Hoi hoi , Ik ben blij zwanger! maar....... ik weet helemaal niks van baby,s! helemaal niks, ik ben enig kind en in mn familie waren er bijna geen kleintjes! ik vind het best eng,wat moet ik doen? ik vraag mij af of er een curcus is jaaaa klinkt mischien raar..maar ja beetje hulp zou wel goed zijn. Groetjes Sha.
zwangerschapscursussen zijn er genoeg en ik weet niet of je van lezen houdt? boeken in overvloed, ik heb een boek gekocht dat heet : het eerste jaar met je baby, van maand tot maand, heel informatief
Wat dacht je van kraamzorg? De kraamverzorgster leert je alles wat je moet weten over de verzorging van zo'n kleintje.
Joh ik snap nog steeds niet veel van babies. Ik doe maar wat op gevoel en toch gaat het goed. Ik ken ook niemand met babietjes, behalve mijn schoonzus een paar jaar terug, maar die zie ik 2 x per jaar ofzo. Je weet vanzelf wel wat je kindje wil, na een paar weken leer je herkennen waarom ie huilt, wanneer ie wil eten, dat soort dingen. Dat haal je niet uit boeken hoor. Anders zat er wel een handleiding bij... Als je kraamhulp krijgt kan je daar natuurlijk ook al je vragen aan kwijt. Of hier op het forum, bij het cb... Ik had zelf ook geen idee, hoe veel eten moet een baby? Hoeveel dekentjes, welke kleertjes.... Maar het wijst zich echt vanzelf. Kwestie van gevoel + verstand en dat heb je allebei
Nou, ik had er ook totaal geen verstand van. Eerlijk gezegd boeide het me ook bar weinig. Wist in het begin niet eens wat een rompertje was toen ik zwanger was. Gewoon veel gelezen en op internet opgezocht, lang leve zwangerschapspagina en daarna veel geleerd van de kraamhulp. Het meeste gaat goed op gevoel hoor.
Koop "oei ik groei" en lees het net een stukje voor op de ontwikkeling van je kind...en dan kom je echt een heel eind...
gelukkig ben ik niet de enige hier... ja ik denk praktijk leer je ook alles.. ik ben niet zo een boek type...ik haal meer dingen uit een praktijk dan uit boeken daarom dacht mischien bestaat er wel les of iets... hoe je een baby moet voeden,verschonen ect... nou meiden ben wel trots op jullie die het zonder iets te weten gewoon toch heeft kunnen redden . ik zal vast wel blunders maken owww
Volgens mij maakt iedereen in het begin blunders. Je kunt het ook niet leren zonder fouten te maken. Gelukkig heb je in Nederland kraamhulp die je precies laat zien hoe alles moet. Vooral die dingen die je noemt, luiers, voeden, wassen, etc. Na een paar dagen intensief met je baby komt er volgens mij ook vanzelf zo'n band waardoor je je baby goed begrijpt. Op het internet staat een boel om je van te voren wat gerust te stellen en op het moment dat je het echt moet gaan doen heb je nog dagen de tijd met je kraamhulp. Later kun je naar het Consultatie Bureau om info te vragen!
haha.. heb dat ook.. vind het ook best eng allemaal, maar ik was deze week op kraamvisite en normaal vind ik het afschuwelijk eng om zo'n beeb vast te houden en nu ging alles zo vanzelf.. gewoon van alles lezen, forummen en ik heb er gisteren met mijn zus over gepraat, was echt heel fijn om je angsten bij iemand neer te leggen en te horen hoe anderen het doen! succes!
zoo wat goed van je! ik herken wat je zegt, ik durf geen babys vast te houden vooral geen hele kleintjes ik vermijd het altijd! goed van je hoor! fijn om te horen...dat het ook zo kan! Groetjes Sha.