Aan de pil, maar toch ongesteld..???

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Snoopy82, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    #1 Snoopy82, 9 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2009
    Ik slik nu sinds 3,5 week de pil weer en de kleine is 7 weken oud. Ik begon met de pil en de dag erna werd ik ineens ongesteld:(. Ik dacht is gewoon even en dan stopt t, omdat mijn lichaam weer moet wennen aan de pil..Ik ben nu nog steeds aan t vloeien, wel minder maar nog steeds wel. De strip is bijna op en zou dan dus echt ongesteld moeten worden, maar dat ben ik nu dus al tijdje. Moet ik stoppen en week wachten zoals t hoort of doorgaan met een volgende strip???

Wat raden jullie mij aan en is t normaal dat als je weer begint met de pil naje zwangerschap/bevalling dat je gaat vloeien tijdens t slikken van de pil??

Graag hoor ik hierover :)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Welke pil slik je?

Slik je Cerazette of een andere pil?
    Bij Cerazette (pil die in combi met bv kan) kan je 'last' krijgen van tussentijdse bloedingen, en je houd hierbij geen stopweek dus je gaat zonder stopweek over van je oude strip naar de nieuwe.

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hey hanneke,

ik gebruik microgynon 30...Moet ik dan geen stopweek houden en doorgaan met een nieuwe strip?? MIjn tante zei ook dat t een tussentijdse bloeding kon zijn, maarja heb er nu al wel vanaf de dag dat ik de pil slik last van en dat is al bijna 4 weken.

Dankje voor je snelle reactie trouwens :D

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ten eerste zou ik als ik jou was naar je huisarts gaan en vragen om een andere pil. Met de pil die je nu slikt geef je namelijk (veel meer) hormonen door via de borstvoeding aan je kindje en daarbij kan het zorgen voor een flinke productie dip, cerazette heeft dit niet.

Je slikt microgynon 30, daarbij houd je wel gewoon een stopweek als je dat wil natuurlijk, het moet niet. Bij cerazette slik je 28 dagen en dan weer 28 dagen zonder stopweek, anders is het niet veilig, bij microgynon slik je 21 dagen en houd je (evt) 7 dagen een stopweek.

Wat betreft de bloeding nu weet ik het niet, denk dat het ook vooral nog is dat je lichaam overal aan moet wennen en misschien is het zelfs nog een beetje van de bevalling.

5. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Heb het altijd gehad als ik op de 1ste dag van menstruatie begon.. wat jij nu dus eigenlijk per ongeluk gedaan heb
    gewoon je stopweek houden
    je wordt dan ook nog of blijft gewoon wat vloeien.
    na je stopweek moet het vloeien over zijn
    als je dan nog vloeit.. moet je naar je ha gaan.

Liefs Jazzie

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Wat is productie dip Hanneke ( voel me nu dom hehehe). Ja ik had t nagevraagd voordat ik ermee begon en volgens HA en mensen vd Apotheek kon t geen kwaad en kon ik deze gwn blijven gebruiken, wat ik altijd voor zs ook had gedaan...

Kan dit mijn kindje kwaad, omdat ik bv geef??? Begin t nu wel eng te vinden. Ga me stopweek gewoon houden en maar kijken voor een alternatief. Verloskundige had t ooit eens over de mini pil, betere optie??? Geen idee wat mini pil is...

Jazzie, zal idd maar de stopweek doen en zie dan wel hoe t loopt met de bloeding. Heb soms ook vreselijke krampen steken in me buik, komt ineens zomaar uit t niets en gaat weer weg...heel vreemd. Maar nog nie zo erg en pijnlijk dat ik naar de HA wilde ervoor, wat vriendlief wel aandringt

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je geeft borstvoeding en je borstvoeding heeft een productie die als jullie het samen goed geregeld hebben helemaal afgestemd is op de vraag van je kindje. Vraag en aanbod van de melk op elkaar afgestemd is een goede productie.

En kwaad, tja wat is kwaad kunnen. Ik denk zelf dat het voor een kindje het beste is om zo min mogelijk hormonen die de moeder in neemt binnen te krijgen. En in deze pil die je nu slikt zitten 2 hormonen, in die waar ik het over heb (en die ik ook slik) zit 1 hormoon.

Minipil vind ik dus idd een betere optie en dat is dus Cerazette waar ik het over had, en zou dus gewoon je huisarts bellen en het erover hebben.

Hier kan je zelf het een en ander lezen over die pil -> Cerazette.NL

8. Alita

Alita Niet meer actief

vreemd dat je niet gelijk de cerazette hebt gekregen eigenlijk...
    deze heb ik ook geslikt toen ik bv gaf want ik wil dus niet onnodig hormonen gaan meegeven aan mijn kindje.
    Ben je begonnen met slikken toen je ongesteld werd of al voordat je het werd, je moet eigenlijk beginnen op de dag dat je menstruatie begint dat is het beste...

9. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik ben na mijn bevalling ook begonnen met microgynon 30, maar wel op de eerste dag van mijn mensturatie (na 9weken was dat) maar ik bleef ook ongesteld (of ja, vloeien) dat heeft 4weken geduurd toen een stopweek. maar was zo chagi van het vloeien, want ik heb tot een week of 7-8 na mijn bevalling gevloeid (er was een stukje vlies in mijn baarmoeder blijven zitten) en dan weer ongesteld en dat bleef ik. dus ik ben gestopt met de pil. en nog steeds niet opnieuw begonnen.
    en ik ben toen ook naar de ha geweest, die zei dat ik een paar dagen een dubbelle pil moest slikken. dat heb ik 1dag gedaan, maar daar werd ik erg chagi enzo van (hormonen)
    als je het niet vertrouwt kan je altijd even langs je huisarts gaan. succes

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @ Hanneke: tijdens t bezoek vd verloskundige na mijn bevalling noemde ze een paar opties op oa spiraal en dus mini pil..Dus dat is de cerazette...Wat stom dat ze dan zeggen Migrogynon kan ook gewoon. IK geef dus hormonen door aan mijn kind waar hij niet op zite te wachten, kan hier echt kwaad om worden!!! Hun horen je juist te adviseren vind ik....Ik ga er achteraan, dankje nogmaals!

@Cindy24:Ik had geen idee wanneer ik weer ongesteld had moeten worden na mijn bevalling, omdat je natuurlijk tijdje bloed verlist vd bevalling nog en ik had t niet bijgehouden (als je 9 maandne lang niet ongesteld word weet ik niet hoe je t moet berekenen) Ik ben dus met de pil begonnen op t moment dat ik dacht, nou laat ik maar weer eens de pil gaan slikken! Dit was dus voordat ik ongesteld werd uit mijzelf.

@Brenjomi: vervelend he dat blijven bloeden!!! Ja snap niet waarom ze me hebben gezegd dat mijn pil gewoon kan en geen kwaad kan voor de kleine...pppffff om moe van te worden.
    Ik ga Maandag zeker mijn HA bellen en de mini pil vragen.

Iedereen bedankt, ben erg geschrokken over t verhaal dat ik dus onnodige hormonen doorgeef aan mijn kind en ook erg boos hierom (op mezelf, maar vooral de HA en Apotheker ggrrrr) Zou t daardoor kunnen komen dat hij in de avond/nacht meer huilt en slecht slaapt???

Hoop echt dat dit niet de oorzaak is!! Zou t mezelf nooit vergeven :(

11. Alita

Alita Niet meer actief

Nou dat weet ik niet hoor of hij hierom huilt, maar zou dit dus wel aankaarten bij je vk.... zoals ik begrijp wist jij dit niet dus is het jou niet fatsoendelijk uitgelegd en dat vindt ik dus ook niet normaal!!
    Microgynon is een lichte pil okè maar de cerazette is gewoon het beste ivm bv..

Maar wat heeft ze jou dan verteld waarom microgynon en niet cerazette?

12. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hai Cindy24,

paar dagen nadat ik thuis was gekomen met de kleine kwam de verloskundige langs( waarneemster). Hele leuke meid! Die ging dus vragen wat wil je hierna doen?? Ze gaf advies dat ik de spiraal kon gebruiken (permanente en tijdelijke ofzow voor zover ik me herriner, vergeef me als ik t fout zeg ) en dus de mini pil. Ze heeft er niet bij gezegd dat de mini pil dus cerazette heet...Verder ook niet uitgelegd waarom beter die te gebruiken en niet door te gaan met mijn oude pil. Ik na tijdje naar de apotheek waar ik al jaren kom en ik dus gezegd : heb nog een vol pak microgynon thuis met 3 strips...Maar vk raadde mini pil aan. Toen zei ze: je kan gewoon je eigen strips gebruiken hoor, er zit bijna geen verschil tussen. Dan beslis je na die strips of je dorgaat met deze of toch mini pil neemt. Dus ja, als een ervaren iemand dat zegt tegen mij geloof ik je want ja zei is tenslotte ervoor geschoold, diploma behaald en aan t werk! Pfffff, wat baal ik hiervan zeg, kan niet wachten tot t maandag is!!!

Kan t trouwens kwaad als je bv blijft geven (ben ik dus niet mee gestopt) maar ook bijvoed met Nutrilon???? Kan en mag die combi wel?? Mij is verteld van wel, maarja nu twijfel ik toch aan alle advies die mij werd en is gegeven..

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @snoopy, het blijven bloeden is echt heel irritant.
    tegen mij is het verhaal over de minipil wel verteld, maar omdat de borstvoeding niet lukte ben ik daarom gewoon met microgynon begonnen. het kan ook dat die pil niet meer voor je werkt (heb ik wel eens gehoord)
    en de hormonen uit de pil zijn volgende de dokter van mijn zus minder schadelijk voor een jongen dan voor meisje (haar zoontje heeft ooit eens bijna een hele pilstrip opgegeten:(, maar volgens hun ha kon het voor een jongen niet zoveel kwaad??)

weet niet of je al onveilige sex gehad hebt? maar anders kan je ook gewoon stoppen met de microgynon. gewoon morgen al stoppen?? weet niet hoeveel pillen je nog moet??

en mijn nicht gaf ook eerst borstvoeding en flesvoeding erbij (erna gelijk) ik heb gekolfd en de ene fles kreeg ze bv en de andere nutrilon (had ik geen melk genoeg voor een fles kreeg ze nutrilon) dus dat kan wel gewoon van wat ik weet. (hier geen problemen mee gehad)

14. Alita

Alita Niet meer actief

Niet normaal dan van de apotheker assistente!! Heb ik hier dus ook regelamtig van de ***adviezen en dan ook nog wel van een proffesional. Een vriendin van mij is dus ook app.assistente en zij zei ook "waarom slik je niet gewoon microgynon"? is bijna hetzelfde, want decerazette kost je geld en die andere niet of da iets uitmaakt! En waarom hormonen aan mijn kindje geven als het niet nodig is omdat je ook een minipil hebt die ook is voor bij bv!! NU is zij erg laks maar dan doet ze dat maar bij haar eigen kindje!
    Ik zou maandag even je huisarts bellen dan, tja en of je n moet stoppen... ik zou het wel doen en een recpet voor die cerazette vragen menstruatie afwachten en dan weer beginnen met deze minipil. Is wel lastig ivm geen veilige anticonceptie maar ja dan krijg je kindje wel geen hormomen meer!!

En over bv en fv bij elkaar, daar zijn de menigen over verdeeld. Ik heb zelf bij 8 maanden s`middags een flesje kunstvoeding gegeven omdat ze aan moest komen met een papfles en ik niet wilde kolven en het kwaad er niet van inzag, maar sommige op het forum hier zeggen dat het t beschermend laagje verpest in de darmen of zoiets, tja dan zouden alle fv kindjes slechte darmpjes hebben of zo, niet?

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    in het ziekenhuis gaven wij al borst en flesvoeding.
    borstvoeding is wel het beste, maar als het kindje geen kracht genoeg heeft om te drinken en daardoor geen melk binnenkrijgt lijkt het me dan toch beter om kv te geven;) en ik had niet veel melk (was ook niet altijd even stipt met kolven, maar eerst 3kwartier kolven en dan 3kwartier een fles geven is ook niet alles) dus dan moest er wel kv bij.:) (niet aanvallend naar jou bedoelt, maar wordt er zo geirriteerd van als mensen hun mening over wel of geen borstvoeding al klaar hebben en de achtergrond niet weten:))

16. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @brenjomi: ik zie net dat ik alleen morgen nog een pil moet slikken en dan is de strip leeg dus dat scheelt weer!!! Maandag gelijk HA bellen en recept vragen voor de mini pil en ga dan zeker ook ff mijn verhaal doen dat ik t niet vind kunnen over de inlichting! Ook bij de apotheek zal ik dit doen....Fijn om te horen dat bv en fv wel samen kunnen, ik merk idd ook niet dat hij t niet fijn vind, het werkt juist beter deze combi!
    Ik heb nog geen sex gehad na mijn bevalling, enkel probeer pogingen maar dit was maar 2 x en maar 5 min.....

@cindy24: ja zulke mensen neem je in blinde vertrouwen, want ze werken er niet voor niets toch??? Dan kunnen ze net zo goed mij achter de balie geven als ze toch flut adviezen geven die niet kloppen!!!
    En ja idd er zijn mensen die vanaf de geboorte hun kind al fv geven of kort erna omdat bv niet wil lukken, dus dat moet wel kunnen. Anders zouden er veel baby's met krampen rondlopen die fv krijgen, lijkt me dus niet :)

17. Alita

Alita Niet meer actief

tegen wie heb je het eigenlijk haha

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D ja dat weet ik eigenlijk ook niet goed hahahaha. maar meer voordat er weer een soort van discussie zou komen (niet door ons nog) over bv en kv. :D

ik zou denk ik morgen die pil niet slikken, scheelt er weer al een. en als je dan een stopweek zou hebben, maakt dat volgens mij niet heel veel uit? die ene dag?? (ik was nooit zo strikt met de pil, gebruikte hem zo 3maanden zonder stopweek, nooit last van gehad)

19. Alita

Alita Niet meer actief

aahhh denk effe vragen...

ja die eindeloze discussies altijd he....dat iedereen maar gewoon doet wat hij/zij denkt dat het beste is toch? Want wie beslist dat nu uiteindelijk volgens mij toch echt de ouders zelf!!!

Snoopy laat weten wat je huisarts/vk zei want dat wil ik wel eens weten...

20. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Whahaha, ik dacht ook al: tegen wie heeft ze t nou ??? :D

Als er een discussie word gestart over bk kv dan reageer ik gewoon nergens meer op in t topic dat ik zelf heb geopend, want als ik ergens een hekel aan heb is t wel discussie voeren, terwijl iedereen vrij is een eigen mening te hebben dus je mening opdringen heeft dan geen nut. Ieder zijn standpunt toch?? Ja idd die ene pil wel of niet slikken maakt ook niet uit, maaar ik slik m toch amar wel. Ga niet nu al beginnen rommelig te doen met de pil, want straks loop ik weer met een dikke toet whahaha :p.

deze zwangerschap was wel gepland en bewust gestopt hoor met de pil.
    Maar doorgaan 3 maanden lang zonder stopweek hoef je ook geen last van te hebben, maar lijkt me niet goed toch? Alle oude vieze bloed moet er toch een x uit??? Ik weet t ook niet cker hoor, maar vind t altijd wel fijn als al die zooi elke maand eruit is hahaha :)

Deel Deze Pagina