misschien hele domme vraag opleiding..

Discussie in 'De lounge' gestart door flowertje, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@zwaaistaart, 27 valt best mee! Ik reageerde laatst op een vacature en kreeg een mail terug dat ze overdonderd waren door het aantal reacties: 437!!! Minder dan 40 heb ik nog nooit meegemaakt :(

2. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Ligt eraan welk vmbo niveau. Het is een mbo niveau 4 opleiding dus kader of theoretische leerweg.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik schat zo in dat het vmbo diploma is van voor de kader/thorie tijd. dus dat zou het zijn had je de vakken op D niveau?:D;)

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    dan was het dus geen vmbo maar mavo. Zegt toch zelf dat ze vmbo heeft :(

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

o ja sorry toen was het nog vbo natuurlijk.. sorry was err niet helemaal bij .. hihi negeer mijn laatste post maar gewoon, hihi..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou voor een BBL-variant gaan: paar dagen werken (minimale eis vaak 20 uur) en een dag school. Voor je werkdagen krijg je een salaris betaald, de opleiding wordt soms dan door je werkgever betaald, soms moet je dat zelf doen, maar de BBL-variant is niet erg duur, (laag lesgeld bijvoorbeeld ook). Als je de kosten zelf betaald, kun je die aftrekken van de belasting. Je moet dan vaak wel een bepaalde drempel halen, voor de kosten ook daadwerkelijk aftrekbaar zijn, maar soms loont het dan bijvoorbeeld als je nog een extra cursus doet of je partner bijvoorbeeld een cursus volgt, zodat de gezamenlijke kosten daarvan weer voldoende zijn om boven die drempel uit te komen :)

Of je met je huidige diploma daar terecht kunt, is afhankelijk van je diploma. Zoek eens even op de site van een ROC in je woonplaats (of in de buurt), en dan staan daar de toelatingseisen wel op. Ik denk dat doktersassistent een niveau 3 of 4 opleiding is en dan zul je VMBO-tl moeten hebben als vooropleiding. Heb je dat niet, dan zou je altijd kunnen kijken hoe je dat niveau wel gaat halen: eerst starten op niveau 2, of bijvoorbeeld met Vavo je tl nog gaan halen.

Deel Deze Pagina