Meer Nutriton bij Pepti dan bij Standaard?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Olifantje, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    We hebben in overleg met het consultatiebureau besloten om sinds gisteren te kijken of ons zoontje koemelkallergie heeft. Hij drinkt nog steeds erg onrustig en word vaak huilend wakker overdag, maar dan niet omdat hij honger heeft..
    Nu zit ik te bedenken, dat het natuurlijk ook kan dat hij gewoon erg veel last heeft van krampjes overdag. Ik mengde sinds 17 februari Nutrilon
    Standaard 1 met Kruidvat Standaard 1 omdat ik wou overstappen op Nutrilon Standaard 1 en sindsdien heeft hij een paar dagen gehad dat hij veel vroeger wakker werd waardoor hij op 6 voeding i.p.v. 7 zat en dat terwijl hij eigenlijk nog niet echt honger had..
    Maar goed, even kijken of het toch KMA is, ik had namelijk als kind eczeem en ik merkte laatst dat ik het opeens weer op mijn armen had. ;)

Maar nu is mijn vraag dus.. Moet je meer Nutriton toevoegen bij de Pepti dan bij de Standaard 1? Vannacht spuugde mijn zoontje een boog toen hij 105ml (150ml water + 5 schepjes Pepti + 2 schepjes Nutriton) gedronken had. Ik had hem wel iets te snel terug in bed gelegd, maar dan nog vind ik de voeding een stuk dunner. Dat spugen had hij al heeel lang niet meer gedaan en nu opeens wel nu hij Pepti krijgt.

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik weet niet of je meer nutriton moet gebruiken bij Pepti. Pepti is wel lichter verteerbaar maar volgens mij is de melk niet 'dunner' dan andere melk.
    Lucas drinkt ook Pepti vanwege KMA en ik doe meestal 1 schepje Nutriton door de fles van 150. 2 scheppen is al best veel vind ik! (niet erg hoor, begrijp me niet verkeerd!). Mag ik vragen welke speen jij dan gebruikt??

Misschien moet hij even wennen aan de pepti? Anders even de KA of HA raadplegen!

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Oh ik had juist het idee dat het een stuk dunner is dan de Standaard voeding? Hij kreeg de Standaard 1 ook met 2 schepjes Nutriton omdat hij verborgen reflux heeft en dit ging gewoon goed. Hij drinkt het wel met speen M (Difrax), maar ik denk dat ik bij de Pepti maar terug moet gaan naar speen S want ik vind het iets te snel gaan..

4. Purk

Purk Niet meer actief

Ja hoor pepti is dunner, hier deden we wat extra nutriton toen hij overging op pepti, ook wij hebben heel lang maat s gebruikt daardoor

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    pepti is idd een stuk 'dunner' dan de gewone standaard, wij gebruiken 2 schepjes nutriton op 120 ml(best veel,maar de ka wil zelfs nog een half schepje erbij..)

Deel Deze Pagina