Hoe herken je overstimulatie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door boannan, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Vanmorgen punctie gehad onder narcose in dusseldorf. Dit is mijn derde punctie. Opbrengst deze keer was 8 eicellen. Niet echt een aantal dat bij overstimulatie hoort. Wat me opvalt is dat ik me sinds einde middag licht misselijk/benauwd voel en ik drink veel maar plas eigenlijk niet zoveel.

Maar dat niet fit voelen kan natuurlijk ook door de narcose komen icm maar 3 uurtjes slaap afgelopen nacht.

Hoe is jullie ervaring met overstimulatie?

2. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Nou ik voelde me dood ziek en veel pijn in m'n buik, ik had daarom ook geen punctie, je kan vragen of ze je waardes checken.. 3 liter drinken en alleen maar rust vooral. Bij benauwdheid en misselijk moeten wij bellen naar t zkh en word je opgenomen als waardes te hoog zijn. Ook je gewicht in de gaten houden , vaak kan je aankomen

3. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    pfff ik had 24 eitjes. Toch was de punctie doorgegaan.
    En ja je raadt het al ik kreeg last van overstimulatie. Ik voelde me buik steeds harder en ronder worden. En zelf werd ik er niet lekker van.
    Op een zaterdagochtend moest ik naar het ziekenhuis en jahoor ik mocht ook gelijk blijven. Ik had ook last van extreme overstimulatie. Met 3/4 dagen was ik 11 kilo aangekomen en kon geen kant meer op. Was aan een infuus vastgekoppeld om zo me vocht bij te vullen. Uiteindelijk met ik een week tijd 11 kilo aangekomen maar ook afgevallen.
    Maar het goede nieuws was wel dat ik zwanger was. Wat nu een heel mooi kereltjes is van 15 maanden :D

4. Mosje

Mosje Lid

3 jun 2011
    15
    0
    0
    Ik had ook overstimulatie, waardoor ik geen punctie heb gehad.. Rond de 40 eiblaasjes..ik had heel veel last van mijn buik, kon haast niet in bed liggen. Achteraf bleken mijn eierstokken elkaar te raken omdat ze zo opgezet waren. . Inderdaad je gewicht in de gaten houden,veel drinken en rust nemen. Als je twijfelt het ziekenhuis bellen. Sterkte en heel veel succes met deze poging!

5. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hier geen extreme buikpijn. Ja, wel gevoelig maar dat lijkt me normaal een dag na de punctie.

Vanmorgen wel 1,5kg zwaarder dan gistermorgen maar ik plas wel meer sinds vanmorgen dus ik denk dat ik wel een beetje vocht vasthield maar niet extreem. Ik wacht even af wat mijn gewicht morgen doet.

6. Yvonnnnne

Yvonnnnne Lid

19 mei 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Ik ben nieuwe hier en heb vorige week woensdag punctie gehad.
    Nu zagen ze bij de punctie dat ik erg veel vocht had, en moest extra op controle. Vocht was toegenomen, bloed was afwijkend waardoor ik opgenomen moest worden. Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen aan infuus en fraxiparine. Diagnose: overstimulatie had vocht achter de longen waardoor ik ook benauwd was. Ben sinds gisteren ontslagen uit het ziekenhuis en moet nog bedrust houden, morgen weer ziekenhuis word bloed opnieuw bepaald en echo beoordeeld. Terug plaatsing is dus niet doorgegaan.
    Maar begreep van de arts dat over stimulatie in meeste gevallen poliklinisch opgelost kan worden, door aanpassen medicijnen. Je ziet zo dat het niet bij iedereen van zelf is om je kinderwens uit te laten komen.:(

sterkte allemaal!

Deel Deze Pagina