Auw auw...grens bereikt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meryl, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo dames,

Mag ik even luchten bij jullie?

Ik kan niet meer! :(
    - Als ik zit....spannen mijn ribben zich nog meer als een boog...waardoor ik na 15 minuten echt moet opstaan;
    - Als ik loop....krijg ik steken van onderen (volgens de VK door baarmoedermond die steeds meer open gaat staan);
    - Als ik lig...staat mijn buik gespannen en begin ik al te puffen door de kortademigheid....

Ik moet nog 1,5 week tot aan het verlof...maar hoe kom ik die weken door tot aan de bevalling? :(

Sorry voor deze klaagzang, maar zit er even doorheen en baal ervan me zo 'beperkt' te voelen nu...

2. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Hi meis,

Ik herken het, ik had laatst ook zoiets van ik trek het niet meer, toen ook een topic geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/157742-help.html

een link voor als je hem wilt lezen natuurlijk ;)

Maar lieverd, het komt echt goed waarschijnlijk heb je gewoon even alles gehad net zoals ik toen, na de berichten en eindelijk weer een beetje te hebben geslapen kon ik er weer tegenaan :D

Nog heel even en dan krijg je je wondertje :D

3. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Thanks voor de oppep!
    Ga zeker je link even lezen! :)

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    oww ik heb dat probleem ook.
    Als ik ook maar een stukje loop, verga ik gewoon echt van de pijn.
    Als ik zit doet het zeer, en als ik lig ook.
    Nog 4 weken, maar het lijkt me een eeuw te duren.
    Ik ben nu wel een stuk minder bang voor de bevalling omdat ik er nu echt vanaf wil.
    En dan zeggen sommige mensen, hoe kan je toch klachten hebben, je houdt geen vocht vast je hebt niet echt een dikke buik en je bent ook nog niet veel aangekomen, sommige mensen hebben niet in de gate dat er gewoon net als andere zwangere vrouwen een kind in zit. Zucht

Maar inderdaad het is even afzien maar je krijgt er een geweldigs moois voor terug hou dat maar in je achterhoofd. :D

5. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Geen dank meis, ik denk dat we vanaf nu ook rekening moeten houden met dat je soms zo'n dag of dagen hebt dat je gewoon het idee hebt het niet meer aan te kunnen. Denk dat het erbij hoort hahahaha maar dan is dit toch indd. een heerlijk forum!

@Chantal26, ik begrijp wat je bedoelt, vooral kan ik me irriteren aan vrouwen die ook kinderen hebben gehad zonder al te veel klachten die dan overkomen alsof je je zit aan te stellen GRRRRRRRRR dat vind ik nog het ergst die onbegrip van sommige mensen :( hoe je eruit ziet zegt niets over hoe je je voelt, je hebt bv ook mensen die invalide zijn met een kaart waar je aan de buitenkant niets van ziet, ik vind het gewoon kortzichtige mensen! Zo dat is eruit hihihihihihi

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier nog een met dezelfde "klachten".. kan niet wachten tot ik de 37 weken bereikt heb,, dan mag t van mij egt wel komen..

7. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Herken je verhaal helemaal.
    Ik heb BI en Ischas ben zelf reumatisch en mag mijn medicatie niet slikken ivm de kleine. dus 24/7 sinds 5de week met pijn. ik was 40 kilo afgevallen voor ik zwanger werdt omdat ik te zwaar was voor me benen. maar het gewicht van de zwangerschap maakt het lopen nu onmogelijk en pijnlijk.
    vocht vasthouden ben ik laatste week ook een kei in, maar ja gezien mijn vochthopen in me gewrichten blijven zitten ( en daar altijd al ontstekingen en vocht zit) heb ik het gevoel dat me hele lijf gekneust is. zelfs berichtjes typen doet zeer.

met me vk heb ik afgesproken het nu iig uit te zingen tot week 37. maar het moet niet een lijdens weg worden.
    zelf wil ik gewoon voldragen , maar ja ergens is er natuurlijk ook een grens, zeker als het voor de kleine geen kwaad kan.

MAar meis nog ffies joh, en dan ben je er. denk maar zo je hebt er al meer dan 30 weken op zitten 33,5 in jou geval. Wat zijn die laatste 6 dan nog :):):)

daar houd ik me maar an vast , maar weet wel dat ik erg blij ben als het kan gaan komen hoor. want ik snap het precies dat heb het helemaal gehad. maar dat geld ook voor de zwangere vrouw die minder klachtjes heeft:) het is ook wel het verlangen naar. :)

succes en sterke

8. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    hey meid

ken het nu mvr ingedaald is krijg wat meer adem.
    Even doorbijten en als niet meer gaat zou echt aan je baas aangeven want is niet goed voor jou en voor de kleine

9. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichtjes, doet toch wel goed om het met iemand te delen zeg...

@Wupped: jeemmm meis, klinkt heftig jouw verhaal...en dat je geen medicatie mag nu omdat je zwanger bent....pfff.... :(

Heel veel sterkte ook!! Zoals je zegt 'nog even' inderdaad.

10. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Ach, ja het is vervelend en eerlijk ik doe een MOORD voor de medz" maar goed nog ffies en dan kan het weer.
    weet je misschien helpt het jou ook, je gedachte op iets anders focussen ik speel bv spelletjes online en lees boeken en kijk tv om me gedachte ff van me lijf af te halen ( werkt niet 100% omdat pijn nu eenmaal voeld maar het verlicht misschien wel een beetje) ik voel alles wel maar ben gewoon zo intensief met iets bezig dan dat ik er geen aandacht aan schenk :D

pijn voelen is een pshyge vd zenuwen dus ja als je even andere gedachten heb kan het soms verlichten :)

Hopelijk gaat maandag het draaien beetje pijnloos. Anders weet ik niet in welke staat ik ben

gister middag wakker geworden en kon niets meer. me vriend heeft me van me bed moeten halen en op de bank moeten zetten en de pijn die ik voelde was echt zo enorm dat ik me zelf niet meer echt kon beheersen... zijn ouders kwamen en werdt dus ff afgeleid , voelde wel pijn maar verlichting was er omdat ik met zijn moeder bezig was. maar zodra ze weg warenen het rustigom me heen werdt ga je weer je lijf voelen met je hoofd en toen was het weer meer.
    maar vandaag lach ik er om... de kleine beweegt lekker wild dus alles is goed met de kleine en daar doen we het tenslotte voor :)

11. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor je tips Wupped. Ik moet nog 1 week werken en denk daarna dat ik inderdaad dat soort afleidingen zal zoeken...
    Het werk zie ik nu niet meer echt als afleiding, omdat het autorijden en zitten achter de pc me zwaar vallen zeg maar...
    De VK vertelde me zoveel mogelijk op mijn linker zij te gaan liggen om mijn ribben te ontlasten van de spanning...maar goed zie mezelf nog niet echt in mijn kantoorkamer op de grond liggen :p
    Maar goed, nog 1 week maar!! Daarna rust.......

Heel veel succes maandag, ik hoop voor je dat het allemaal meevalt
    en dat het kindje natuurlijk zal draaien ook. Fijn dat je kleine zo lekker aan het discodansen is verder :)

Groetjes,
    Meryl

Deel Deze Pagina