Wij zijn begin dit jaar naar de gyn geweest omdat we niet zwanger worden Ik heb in 2009 een bbz(eileider behouden) gehad en direct zwanger geworden van onze dochter. Dus onderzoeken gehad,hsg 1 geen doorgang ander liep goed door. Zaadonderzoek 1 minder dan 8 miljoen en 60 procent dood. Zaadonderzoek 2 ineens 40 miljoen 60 procent beweeglijk.(vitamine moet slikken) Vandaag de uitslag van gehad,vorige keer zei ze we gaan direct beginnen na de alle onderzoeken.(had het niet over IVF maar andere welke zijn me ontglipt) Nu dus gesprek gehad en alles is perfect zowel bij hem als bij mij dus nu een half jaar zelf proberen. Als het na een half jaar niet lukt krijg ik direct IVF dus vroeg zijn er geen andere behandelingen,nee die zijn er niet voor jou. Dus nu mijn vraag hoe kan ik me daar op voorbereiden en zijn jullie ook direct begonnen met IVF of eerst andere behandelingen gehad? Pff had verwacht we beginnen direct en nu ineens weer half jaar zelf proberen dus behoorlijk teleurgesteld:x En als we dat doen maar een paar keer kans om zwanger te worden.
Hoi rijswijkse Wij waren een jaar bezig en toen positieve test. Allee bij de vk met 11 weken zat er helemaal niks. Dus werd gedacht aan een bbz. Door gestuurd naar t ziekenhuis. Konden niks vinden. En werd ik verder onderzocht en kwam pcos uit. Werd zo van me stoel afgeslagen. We moesten op afspraak komen bij de vruchtbaarheid polie. En werd vertel dat ik eerst moest afvallen voordat ze überhaupt wilden beginnen. Moest minima 20 kilo kwijt. Dus heb ongeveer maanden moeten wachten voordat we met iui konden beginnen ondertussen zijn we 6 x iui en verder en gingen we over op ivf. 1ste poging waarvan ik nu 6 weken zwanger ben. En het gewicht is Door de medicijnen ook weer 13 kilo aangekomen Dus hebben voordat we mochten beginnen enzo was het zo weer 7 maanden verder
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe is ivf bevallen? Weet er nog vrij weinig van,gyn vertelde dat het een zware behandeling is. Onze begin status is direct ook het laatste wat ze kunnen doen. Met andere woorden als ivf niet lukt is er geen andere manier om zwanger te worden dat beangstigd me.
Het prikken vond ik niet zo leuk vond het dood eng Gelukkig man lief die heeft geprikt voor mij. De punctie vond ik meevallen. Maar voelde hem wel de dagen erna. Ik Denk dat het voor iedereen verschillend is en wat voor medicijnen je gaat gebruiken en hoe je lichaam er op reageerd Ik vond het vooral psychisch zwaar en de wachten weken na de terugplaatsing. Het is idd eng als je te horen krijgt dat het alleen zo kan. Belangrijk is dat je blijft praten met je man. Dat doen ik en me man ook en dat help echt. En ook hier met de andere meiden van de forum.
Moet je altijd prikken? Ook al is alles goed met je eicellen? Ze vertelde toen dat we een traject ingingen zonder hormonen. Nu vandaag vertelde ze weer heel wat anders. waarom vond je het psychisch zwaar als ik vragen mag? Door de hormonen of de kans dat het nooit zal lukken? Sorry voor al die vragen
I begrijp jou gevoel. Wij zijn in januari begonnen en ik dacht dat we bij het tweede gesprek gelijk konden beginnen. En nu blijkt er nog heel veel af te hangen van het komende onderzoek. Vanaf januari hebben we al een half jaar gewacht als we dat gesprek krijgen en nu is de kans heel groot dat we weer 3 maand moeten wachten.. Dus dat je baalt begrijp ik heel goed.. Helaas is de mmm een periode waarin je veel moet wachten en met veel onzekerheid.. En wij beginnen zelfs met icsi.. en zoals het nu lijkt zelfs met een pesa of tese behandeling.. waardoor we helemaal bij het laatste beginnen.. Ik begrijp jou angst, ik heb hetzelfde. Want wat als het niet werkt?? Ik kan je alleen maar sterkte wensen en hopen dat de tijd heel snel gaat! Dikke knuffel
Ik kreeg 2 spuiten die ik per dag moest doen eentje om je eigen cyclus stil te leggen en de ander om je eitjes te late groeien Ik moest 3 keer terug komen voor een fm en daarna een de pregnyl zetten om de eitjes te laten rijpen. En daarna had ik de punctie waarbij ze 19 eicellen hebbe gevonden en 6 waren bevrucht en 1tje teruggeplaatst. En vragen mag altijd. Ja psychisch omdat ik er altijd maar van uit ging dat het vanzelf Zou Gaan. En dan krijg je te horen dat het alleen via deze manier kan en dat kom toch hard aan. Het feit dat je maar zoveel pogingen mag doen. Ten opzichte van iemand die "gewoon" zwanger kan worden . Daar had ik het heel moeilijk mee van waarom ik. Na 6 x iui zat de dip er goed in. En duurde het erna 3 maanden voordat we ivf mochten doen. Ook omdat me man ziek was geweest en diabetes heeft moesten we nog langer wachten. Ik was er eigenlijk beetje klaar mee en zei tegen mij man als deze ibf niet lukt dan stoppen we er voorlopig mee even de rust in huis even focussen op ons zelf. Want het is een slopend traject niet zo zeer het prikken en punctie. Maar al die afspraken en de zenuwslopende wachttijden waar je gek van word.
Bedankt EsmayFleur en Bubblez! Is het gelukt om zo veel kilo af te vallen? Kom je 13 kilo aan van de medicijnen voor ivf dan moet ik me heel goed voorbereiden. IUI gaan ze bij niet doen helaas. icsi is ongeveer hetzelfde toch? Waarom moeten jullie ook dat doen ipv van iui? Wat is pesa of tese behandeling? Pff ben nog niet helemaal in e behandelingen thuis ga maar veel lezen aan komende half jaar! Ze hebben bij mij eerst gekeken via me bloed naar me eisprong die was perfect toen uitgebreid onderzocht naar me voorraad enz die was heel goed alles is goed perfect zelfs zoals ze zei. Wat ik heel raar vond me man was 2 maanden geleden verminderd vruchtbaar en bewegend was niet goed veel dood. Moest 3 weken aan de vitamines en het is meer dan 4 keer verbeterd. van 8 miljoen naar de 40 miljoen. 60 procent dood nu 60 procent levend. Dat is toch raar na 3 weken?
Hoi Rijswijkse, Bijzonder dat ze meteen positief zijn geworden , nu het goed gaat. Ik wil niet op de stoel van de arts zitten hoor. Maar bij ons was eerst 17,6 milj. onbewerkt en dat vond de eerste gynaecoloog wel prima. Je kan er prima mee zwanger worden en om nu meteen te gaan behandelen. Onder de 12 miljoen was een probleem zeg maar. Voorstel: 1 jaar wachten. Na 2 maanden zat het mij gewoon niet lekker, heb toch een second opinie gevraagd en ze hebben meteen ook zaadkwaliteit getest. Was ineens 12,1 milj. Andere arts vond het nodig om meteen te beginnen met behandelen. Half jaar wachten is lang, en misschien wel niet nodig om je zorgen te maken. Bij jullie is immers te zien dat het prima kan. Misschien een idee om over een paar maand toch weer even te gaan praten of een nieuwe semenanalyse te gaan doen. Mag ik trouwens ook vragen welke vitamines je hebt geslikt? Ben ik erg benieuwd na Veel succes meid!
Jaa ik was totaal bijna 25 kilo afgevallen in 14 weken Maar wel met een shake dieet. Ik ben 13 kilo aangekomen tijden iui en de ivf. Ik heb pcos en aanleg chubby te worden en me lichaam reageerde iets heftiger op de medicijnen. Dit geld voor mij Ik weet iet Hoe het oor andere is.
Wat heb je veel meegemaakt zeg! Denk dat het voor jullie nog zwaarder is dan voor mij. Dit is jullie enige kans om zwanger te worden dat moet veel heftiger zijn. Daarom is het dus een zwaar proces. Ben je nu wel aan het genieten? Heb je al een goeie echo gehad? De gyn had uitgerekend via een grafiekje tussen 1 en 10 om binnen een half jaar natuurlijk zwanger te worden. 1 is snel zwanger en 10 is niet zwanger. Ze kwam op 2 uit bij ons dus ik zei,hoe kan je dan verklaren dat ik 5 keer zwanger was in 2009 en tussen 2014 en 2015 niet. Dat kon ze niet (4 keer vroege miskraam 1 keer bbz)
Moeten wel super vitamines zij he 4 keer het dubbele Op advies van de gyn multi zwanger worden voor vrouwen 2 keer per dag en 1 vitamine c bruis Wat mij dus ook niet lekker zit ze hebben een hsg gedaan waaruit blijkt dat 1 niet doorgankelijk is. Ik denk verklevingen door de besparende operatie. Ik lees hier en daar dat het je vruchtbaarheid in de weg zit. Dus zei het tegen haar van waarom haal je die niet weg dan toen zei ze we hebben je eileider helemaal nodig (ivf) Ik denk dus dat daar het probleem ligt. second opinie hoe doe je dat gewoon naar je huisarts gaan? Ja dat is een goeie ga me man over 2 maanden even naar de huisarts sturen!
Iui is sowieso geen optie. En met deze slechte zaad aantallen en kwaliteit is ivf ook geen optie. Mijn man heeft minder dan 0.1 miljoen aanwezige cellen. Nu komt er een nieuwe meting En daar valt of staat alles mee. Pesa is met een naald zaadcellen uit de balzak halen. En tese is een stukje weefsel uut de balzak halen. Niet echt smakelijk.. Icsi gaat nog iets verder dan ivf. Bij icsi injecteren ze 1 zaadcel in 1 eicel. En bij ivf moet het zaad zelf zijn weg nog vinden naar het ei. Neem je tijd met alles uitzoeken.. het is nogal veel.. 3 weken lijkt mij te snel. Mij is altijd verteld dat het 3 maand duurt voordat ze verbetering kunnen zien.. Wij moesten dan ook 3 maand wachten op het nieuwe onderzoek..
Maar hoe kan je dan verklaren dat het eerst zo weinig was en ineens zoveel (kan ook 4 weken zijn) Ze vroeg ook is hij gestopt met roken of zo ze was ook verbaasd Hij is 5 jaar geleden gestopt wel is hij gaan mindere met magere producten en vitamines. Dat klinkt ook heftig met een naald in zijn balzak! Wanneer krijg je de uitslag? Slikt hij ook vitamines? second opinie hoe doe je dat gewoon naar je huisarts gaan?
Mijn man had ook verschillende uitkomsten maar dat kom Door ze diabetes. Hij moet heel erg op ze suiker lette en dan maakten we een goede kans. Maar dan moest die tiptop blijven en das best moeilijk. Heeft je man in afgelopen tijd koorts gehad of ziek geweest. Kan namelijk ook de zaadproductie verminderen Echo heb ik nog niet gehad pas de 29 mei duurt nog even dus (Als je dat aan mij vroeg hihi)
Ik kan het niet verklaren in die zin... En het klinkt idd niet lekker, maar dr zijn wel meer dingen in dit traject waar ik kippenvel van krijg haha. Wij moeten nog 2 weken wachten op de uitslag. Hij slikt multivitaminen a tot z van kruidvat. Ik heb de inhoud vergeleken met proxeed en dit is hetzelfde, scheelt alleen een heleboel geld. Wat slikt jou man? Second opinion kan je volgens mij ook regelen door een afspraak te maken in een ander ziekenhuis.
Was even aan t meelezen. Mijn vriend krijgt 28-5 tese als t goed is. Hij heeft helaas 0,0 zaadcellen en advies was ook Proxeed indd ma de gyn zei indd a tot z multi vitaminen vab kruidvat zijn ook goed. Scheelt een hoop geld dus die hebben wij genomen. Las ff mee over zaadkwaliteit gesproken. Wij zitten er inmiddels zo diep in maar de kleinste dingen kunnen al verbeterend zijn. De leefregels waar mijn vriend zich aan moet houden zijn o.a. Geen sauna / warm bad Niet aan bbq staan (warmte dood de zaadcellen dus duirt t weer ff voor je nieuwe aan maakt) Geen "mannen" producten. Bijv. Nivea for men etc (Haha vreemd he maar dit hebben we echt meegekregen uit Nijmegen) Minder sporten / intensief trainen Absoluut niet roken En voor mijn man geld op dit moment helemaal geen alcohol. Al die kleine Dingen verbeteren het zaadkwaliteit. Dus de reden van deze leefregels, als ze met tese iets vinden, dan willen ze dat het van het beste kwaliteit is en daarom vragen ze mijn vriend 72 dagen lang zich aan deze regels te houden.
Nee me man is niet ziek geweest. Hij slikt zwanger worden voor vrouwen 2 keer per dag die van de etos en 1 vitamine c bruis. Verder is hij geminderd met magere producten. Op advies van de gyn. Me man sport veel,hij mocht alleen niet wielrennen. (doet hij niet als sport) 29 mei is al bijna als je moet wachten duurt het lang. Ik ga 1 juni op vakantie dus kan ook niet wachten Ik ga voor je duimen!
Hoi Ja second opinie kun je doen door rechtstreeks te bellen. Hoeft niet via de huisarts. Ik had de verwijzing immers al. Pffff hier ook Geen alchohol. Niet roken. Meer bewegen. Vitamine pillen slikken. Geen sauna. Geen warm bad. Maar ja blijft lastig Geen laptop op schoot. Het is allemaal wat hè Liefs
Rijswijkse Jaa maar voor het gevoel duurt het een eeuwigheid Ben er nogal zenuwachtig voor Ja meiden soms moet je er veel voor doen ik weet hoe het voelt. Maar we doen het allemaal voor een goed doel. Papa's en mama's worden toch? Mijn kerel slik van centrum men vitamine warmte kan me man niet echt inlopen is lasser. Ben al blij dat er wat te halen valt aangezien hij ook maar 1 zaadbal heeft. (Bal in kindertijd terug geschoten en pas met 16 jaar er achter gekomen en moest onmiddellijk verwijderen worden vanwege 97 % kans op k ( gebruik liever daf word niet) maar meiden probeer positief te blijven ik weet dat het heel moeilijk is ik zag het soms ook niet meer zitten en blijft met elkaar praten heel belangrijk