Hallo, Wij zijn nu aan onze laatste IUI poging bezig (nr 6, 4de met COH). Nu hebben we 20 december een afspraak in het AZM staan voor second opinion/ intake IVF. Wat kunnen we hiervan verwachten? Worden er nog onderzoeken gedaan? Kom je direct op een wachtlijst? Kortom, weet iemand de gang van zaken bij een eerste bezoek?
Wij zitten bij een een ander zh,maar kan wel vertellen hoe het bij ons gaat. Vorige wk gesprek gehad na 6 IUI's , toen besproken dat we voor IVF gaan, gelijk bloedgeprikt voor HIV( dat doen ze standaard) en papieren meegekregen die we moeten ondertekenen . A.s woensdag moeten we naar een infoavond in het ZH en 5 jan. hebben we dan de intake voor de ivf. de cyclus erop zal de ivf dan gaan starten( omdat ik 5 jan. waarschijnlijk al net in het begin zit van mijn cyclus). Als je voor een second opinion gaat krijg je misschien eerst nog wel onderzoek,maar je moet ook de uitslagen meenemen van het vorige zh neem ik aan? Dat hebben wij ook gehad, wij zijn na de 5de IUI overgestapt van zh en krijgen daar gelijk onze 6de iui( heb alleen een inwendige echo gehad met de intake)
he bedankt voor je uitleg! Ik heb inderdaad alle papieren mee van mijn ziekenhuis. Dan hoef im dus waarschijnlijk alleen bloed te prikken. Ik ben benieuwd wanneer we dan terecht kunnen voor zo'n info avond en hoe lang de wachtlijst is.... Zijn er nog meer meiden die binnenkort naar het AZM gaan??
Nee, ik kan het nergens op de site terug vinden. Mijn gyn dacht dat het omgeveer 3 maanden zou Zijn. Maar dat wist hij niet zeker. Krijg jij trouwens in de Tijd dat je moet wachten tot je kunt starten Nog iui pogingen? Ik mag dat van mijn gyn wel Maar ik twijfel of een periode rust niet beter is. Tenslotte is IVF niet niks.
Wachttijden per land op deze site staan alle wachttijden. Wij lopen bij het MCA en het VUMC dus kan je alleen onze ervaring hiervan vertellen. Onze intake van de ivf waren een aantal vragen over ons verleden, gezondheid etc, en we moesten beide bloedprikken om te testen op hiv en nog een soa, maar weet even niet meer welke, ik moest ook nog bloedprikken op m'n 3de dag van mijn cyclus. Ook kregen we de uitleg, wij hadden geen info avond maar kregen de informatie 1 op 1. Ook folders mee gekregen etc. Daarna nog een tweede gesprek gehad, weer de info gehad, en de uitleg van de hormonen gekregen. Het lijkt heel wat die intake maar stelt niet heel veel voor. Suc6 in ieder geval. Owh en over de laatste iui's wij hebben er 4 gehad, en toen de overstap naar ivf gedaan, we hadden 2 maanden even niets en dat beviel aardig goed. Je lichaam kan even op adem komen, met ivf gaat er toch een hoop zooi naar binnen, en daar moet je lichamelijk en geestelijk wel goed voor zijn.
Bij onze laatste poging had de kwaliteit heel slecht,zelfs niet goed genoeg voor ivf . Dus nog een iui zien ze denk ik het nut niet van in. Ja voor het lichaam is wel goed en voor het koppie denk ik ook wel. Het voelt alleen nu niet fijn....zou liever doorwillen Daar denk ik over 2 mnd vast wel anders over,dan ben ik denk ik blij met de rust, hebben we de batterij weer opgeladen. Die is nu wel echt even leeg!
@ k3lly, heel erg bedankt voor het plaatsen van de overzichtlijst. Zo te zien is er dus geen wachtlijst. Ik hoorde gisteren dat de info in het AZM ook 1 op 1 gegeven wordt. Hopelijk versnelt dat de boel ook weer een beetje dan. Ik neig nu ook meer naar eventjes rust. Net zoals bij Babbel is de batterij hier behoorlijk leeg. Maar als je niets doet, gebeurt er ook niets... Bij ons is de kwaliteit goed en zit het probleem bij mij. Dat maakt de keuze weer wat moeilijker. maar eerst maar eens afwachten wat ze dinsdag gaan zeggen. Gek genoeg ben ik wel een beetje zenuwachtig Het is toch een grote stap. En na 3 pogingen ben je klaar..... Ik probeer hier niet te veel over na te denken maar kan er 's nachts wel eens wakker van liggen. Hebben jullie dat ook?
Eerst denk je, hea rust??? neeee gewoon doorgaan. Maar als je dan in die rust zit dan is het heerlijk, gewoon even geen ziekenhuis, geen gedoe aan je lichaam. Owh joh de zenuwen herken ik wel hoor. En 's nachts niet kunnen slapen al helemaal! Wij zitten nu midden in onze eerste ivf poging, en krijgen binnen nu en een week de punctie en terug plaatsing. Moet morgen weer heen voor een echo om te kijken of er al genoeg eiblaasjes zijn. Op het moment slaap ik slecht, en krijg ik amper eten door me keel. Al die hormonen in je lijf doen echt wat met je, denk daar niet te luchtig over!
Oh spannend k3lly!! Binnen nu en een week de punctie is al snel! Kan me goed voorstellen dat je geen hap meer door je keel krijgt. Ik ben benieuwd of de follikels al groot genoeg zijn morgen. Heel veel succes alvast morgen!
najah snel..... Ben al vanaf 22 november bezig met spuiten Afegelopen dinsdag al een controle gehad, en toen 5 grote eiblaasjes gezien en nog 15 kleintjes eromheen.
Oh sorry, ik bedoelde meer snel in de zin van "het komt nu dichtbij" . Ik hoop dat je een goede opbrengst hebt en dat de punctie mee gaat vallen. Heel veel succes!