Hey meiden, Ik heb even een vraag. Hoeveel bezoek ontvangen/ ontvingen jullie in je kraamperiode? Ik wil 's avonds geen bezoek ontvangen denk ik. Maarja wil ik wel ELKE DAG bezoek ontvangen? Of gewoon 1 keer in de 2 dagen? Pfff vind het moeilijk. uiteraard komt mijn moeder wel vaker wat ik niet erg vind. Ik vind het belangrijk om lekker met mijn gezinnetje te zijn en te wennen aan elkaar in het begin. Zit er aan te denken om zoiezo een agenda te kopen om daar dan de visite in te plannen. Iemand tips/ ervaringen of dergelijke? Wat ik ook moeilijk vind is dat ik het niet erg vind als mijn moeder elke dag zou komen (zij dringt zich ook helemaal niet op en komt dan maar heel ffies omdat ze bang is dat ik het niet wil, zooooo lief) maar ik weet zeker dat mijn schoonmoeder en schoonzus elke dag zouden willen komen en dat zie ik dus echt niet zitten, zijn heel druk en blijven dan hangen. Maarja dan voelen zij zich misschien weer achtergesteld omdat mijn moeder wel iets vaker komt. Hmmzz lastig.
Mijn schoonmoeder zei het nog uit derzelf dat het logisch is omdat het mn eigen moeder is hihi. Ik zou het zelf niet zeggen als mijn moeder wat vaker zou komen om inderdaad teleurstelling te voorkomen. Wij hebben ook een agenda aangeschaft voor afspraken.. Ik denk dat we rond 10ne bezoek doen, half twaalf en dan rustuurtjes en na drie nog een bezoekje. Het is veel maar ik wil er zo snel mogelijk vanaf zijn! Succes ! Ik lees verder ook mee voor wat tips
Ja ik wil er ook 'zo snel mogelijk vanaf zijn' haha. Klinkt een beetje bot maar heb geen zin om nog weeeeeeeeken constant bezoek te ontvangen. Heb nog zitten denken aan een kraamfeest, maarja die plan je ook niet een week na je bevalling, dat wordt dat later misschien een maand later ofzo en ja dan hebben je close familie en vrienden die kleine wel al gezien, dus ja dan heeft zo'n feest weer geen zin haha.
Ik ontvang alleen smorgens tussen 10 en 12 bezoek, en smiddags tussen 1500/1700. Smorgens wil ik op mijn gemakje opstarten. Wil het voor beide jongens rustig houden. OP tijd eten zodat de oudste gewoon netjes op gewone tijd kan eten naar bed kan. Ben ook harstikke moe heb er meer geen puf voor. Vandaag heb ik geen bezoek. De meeste mensen zeggen ook, we komen wel later ivm drukte, en juist had ik het maar gehad willen hebben... Nu komt t uit, ben niet fit, ziek en zit aan een kuur ivm ontstoken hechtingen. Heb de puf er niet voor. Wil alleen maar slapen/liggen, rust met kids.
Haha dat heb ik nou ook. Mijn moeder heeft juist wat vrije dagen overgehouden voor tegen die tijd, wat ik helemaal niet erg vind. Maar mn schoonouders gaan nu zon 4,5 weken op vakantie.. Die hebben dan geen dagen meer over, wat ik niet zo erg vind. Moet er niet aan denken om hen elke dag over de vloer te hebben.. Ik denk dat we dat tegen die tijd wel zien, hoeveel er per dag komen. In ieder geval moet iedereen eerst bellen voor ze aanbellen! (zetten we ook op de kaart)
de kraamverzorgster raadde ons aan om de dag in drieeen te delen, of tweeen als jij dat wilt. Bv 10- 15- 19 en dan zorgen dat je de kraamvisite laat verspringen over die periodes, dan is het niet te druk. Onze ouders en broers en zussen kwamen ook elke dag, maar ik vond het niet erg. Sowieso vond ik de kraamvisite erg leuk.
Wij hadden in de kraamperiode iedere dag bezoek. Ik vond het juist niet erg, was super trots op mijn kleine man en wou hem aan iedereen showen! Je moet doen waar je je prettig bij voelt. Als dat voor jou is om niet iedere dag bezoek te hebben moet je dat doen. Het is jou kraamperiode en jij moet zorgen dat je geniet en dat het verloopt zoals jij dat wilt en wat een ander daar van vind is hun probleem.
Hier niemand behalve ouders en broers/zussen. Eerste week vonden wij erg belangrijk voor ons als gezinnetje. Hadden echt geen zin in geregeld bezoek etc. Kraamfeestje na een week of 5 en toen iedereen in 1x gehad. Ideaal voor ons!
Hier komt het als het aan mij lag de eerste weken niemand. Maar ja, familie zal wel komen. Probleem is dat je zelf moe en uitgeput bent en dat je dan nog het bezoek moet gaan verwennen (koffie ed) en gaan entertainen (vrolijk en blij zijn ipv de babyblues uit te hangen). Sowieso komen vrienden en collega's pas na een paar weken. Zet ik zo ook op het kaartje (effe bellen voor een bezoekje)
Pff jeetje wat lastig. Ik weet nu toch nog niet of ik het dan fijn vind om veel bezoek te hebben (t is onze eerste). Het lijkt me fijn om zoveel mogelijk de kleine te showen. Maar veel mensen werken natuurlijk overdag, dus willen ze vast allemaal 's avonds komen? Ik heb geen idee hoe zulke dingen gaan.. En lig ik dan boven in bed nog of ben ik al beneden?
hier mogen alleen onze naaste familie ( moeder,zussen,broers,vaders,oma's,opa's) komen de eerste week. Na 2/3 weken houden we een kraamfeest waar iedereen is uitgenodigd een dag van 1 tot 5 waar iedereen gezellig kan langskomen voor hapje en een drankje en de kleine te komen bekijken
@ Bailey, Het komt vast goed! Als je gewoon aangeeft wat je zelf wilt en ziet zitten. Als ze bellen voor een afspraak kan je ook zeggen dat je al heel druk bent en of ze de weer erna komen Moeten ze maar op hun beurt wachten denk ik. Jezelf en de beeb voorop stellen is denk wel belangrijk. Als jij geen bezoek wilt, dan komt er geen bezoek die dag... Eerst maar eens de zwangerschap uitzitten, bevallen en dan zien we wel weer verder...
Ik zat dit me vd week ook af te vragen. De buren hebben net een baby en sinds de dag dat het geboren is, zit het huis elke dag vol! van smorgen tot savonds laat! Sommige komen pas om 21.00 aan en gaan pas na 23.00 weg. Ik zei al tegen mn vriend, we zeggen gewoon dat het een week later geboren is hahaha. Hebben we de eerste week rust! Snap niet waar ze de puf vandaan haalt voor dag in dag uit die mensen tot laat over de vloer te hebben. Zou er niet aan moeten denken haha. Maargoed ieder zn ding natuurlijk!
Hier wil ik in de kraamweek niet te veel bezoek, alleen (schoon)ouders en broers + aanhang. Mijn ouders wonen op ruim anderhalf uur rijden, dus die komen niet elke dag, maar zit er ook niet op te wachten dat m'n schoonouders wel elke dag komen. Ik moet alleen nog even een manier vinden om dat (tactisch) duidelijk te maken Ik wil de eerste dagen rustig genieten van m'n kindje, samen met m'n vriend. De rest mag na die tijd komen.
@cindy Ik zet het een beetje grappig op het geboortekaartje (snappen de mensen wel hoor). Iets in de trant van: mama en papa moeten nu zorgen voor drie schatjes en daarom vinden ze geen gatjes voor het bezoek. OID Met duidelijke vermelding van een GSM-nummer
ik voelde mij ook erg fit, dus voor mij geen probleem, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Wij hadden wel een tekstje in het geboortekaartje, ik weet hem niet meer letterlijk, maar er stond iig in dat mama en baby van 12-15 rusten en dat het voor papa na 21.00 ook rusttijd is Het avondbezoek kwam hier om 19.00, dan konden ze na de fles nog even kroelen met onze kleine en de meesten waren rond 8 uur weer weg.
bij ons komt alleen de familie in de eerste week (ouders en zussen) alleen mijn moeder blijft een weekje logeren om ons te helpen en onze zussen plus aanhang natuurlijk komen verspreid over de hele week alleen blijven die bijna de hele dag aangezien ze allemaal op ruim 300 kilometer bij ons vandaan wonen , en daarna willen we een weekje geen visite om heerlijk even met het eigen gezinnetje te zijn.
Ik laat om de zoveel dagen een keer iemand op bezoek komen. De meeste komen van wat verder weg, en blijven vaak ook wat langer plakken.. Dat mijn moeder lang blijft en vaker hier is vind ik helemaal niet erg natuurlijk. Mijn schoonouders komen minder vaak dan zij zelf zouden willen, die wonen ook aardig ver weg en werken allebei full time. Ik ontvang vrienden en andere familieleden of 's morgens rond half 11 of smiddags ergens, 's avonds nooit. Ik vind bezoek ontvangen ook wel een hele boel energie kosten, dus 2 a 3 x per week iemand op bezoek is voor mij meeeeeer dan genoeg!
in de eerste week alleen ouders, oma, en broers en zussen (ook al een behoorlijk gezelschap), en op dag vijf eens een tante en een paar goede vrienden. In de tweede week hebben we een aantal dagen twee keer per dag bezoek gehad (3 uur en 7 uur in principe, in de ochtend zijn we zelf erg lui) maar dat waren we na een dag of vier toch wel zat en toen hebben we een vrije dag ingelast. De rest van de tijd zien we wel weer, vanavond zelf naar een schoonzus met zn drietjes.