbal? zwemmen is ook geen optie met zn oren (buisjes heeft al doppen)

Groetjes Dani

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,159
    8,892
    113
    En kan hij niet bij wijze van uitzondering enkel trainen bij zijn klasgenootjes? Wedstrijden zal niet kunnen ivm regels bij de KNVB, maar trainen moet wel te regelen zijn, toch? En is hij al een keertje bij dat andere team gaan kijken/mee gaan trainen? Hij zal toch niet de eerste zijn die niet met vijf begin?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,467
    113
    Ik zou hem gewoon laten beginnen, hij maakt snel genoeg nieuwe vriendjes. Nu is het nog leeftijdsindeling, over een jaar komt daar nog indeling op sterkte bij. De kans dat hij een paar jaar bij dezelfde jongens in het team blijft is nihil.
    Vorig jaar zat mijn oudste bij alleen maar vriendjes in het team, hij is een jaar ouder en qua niveau wat sterker en gaat nu in zijn eentje naar een nieuw team. Erg spannend, maar ook erg goed voor hem.
    En wedstrijden zijn schattig hoor, 2 keer een kwartiertje en daarna allemaal penalty's schieten.

4. Jaime

Jaime Niet meer actief

Spelen zijn vriendjes bij de mini's? Daar spelen ze volgens mij nog geen echte wedstrijden. Ik zou vragen of hij nog een jaar bij de mini's kan spelen. Gewoon even uitleggen hoe het zit. Ik weet dat dat hier bij de club geen probleem is.

5. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

Aug 7, 2015
    185
    12
    18
    Een late leerling bedoel je?

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Onze zoon doet aan taeKwondo en aan schermen. Voetbal had ik niet zo'n zin in :)

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik heb overleg gehad uitzonderingen maken ze hier niet..
    Hij word echt puur op geboortejaar ingedeeld dus hij mag niet bij zn vriendjes/klasgenootjes want hij is nog net van 2008
    vind het wel heel kinderachtig hoor.
    ijsbergsla valt dan onder late leerling? ik dacht vroeg omdat hij anderhalf jaar groep 1 moest doen...

sprak een moeder van een kindje uit 2010 die heeft al een half seizoen meegevoetbald die mag nu helemaal niet van start / voetballen omdat er te weinig van zn leeftijd is. daar starten ze niet mee :( ze worden ook nergens anders ingedeel want dat kan niet... nou ja zeg
    ze is goed pissig heeft net alles aangeschaft..

dus echt een vereniging van niks..

ik heb wel zitten twijfelen om hem toch te laten starten maar t idee om op voetbal te gaan / willen was echt op zaterdagmorgen met zn klasgenootjes/vriendjes balletje te trappen.
    nu dit niet kan hoeft het voor hem ook niet

en we zijn allebei van mening dat ons kind met plezier naar sport gaat en dat is nu al niet dus we zien van voetbal af.
    ga die man zo nog bellen kon met uur terug bellen dan leg ik het nog 1x voor. of met zn vriendjes of niet ja balen maar helaas :(

Hij gaat nu zelf naar groep 3 en de kids waar hij mee gaat voetballen is groep 4 en 5 omdat hij nog net van 2010 is

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Stoer zeg!!

Wij wonen in een dorp is niet heel veel keus haha

en volleybal vond hij voor meisjes :):) haha

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

ja ze hebben hier een groepje 5 jarigen en dan 4x4 dan f6 en onze zoon komt dan al in f5 de andere zitten bij de 5jarigen of 4x4
    kind heeft nooit gevoetbald kent geen enkele regel ga je toch niet ineens wedstrijden doen..

10. TopperD

TopperD Bekend lid

Jun 9, 2015
    779
    156
    43
    Waarom niet? ik ben destijds begonnen met voetbal, woensdag trainen en zaterdag wedstrijd. Ik wilde op voetbal want dat leek me geweldig. Ik kende de regels ook niet. En bij die kleintjes helemaal, als ze tegen de bal aan trappen en weten welke kant ze op moeten, dan komen die regels heel snel hoor. Ik ben die wedstrijd een keer afgefloten voor hands, nooit weer gedaan :cool:. En zat ik ook nog als enig meisje tussen de jongens.
    Zo moeilijk zijn die regels van voetbal niet.
    Ik zou het gewoon proberen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,467
    113
    Ach jawel joh en zeker in een f5 zien zien ze dat bijna altijd. Mijn zoontje zat vorig seizoen in f4, liepen ook genoeg tussen te dromen of ze schopten de bal de verkeerde kant op. Zoontje gaat nu naar F1 en daar is het allemaal wat serieuzer, maar in de lagere f-jes kan alles wel hoor.

Waarom probeer je het niet gewoon? Hij kan altijd nog wel stoppen.

En het probleem met vriendjes ga je toch altijd hebben? Op judo zitten vast niet ook allemaal vriendjes.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,159
    8,892
    113
    Dat leert hij dan toch snel genoeg? En ik denk dat hij echt de enige niet is die later begint.

En anderhalf jaar groep 1 is inderdaad een late leerling. :)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,467
    113
    Mijn zoontje begon trouwens pas met 7 jaar (hij moest eerst zijn zwemdiploma halen).

14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Hier word ook op leeftijd gedaan., mijn zoon kwam meteen in de F4 ( had nog nooit gevoetbald) en had meteen ECHTE wedstrijden .. Regels waren niet zo'n probleem .. Maar 7 tegen 7 was het geloof ik EN het halve veld rond rennen .. In het team waar hij zat due kids zaten vanaf hun4e al op voetbal.. De trainingen gingen goed .. Maar de wedstrijden 😡 kind werd ondergesneeuwd .. Ook het probleem dat hij gewoon licht verstandelijk beperkt is .. En wat 'traager 'van begrip is.. Er werd geen rekening mee gehouden metzijn beperkingen .. En ondanks zijn beperkingen heeft ook hij recht op leuk voetbal .. Maar ja hij is net uit 2006 (december) en daar kijken ze naar .. Ik ben gewoon naar de hoofd coach gegaan en het gewoon uitgelegd en ik anders genoodzaakt ben om hem er af te halen ( met het gevolg een erge verdrietige zoon) gelukkig mocht hij toch ff bij de mini's (hij was niet eens de oudste ) de hoofdcoach nam hem vaak apart om de kneepjes van het 'vak ' te leren .. Na de winterstop mocht hij naar de Fjes weer en ging het beter dan ooit ..maar een half seizoen de Fjes hij is nog steeds uit 2006 dus moet nu naar de Etjes Nivo hoger dus .. Had ik liever niet gehad .. Gelukkig wel met 3 andere uit zijn team .. Ik ben ook zeer benieuwd hoe het gaat .. Oke 4 jarige kunnen echt niet met 10 jarige ., maar kijk meer naar het kind.. Zoon is wel uit 2006 maaaar heeft wel een achterstand van 2 jaar dus feitelijk is hij met gedrag en ontwikkeling nog maar 6 .. Maar zijn de regels van KNVB 😡

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Hier ook eerst zwemdiploma daarna sport na keuze .. Hij was ook 7 dat hij op voetbal mog/ging

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,467
    113
    Maar juist met een achterstand is er toch een reden voor dispensatie, zogenaamde g-teams (gehandicaptenteams)? Niet iedere club heeft die en ik weet natuurlijk niet of het bij jouw zoontje "erg genoeg" is. Mijn zoontje heeft regelmatig tegen 10-jarigen geregeld vanwege die regeling.

sorry ts off topic.

17. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere

Nee hebben ze niet en soms helaas denk ik dan is het niet erg genoeg zeg maar .. Alleen zijn leer vermogen loopt achter .. Sociaal /emotioneel bijvoorbeeld weet niet .. Dit is echt IQ en helaas zoon word overal op afgewezen omdat het niet 'erg' genoeg is .. Maar hij loopt er dus wel tegen aan., en dat zie je duidelijk .. Hij leert minder snel.. Dus ook het werkelijke spel .. En hij is niet weerbaar genoeg .. Daar wil ik wat aan doen hoor .. Maar omdat we geen indicatie krijgen kost ook dat een hoop geld ., zijn IQ is laag .. Maat niet TE laag .. Hij zit wel op speciaal onderwijs ..

Sorry geheel off-topic 😁

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Geeft niks suus
    Monique wat lastig fijn dat er bij jullie wel ruimte voor is.
    Hoop echt dat hij met plezier blijft gaan en niet weer ondersneeuwt!

Na overleg met mijn man en goed gesprek met zoonlief heb ik de coordinator nogmaals gebeld. hij zeg jammer maar helaas dan houd t op.

wij hebben besloten dat hij niet naar voetbal gaat heel misschien volgend jaar als hij wat ouder is. denk dat het beter is zo. gaan ook zoveel nare verhalen daar over voetbal allemaal oneerlijk. kids die ineeens niet meer mogen voetballen enz enz. al met al zijn we er klaar mee :)

op judo zitten sowiso 4 kids die hij kent waarvan 1 uit zn klas tot nu toe wat ik zeker weet. Wij gaan daar volgende week kijken of judo wat voor hem is en ach we zien het wel hoe het loopt..

bedankt voor het mee denken en jullie reacties!
    p.s zwemdiploma heeft hij al :) dus nu op sport

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

nou kreeg ik een mailtje van de trainer dat dit niet de gang van zaken was en dat er normaal wel gespeeld word in teams met kinderen die hij kent.
    hij zegt geef nog niet op en ga er achter aan.

heb em terug gemaild dat ik dit ook heb gedaan of hij nog wat kan betekenen :) afwachten maar

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Onze middelste van net 6 zat op voetbal en zwemles. Hij vond de trainingen wel leuk, maar de wedstrijden niet.

Hij start na de vakantie met snorkelen en hij speelt sinds april/mei golf!! Dit wilde hij zelf echt ontzettend graag en gaat echt super!

Share This Page