Misschien helpt het bij jullie ook? Maagzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zwangeremiep, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Heb de laatste tijd hele erge last van maagzuur, rennie's hielpen maar weinig of voor korte tijd,
    Nu heb ik gemerkt dat festinie ijsjes heel goed bij mij helpen! Klinkt raar maar na 1 ijsje heb ik er geen last meer van.. Dus misschien helpt het bij jullie ook?

En het is nog lekker ook! Hihi

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Nou bedankt voor de tip!! Gewoon festini ijsjes zoals perenijsjes??? Die hebben we in overvloed want daar is mijn man verslaaft aan haha... Hier ook veel maagpijn en maagzuur!!!

3. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Bedankt voor de tip!
    Ga ik zeker proberen!
    Ik drink vooral melk als ik last heb van maagzuur.. maar dan drink ik zo een liter per dag als ik het iedere keer moet drinken!

4. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja klopt mijn man eet altijd de perenijsjes en ik de aardbeien ijsjes daarvan, klinkt erg raar maar het helpt bij mij echt! Bij erge maagzuur 2 ijsjes en het is weg! Haha dus dacht misschien hebben de rest van de meiden hier er ook wat aan, lees het namelijk erg veel

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    goeie tip, ik ga het proberen

6. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Raketjes geven mij juist maagzuur ! Over op de festini dan hahahaha

Melk geeft mij ook maagzuur het werkt even en komt dubbel en dwars terug.

Augurken en zilveruitjes werken ook !
    Laatst waren midden in de nacht mijn rennies op. Ik dacht dat ik niet Goed werk, het Brande zo erg. Om vijf uur snachts trok ik t niet meer en ging f op oma weet raad. Daar stond de tip zilveruitjes. Naja dacht toe maar. Heb de hele pot leeggegeten met een lepel en sliep weer als een roosje !

Zo zie je maar ;)

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Haha... geweldige tips!! Alle medicatie werkt bij mij ook niet of juist averechts ( rennies, maalox, antagel ). Ik heb iedere avond verschrikkelijk het zuur, dan neem ik gewoon heel kleine slokjes ijskoud water.
    Maar die perenijsjes klinken ook goed! :)

8. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha de huis tuin en keuken middeltjes werken soms nog beter! Hihi hoop dat jullie er ook wat aan hebben.. Ik ben erg blij met de ijsjes! Hihi liggen hier standaard in de vriezer!

9. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zit er toevallig NU 1 te eten i.v.m. misselijkheid - helpt ook!

10. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik eet ze ook vaak als ik last heb! Vind het erg verkoelend voor me keel...

11. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    wat zijn festini ijsjes? Ik ken het niet... heb ook veel last van maagzuur echt brandende pijn. Drink heel de dag door Gaviscon. Helpt wel effe maar niet zo heel lang. Word er echt gek van!!!!!

12. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    dat zijn allemaal dingen die voor even werken. ik heb nu van de huisarts omeprazol gehad! super!! ik ben nu 37 wkn zwanger en heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gevraagd. had dag en nacht zuuraanvallen en dronk liters melk en nam heeeel veel rennies. ik wilde iets waardoor t zuur weg zou blijven ipv iets nemen als t leed al is geschied....lijkt me ook niet erg best, dat maagzuur voor je slokdarm.
    nou, elke dag 1 keer omeprazol 20 mg en heb nergens meer last van!! kan echt alles weer eten! heerlijk! echt een aanrader! had er eerder aan moeten beginnen...

13. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Rennies zijn niet zo goed als je zwanger bent, ik moest altijd malox kopen van de ha....

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

En dat is erg ongezond.... :( Niet doen dus! max 300 cc zuivel nemen per dag.
    Ik ga de ijsjestip ook eens proberen, klinkt goed :)

15. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik heb indd gemerkt dat ijs goed helpt.
    Ga misschien die peren dan ook proberen, hier zitten we aan de dubbel likkers hahahahaha ook erg lekker :D en regel matig een lepel gaviscon er achter aan :)

16. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    ergens in Brabant
    Naja ik drink natuurlijk niet echt een liter maar was maar bij wijze van..
    Maar er wordt 2-3 glazen per dag aangeraden, ook door mijn verloskundige, maar dat is denk ik wel wat meer dan 300cc

Waarom zou meer cc melk volgens jou ongezond zijn??

17. raspberry

Melk is te vet voor ons mensen en bevat een verkeerde verhouding calcium-magnesium, waardoor we de calcium nauwelijks opnemen. Als volwassene heb je eigenlijk geen koemelk nodig ook vor je calcium: je haalt het voldoende uit o.a. groene groente, (broccoli is bijvoorbeeld heel erg calciumrijk).

Daarnaast zijn de eiwitten in koemelk erg ingewikkeld, waardoor koemelk erg zwaar verteerbaar is. Het kost ons lijf ook erg veel ijzer om koemelk te verteren, en dat heb je sowieso tijdens zwangerschap al snel tekort.
    Niet een erg handig plan dus om meer an 300 cc per dag te gebruiken. Dat advies van 2-3 glazen per dag is dus teveel, en daar komt men steeds meer achter. Ik denk dat over een jaar of wat dus het advies zal worden om dat te gaan minderen tijdens zwangerschap.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.000
    113
    Vrouw
    Ik gebruik maalox met citroensmaak, dit werkt prima.

Offtopic, melk drink ik helemaal niet, kan er niet tegen net als de rest van mijn familie. Daarnaast hoe zuidelijker je komt hoe minder goed mensen tegen koemelk komen.

19. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    ergens in Brabant
    Toevallig ben ik deze week geprikt voor mijn ijzer gehalte en die was hardstikke goed..
    Maar ja ik drink dan ook alleen smorgens 1 beker melk bij me boterhammen, en kleine beetjes als ik last heb van maagzuur...
    Ik drink dus niet teveel denk ik :)
    De eene dag drink ik trouwens wel melk en de andere niet..
    In ieder geval bedankt voor de tip! :D
    Vind het wel een goed excuus om over te gaan op peren ijsjes! :p

20. raspberry

't Is nog niet zo bekend omdat we hier in NL doodgegooid zijn met "Melk de witte motor" en "melk is goed voor elk".
    Maar die beide slogans zijn dus vooral in het leven geroepen om het enorme melkoverschot in NL aan te pakken, niet omdat ze waar zijn.... :(
    Maar het wordt steeds bekender en er wordt gelukkig ook steeds meer onderzoek gedaan naar wat melk nou wel echt voor ons doet en niet en welke negatieve bij-effecten het heeft.

Deel Deze Pagina